Toon posts:

URL scanner voor e-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tool, die e-mail scant op URLS. Dus dat ik van mijn inkomende email als het ware een lijst krijg met alle genoemde URL's en vervolgens deze (het liefst allemaal tegelijk) kan openen in IE.

Is er zoiets??????

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik twijfel er niet aan dat je zelf al grote inspanning hebt verricht, maar vermeld zelf al eens in je topic start wat je al hebt geprobeerd, dan kunnen wij je misschien een stap verder helpen.
Welk email programma gebruik je bijvoorbeeld?

Misschien wat hulp: Een email bevat vaak wat html code (kan ook plain text zijn), dus je zoekt op google naar "extract url from html" en dan vind je dingen zoals dit.

Edit: Cheatah heeft volkomen gelijk. Enkele edits in cursief om mijn fouten rechter te trekken.

[ Voor 12% gewijzigd door frederikske op 24-12-2006 11:34 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jeroenws, zoals je vast hebt gelezen in Registratievoorwaarden / korte FAQ verwachten we op GoT dat je zelf voordat je een topic opent wat oplossingen probeert te vinden, of in ieder geval vermeldt wat je hebt geprobeerd om deze te verkrijgen.
Helaas kom ik daarover niet zo veel tegen in je openingspost. Ik denk dat je dit voor bijvoorbeeld Outlook zou kunnen doen met een stukje VBA. Maar je vertelt ook niet welke bron je precies wilt doorzoeken, en zonder dat te weten wordt het natuurlijk alleen maar giswerk. Geef daarom even wat meer informatie, zodat je verhaaltje duidelijker wordt en we ook gerichter kunnen discussieren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

frederikske schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:17:

Een email is meestal een html bestand (kan ook plain text zijn),...
Niet echt. Een e-mail is in principe een bestand dat bestaat uit headers en een body. De headers bevatten meta-informatie over de body. De body kan op zijn beurt weer uit andere dingen bestaan, bijvoorbeeld plain text of HTML of RTF, of in principe gewoon wat je maar wilt. Een plain text e-mail is meestal relatief simpel, maar in principe kan een e-mail meerdere dingen bevatten, zoals een HTML en een plaintext deel, attachments, etcetera.

Je zult gewoon uit een e-mail de daadwerkelijke berichten moeten halen, en het is het mooist als er een HTML part in de mail zit, omdat je die makkelijker kunt doorzoeken op links, maar in een plain text e-mail part kan dat natuurlijk ook.

Maar het is dus iets te makkelijk om te zeggen dat een e-mail een HTML bestand is. Er komt wel iets meer bij kijken om een e-mail te analyseren.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alleen van het idee al springen m'n haren overeind. Ik krijg wel eens van die fijne spam-mails, waar links staan naar site waar je echt niet op wil komen.

Zeker met IE is het een ramp. Voor je het weet heb je 30 toolbars en coolwebsearch als startpagina 8)7

Domste wat je ooit kan doen om zomaar op een link uit een email te klikken als je de afzender niet eens kent. Zelfs is het al in de meeste gevallen niet handig om op links te klikken van bekenden die je in MSN hebt. Wel eens een mailtje gehad van iemand: Deze buddy heeft een leuke link geklikt? Zoek eens op scripthosting..

Als ik jou was dit idee heel snel uit je hoofd zetten...

Ey!! Macarena \o/