Problemen met Sound Blaster Live Digital 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb hier een geluidskaartje, op de printplaat staat 'Creative sound Blaster Live Digital 5.1' gedrukt. Na enig speurwerk op de Creative site vindt ik deze wel maar hier hebben ze het steeds over een Dell-kaart, terwijl dat er nergens op staat. Het zou trouwens wel kunnen dat de kaart ooit uit een dell-computer is gekomen, misschien dat ze dat bedoelen.

Nu krijg ik er met de standaard Windows XP driver wel geluid uit, maar geen surround-geluid. De surround en rear-speakers blijven angstvallig stil, wat ik ook probeer.

Dus ik heb geprobeerd om de LiveDrvUni-(Dut).exe van de Creative-site, bij deze kaart aangegeven, te installeren. Helaas geven deze tijdens de installatie de volgende melding:
Het installatieprogramma heeft geen Sound Blaster-geluids-kaart in uw systeem aangetroffen.

Zorg dat de Sound Blaster-hardware -hardware goed is geïnstalleerd voordat u dit installatieprogramma uitvoert.

Het installatieprogramma wordt afgesloten.
Aangezien Windows XP er al wel geluid uit krijgt lijkt het me dat dat wel het geval is.

Ik heb ook nog de drivers van het kX-project geprobeerd, deze installeren wel en hierbij komt er ook geluid uit(behalve in Java-applicaties om de een of andere reden), maar nog steeds geen surround-sound.

Iemand een idee hoe ik hier surround sound uitkrijg?

[ Voor 12% gewijzigd door MadEgg op 24-12-2006 10:49 ]

Tja

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:09

StarWing

Huh ?!?

Kijk eens of er geen nummer opstaat beginnend met een C (CXXXX)
Met die nummer kan je ook aan de slag op de creative site

Of probeer anders de Kx drivers eens

Page intentionally left blank.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 15:34

GieltjE

Niks te zien...

ik heb ook zo'n kaart, is blijkbaar voor dell een oem service geweest (als ik mijn serie nr inklop dan krijg ik bij creative de dell oem te zien). Echter ik heb hem ooit gewoon los gekocht en doet nu goed dienst voor mijn server.

echter de live 5.1 drivers en audio console werken gewoon (de audio console kun je ze mee op 5.1 zetten).

Hell / 0

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet op de site van creative even een ander model Live! selecteren. Vreemd genoeg hebben ze nl. bij sommige modellen alleen upgrade-drivers staan (moet je eerst drivers van de cd geinstalleerd hebben) en bij andere modellen wél complete drivers die ook los geïnstalleerd kunnen worden. En dit terwijl de kaartjes hardwarematig volgens mij identiek zijn. Bij de omschrijving zie je wel staan of het een update of standalone is (als je 5.1 platinum kiest krijg je volgens mij wel de goede).
Ik heb het tenminste wel zo opgelost door even een ander model uit de lijst te kiezen.

Als je de kX-drivers gebruikt moet je even in de gaten houden dat die standaard de front en rear omdraaien (heeft te maken omdat de rear betere kwaliteit geluid geeft oid). Dan zou je wel ergens moeten kunnen instellen dat ie geluid door alle boxen weergeeft of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 24-12-2006 12:04 ]

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als het type nr. SB0220 is heb je de originele driver disk nodig, volgens creative's site bestaat deze kaart niet. Ik heb die, en die heb ik gewoon los als oem in de winkel gekocht.
(al heet deze " ~ 5.1 digital" , en niet "~ digital 5.1")

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Duck34
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01-2018
Ik heb met mijn geluidskaart SB Live! 5.1 digital model SB0220 hetzelfde probleem. Blijkbaar moet je de orginele CD eerst gebruiken voordat je de gedownloade bestanden kunt installeren. Omdat ik de orginele CD niet meer kan vinden krijg ik de geluidskaart niet aan de praat.
Kan iemand mij helpen met de orginele drivers voot deze kaart?
Hans

• Palomar
  • Niet online
Zie mijn eerdere reply. Je moet gewoon even een ander model in dat lijstje op de site uitkiezen (ik weet niet precies welke, gewoon even uitproberen). Hardwarematig zijn die kaarten toch allemaal hetzelfde.

Bij mij werkte dat tenminste wel. Of er moet in die installer toch een of andere check zitten die kijkt naar de bios (oid) op je kaart, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-02 15:21
Ik heb dat ook gehad en het lukte wel met de soundblaster drivers, dit zijn iets andere dan creative, kan niet verklaren waarom, maar het lukte wel.

Probeer eens wat te vinden op www.soundblaster.com

Hattrick: Thorgal Eagles

• Duck34
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01-2018
Ik heb op de downloadsite van Creative ook andere drivers o.a. van Platinum en Platinum 5.1 geprobeerd, maar (inmiddels?) blijken dit ook allen update of upgrade versies te zijn, die zich niet laten installeren. Ik kan de volledige versie niet vinden. Waar staat de juiste volledige versie?

