Toon posts:

Philips 3450 HDD recorder digitaal opnemen via Samsung 9401R

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik dit topic heb geopend, ben ik gisteren en vanochtend al bezig geweest met het doorspitten van diverse topics over HDD/DVD recorders en Samsung (dual) tuners, helaas heb ik nergens een antwoord op mijn vraag kunnen vinden..

Sinds eergisteren ben ik in het bezit van een Philips 3450H HDD/DVD recorder. Het apparaat bevalt tot op heden prima; hij speelt DVD / DivX (+ subtitle :)) in prima kwaliteit af en neemt ook prima op. Het enige probleem hierbij is, dat dit analoog gebeurd, terwijl ik in het bezit ben van een Samsung 9401R (dual) tuner.

Ik heb alles als volgt aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/echoes06/tv.jpg

De volgende kabelverbindingen zijn er dus:

Van 9401R EXT1 naar TV EXT1 = scart
Van 9401R EXT2 naar HDD recorder EXT 1 = scart
Van 9401R COAX-uit naar HDD recorder COAX-in = coax
Van HDD recorder naar TV EXT2 = scart

Zoals gezegd werkt in principe alles perfect, alleen lukt het mij maar niet om de digitale zenders in de HDD recorder te programmeren. Als ik ga zoeken naar de kanalen vindt hij niets, behalve dan de analoge kanalen die de HDD recorder via de coax-kabel binnen krijgt. Ik kan nergens een optie vinden dat de HDD recorder naar de kanalen van een digitale tuner moet zoeken vinden (in het Setup-scherm van de HDD recorder).

Moet ik misschien ergens op de Samsung-tuner instellen dat hij de kanalen ook via EXT2 moet doorgeven aan een HDD recorder? Of kloppen de kabels niet zoals ik ze nu heb aangesloten?

Nogmaals, TV kan ik perfect digitaal kijken, opnemen gaat perfect analoog en ook het afspelen van DVD / DivX levert geen enkel probleem op.. Alleen nu dus nog de kanalen digitaal op de HDD recorder.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38
Volgens mij gaat dat nooit lukken omdat:

EXT2 alleen het beeld doorgeeft wat je op dat moment hebt gekozen op de Samsung
De encryptie van de kabelleverancier gaat alleen via je samsung decoder. Daarom kan je nooit
een output van alle zenders op je HDD recorder krijgen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
utbone schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:22:
Volgens mij gaat dat nooit lukken omdat:

EXT2 alleen het beeld doorgeeft wat je op dat moment hebt gekozen op de Samsung.
Dat lijkt me vreemd, want het is immers een dual-tuner: bedoeld om een ander kanaal te kunnen opnemen dan degene die je aan het kijken bent!

Het probleem is ook dat ik geen enkel kanaal kan ontvangen, dus niet enkele wel en andere niet..

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:01
Ten eerste is de Samsung 9401R geen dual-tuner apparaat.

Ten tweede zal je nooit alle digitale kanalen apart op de HD-recorder te zien krijgen. Zoals utbone al zegt: de Samsung geeft het gekozen kanaal door op de SCART-uitgang. Dit kun je dan opnemen door op de Philips de SCART-ingang op te nemen.

Echter, de tweede SCART-uitgang van de Samsung geeft alleen een composiet-signaal af, dus de slechtst mogelijke kwaliteit.

Wat ik bij mij heb gedaan is de EXT1 van de Samsung (die wel RGB is) in de EXT 2 van de HD-recorder en de EXT1 van de HD-recorder naar de TV. Als de HD-recorder in standby staat geeft deze het signaal van de Samsung gewoon door. Daarnaast moet je de coax doorlussen van de Samsung naar de HD-recorder naar de TV.

Nadeel is dat als je digitaal wilt opnemen, je analoog moet kijken (of andersom: digitaal kijken en analoog opnemen). Nadeel bij digitaal opnemen via timer is dat je zowel de HD-recorder als de Samsung moet programmeren.

Verwijderd

Topicstarter
Mr Magic schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:15:
Ten eerste is de Samsung 9401R geen dual-tuner apparaat.

Ten tweede zal je nooit alle digitale kanalen apart op de HD-recorder te zien krijgen. Zoals utbone al zegt: de Samsung geeft het gekozen kanaal door op de SCART-uitgang. Dit kun je dan opnemen door op de Philips de SCART-ingang op te nemen.

Echter, de tweede SCART-uitgang van de Samsung geeft alleen een composiet-signaal af, dus de slechtst mogelijke kwaliteit.

Wat ik bij mij heb gedaan is de EXT1 van de Samsung (die wel RGB is) in de EXT 2 van de HD-recorder en de EXT1 van de HD-recorder naar de TV. Als de HD-recorder in standby staat geeft deze het signaal van de Samsung gewoon door. Daarnaast moet je de coax doorlussen van de Samsung naar de HD-recorder naar de TV.

Nadeel is dat als je digitaal wilt opnemen, je analoog moet kijken (of andersom: digitaal kijken en analoog opnemen). Nadeel bij digitaal opnemen via timer is dat je zowel de HD-recorder als de Samsung moet programmeren.
Oke, met andere woorden ik ben dus gewoon genaaid toen ik dit apparaat aanschafte? Dit was namelijk een duurdere dan de standaard versie, omdat deze dual-tuner zou zijn..

Ik heb alles aangesloten zoals je hebt verteld en ik kan nu inderdaad digitaal opnemen vanaf het kanaal waarop de decoder staat ingesteld. Het is in iedergeval iets, maar niet wat ik ervan had verwacht..

Ik ga Casema maar eens even bellen om te vragen waarom ik toch een duurdere decoder moest aanschaffen |:(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Hier loopt ook een topic, http://www.tvhomeforum.tk/

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:26:
Oke, met andere woorden ik ben dus gewoon genaaid toen ik dit apparaat aanschafte? Dit was namelijk een duurdere dan de standaard versie, omdat deze dual-tuner zou zijn..
Vaag verhaal van Casema dan... Samsung heeft bij mijn weten helemaal geen dual-tuner decoders.. wel een dual-tuner PVR met hard disk (de DCB-P850R), maar die kan zelf opnemen.. Alleen weer niet naar een DVD schrijven, maar daar hadden we het hier niet over :)

Verwijderd

Mr Magic schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:15:

Ik heb het nu ook zo aangesloten maar heb nu nog een vraagje, nu heb ik mijn dolby surround miditower (JVC) op de HD recorder aangesloten en kan dus alleen daar naar luisteren via de recorder
en niet via de decoder weet hier nog iemand een oplossing voor? (ik heb geen digatal input op de JVC)

bvd Ed
Pagina: 1