Toon posts:

Foto's op DVD (verkleurd/wazig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het vinden van een geschikt programma om mijn foto's op DVD te branden.

Wat ik graag zou willen:

- Menu met daarin de verschillende dagen als keuze opties (soort van chapter selection)
- Muziek erin
- Foto's op hoge kwaliteit op het scherm.

Zo heb ik met dit lijstje Ulead CD & DVD PictureShow 4 gevonden.
Werkt ook prima.

Echter zodra ik er een DVD van bak, zien de foto's er super wazig / verkleurd uit op het scherm.
Dus ik dacht, wellicht ligt het aan 't programma, dus ik heb VSO PhotoDVD geprobeerd.

Echter had ik daarbij hetzelfde probleem.

Aan de foto's ligt het niet, die zien er op de pc echt perfect uit (komen uit een EOS 350D).
Dus vraag ik me af, wat er mis gaat tijdens het maken van de DVD. Kan in de opties van beide programma's niks vinden wat het zou kunnen verklaren.

Wie weet hoe dit kan komen? Of heeft voor mij een alternatief wat wel werkt?

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Echter zodra ik er een DVD van bak, zien de foto's er super wazig / verkleurd uit op het scherm.
Op je PC scherm, van de zelfde pc waarmee je de DVD's brand? of op je TV? Heeft het iets met het slecht resampelen te maken, waardoor de resolutie niet optimaal is voor je scherm?

En verkleurd? Is het mogelijk om ons dat te tonen met een screenshot of foto?

[ Voor 12% gewijzigd door frederikske op 24-12-2006 11:20 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 19:34

Zerora

Ik Henk 'm!

Volgens mij is het zo dat sommige programma's om foto-dvd's mee te maken de foto's van resolutie veranderd (omlaag dus). En daardoor worden ze wazig/verkleurd.

Je zult dus even moeten kijken of je in jouw programma een optie kunt vinden om die resolutie hoog te houden.

[ Voor 35% gewijzigd door Zerora op 24-12-2006 11:28 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-07 09:44
Ik neem aan dat zo'n programma het formaat van de foto's aanpast naar pal-formaat omdat dat de resolutie is die een dvd-speler/tv gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Het wazige/verkleurde beeld zie ik op mijn pc. Ik speel gewoon de VOB file af met PowerDVD 7.

Echter wanneer ik een gewone DVD in mijn pc stop en die afspeel ziet het beeld daarvan er wel gewoon super uit. Net als op de tv.
Vandaar dat ik begin te twijfelen.

Mijn pc hangt ook aan mijn tv middels S-video, en daarop ziet het er ook niet uit. (staat ingesteld op 1024x768).

De instellingen van het programma staan op PAL 720x480. Hoger kan ik niet aangeven.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik de laatste tijd nero. En zet die dan op de hoogst mogelijke kwaliteit.
Dit levert wel goede resultaten op. Maar je blijft met downsamplelen te maken hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:17:
Aan de foto's ligt het niet, die zien er op de pc echt perfect uit (komen uit een EOS 350D).
Wat voor resolutie zijn die en welke kleurdiepte hebben ze ?

Als ik een inschatting moet doen, dan lijkt me dat ze rond de 3000x2000 zitten en 32 of misschien 48 bits kleurdiepte.... Als je ze op een (photo) dvd zet dat downsample je ze naar 720x576 met 16 bits kleurdiepte, eeuwig zonde dus. En zeker als de kleurdiepte van de foto's hoger is dan 32 bit, dan loop je het risico dat je verkleuringen krijgt.
oplossing: die is er niet, althans niet voor een fotoDVD de resolutie kan nl. niet hoger dan 720x576 (DVD standaard)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1