Verwijderd

Hoi

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben je er nog uitgekomen want ik kom er niet uit? Zou je mij kunnen helpen?? bedankt alvast

mvg

rogier :)

Verwijderd

Duck34 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:44:
Ik heb met mijn geluidskaart SB Live! 5.1 digital model SB0220 hetzelfde probleem. Blijkbaar moet je de orginele CD eerst gebruiken voordat je de gedownloade bestanden kunt installeren. Omdat ik de orginele CD niet meer kan vinden krijg ik de geluidskaart niet aan de praat.
Kan iemand mij helpen met de orginele drivers voot deze kaart?
Hans
is het je nog gelukt die driver te krijgen? en kan je mij zeggen waar de driver vandaan komt?

bedankt

Verwijderd

Omdat ik het zelfde probleem heb, meld ik me hier ook maar even. Hopelijk kunnen we samen ergens achter komen. Ik heb meerdere dingen geprobeerd.

Ik gebruik op mijn PC Acronis, ik heb een image gemaakt van mijn vorige Windows installatie, als back-up (hierop werkte de geluidskaart goed, surround heel de zooi) Toen ik Windows opnieuw had geinstalleerd, en mijn drivers, MET DE ORIGINELE CD wou installeren, kreeg ik de melding dat de Soundcard niet gevonden werd, zoals hierboven al eens genoemt. Ik heb ook via de creative site eits proberen te vinden, dit tot nu toe zonder resultaat.

Ik heb daarna weer mijn oude windows installatie, (mbv de image) terug gezet. Hier deed de geluidskaart het op, maar toen ik de driver had verwijderd, om eens te proberen of ik hem dan weer aan de praat kon krijgen, deed hij het niet meer.. Tot nu toe dus nog steeds niet.

Kan iemand misschien helpen met een andere tip?

• Palomar
  • Niet online
Wat vreemd dat een ander model selecteren uit het lijstje op de site kennelijk niet meer werkt :? Ik heb een maand geleden nog een SB Live geinstalleerd in een PC en in eerste instantie kwam ik id dop die driver die alleen als upgrade werkt, maar na wat klikken op andere modellen kreeg ik een volledige driver die ik gewoon kon installeren op een kale windows installatie. Ik had geloof ik wel 'English' geselecteerd, omdat ik geen NL software wil. Misschien dat dat nog uitmaakt.

Of zijn jullie niet echt actief even alle modellen bijlangs gegaan die op de site staan?

Verwijderd

ik heb ze ook allemaal bekeken, helaas zonder resultaat.

toch raar dat dit probleem zo vaak voorkomt met dit kaartje :(

• Tienuzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-04-2023
Na veel gezoek heb ik een werkende driver gevonden op driverguide.

SB0220_Sound_Card_Drivers__XP_

Er zit een installatie programmatje bij, het ziet er een beetje vreemd uit maar het werkt. Hier heb ik helaas geen 5.1 setje dus zover kan ik niet checken. Maar op mijn 4.1 werkt het prima (het afgelopen half uur iig) 8)

Verwijderd

Tienuzz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:33:

Er zit een installatie programmatje bij, het ziet er een beetje vreemd uit maar het werkt. Hier heb ik helaas geen 5.1 setje dus zover kan ik niet checken. Maar op mijn 4.1 werkt het prima (het afgelopen half uur iig) 8)
bedankt voor je moeite. ik ga het gelijk even proberen! _/-\o_

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij is dit de oplossing:

Je kunt die drivers downloaden van creative die eindiger met .exe. Deze kun je echter ook openen in WinRAR o.i.d. en daarmee uitpakken. Daar zul je een map vinden met Drivers met daarin een .exe bestand. Daarmee kan je de drivers installeren. Die even runnen, misschien even rebooten en hij hoort het te doen. Daarna kun je, als het goed is ;), bijbehorende software installeren. Dit werkt ook voor de Audigy's.

Verwijderd

Tienuzz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:33:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! eindelijk.....dat zoiets zo lastig kan zijn. Dit werkt echt super. Onwijs bedankt voor je hulp! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Tienuzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-04-2023
Ïnmiddelels ben ik tegen een ander probleem aan gelopen.. Hierdoor ben ik maar weer opnieuw begonnen met het installeren van windows. (was toch pas net bezig) :P

Wil ik de geluidskaard herinstaleren met dezelfde driver werkt het maar half :? De microfoon en midi doen het maar ik heb geen uitgaand signaal.. sla mij maar neer! Ten einde raad heb ik maar naar creative gemaild en kreeg dit terug:

SB0226 is an OEM card. We only have software on our site for retail
cards. We can not supply you with the original CD. Perhaps the dealer
can. The generic live cd from the store should be compatible with the
card though:
http://nl.europe.creative...ubcategory=0&product=635&

Please retain all the previous correspondence when replying to this
email.

Best Regards

Creative Customer Support Services
Creative Labs Europe

Inmiddels heb ik een link gevonden waar de driver cd gratis is te downloaden ben er nu mee bezig.. Het is slechts 377 mb's nog 17 min resterend..

We zullen zien......

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 15:31
En wat is die link?

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:08
Omdat mensen in verschillende jaren/maanden op zoek blijven naar deze drivers, doe ik maar even dit bericht. Ik zie niet dat iemand gezocht heeft op de site van Dell zelf, terwijl de kaart wordt aangeduid als een OEM van dat bedrijf. Simpele zoekopdracht bij Dell levert resultaat op. Ik kan het niet proberen, maar ik vermoed dat de oplossing hier http://support.euro.dell....nt=1&libid=0&fileid=90207

te vinden is.

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

Pagina: 1