Toon posts:

Chello + Hub + Netwerk + internet share ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Olaz,

Ik heb twee keer win2k, server en client + hub + draad ertussen :).

Nou werkt allemaal ikkan alles pingen, dataverzenden alles. Ik blij,

Internet share aangezet, auto obtaining van IP, werkt ook, ik op client proberen te surfen.

Eerst check in dox box, ping www.ns.nl
Ik krijg reply 0% loss, en IP adress klopt ook van de site van NS. Alleen ga ik browsen met auto detect settings, krijg ik 1 milliseconde te zien dat er een reply is (zoals al bekend was mbv dos ping) Maaaaar, daar komt ie, hij laat de site niet zien!

Zo weird, ik zie de site niet... maar krijg wel data terug. Ik heb naar mijn idee, geen firewall draaien op de server, want het is gewoon een kale win2k install.. full vers 2519 Prof edition.

Npi ben ik heel benieuwd wat er verkeerd kan zijn?

Thanx in advance ...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Ik bedoel zal wel een klein probleem zijn, ik kan het alleen niet vinden ben nu al ruim twee uur aan het zoeken :(

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 15:40

No13

/me was here

Een echt antwoord heb ik niet maar misschien kun je ff een andere router proberen...sorry als je hier nix aan hebt....

Verwijderd

*zucht*

ICS SUCKS..............................

www.winroute.com

downloaden maar
installen
draaien

't is nog NAT ook 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou alle repley'z zijn welcome, erger me hier toch al de tering aan dit netwerk >:)

Maar goed, een andere router, wat bedoel je er precies mee?

Verwijderd

Topicstarter
Dat winroute, heb ik al es geprobeert, is volgens mij een hel om in te stellen of niet?

Of werkt het gewoon auto?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt wel of je client wèl weet waar de dns-server zit (op de server dus), maar dat ie niet weet wat de gateway is of zo. Dit is dus ook de server.

[edit]
Winroute is KEI simpel in te stellen.
Je zegt op de server op welke kaart hij moet NATten (op die van Chello dus, dit doe je in het interface-scherm).
Verder zorg je dat hij DNS forward (dns-scherm), en dat was'ie al weer (bijna).

Al wat je dan nog moet doen is op de client bij de tcp/ip settings opgeven wat de DNS-server en de gateway zijn. Dit zijn beide het ip van je server.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alles gedaan dat gedaan moest worden maar werken ho maar OOK niet met Winroute, alles ingesteld zoals dat lekkere nwebie schemaatje... en niks nada :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is gelukt, ZONDER dat iproute winroute, sygate of wat dan ook... echt niet gebruiken, het fuckte mijn hele ip settings up... En het werkt nu gewoon... ZONDER de rest...

ik ben zwaar sjaggie, :( Ik haat dingen die niet werken, zeker als je er al nachten aan werkt .. maar goe.d..

Fijn weekend!!! :(
Pagina: 1