Ik heb hier een geluidskaartje, op de printplaat staat 'Creative sound Blaster Live Digital 5.1' gedrukt. Na enig speurwerk op de Creative site vindt ik deze wel maar hier hebben ze het steeds over een Dell-kaart, terwijl dat er nergens op staat. Het zou trouwens wel kunnen dat de kaart ooit uit een dell-computer is gekomen, misschien dat ze dat bedoelen.
Nu krijg ik er met de standaard Windows XP driver wel geluid uit, maar geen surround-geluid. De surround en rear-speakers blijven angstvallig stil, wat ik ook probeer.
Dus ik heb geprobeerd om de LiveDrvUni-(Dut).exe van de Creative-site, bij deze kaart aangegeven, te installeren. Helaas geven deze tijdens de installatie de volgende melding:
Ik heb ook nog de drivers van het kX-project geprobeerd, deze installeren wel en hierbij komt er ook geluid uit(behalve in Java-applicaties om de een of andere reden), maar nog steeds geen surround-sound.
Iemand een idee hoe ik hier surround sound uitkrijg?
Nu krijg ik er met de standaard Windows XP driver wel geluid uit, maar geen surround-geluid. De surround en rear-speakers blijven angstvallig stil, wat ik ook probeer.
Dus ik heb geprobeerd om de LiveDrvUni-(Dut).exe van de Creative-site, bij deze kaart aangegeven, te installeren. Helaas geven deze tijdens de installatie de volgende melding:
Aangezien Windows XP er al wel geluid uit krijgt lijkt het me dat dat wel het geval is.Het installatieprogramma heeft geen Sound Blaster-geluids-kaart in uw systeem aangetroffen.
Zorg dat de Sound Blaster-hardware -hardware goed is geïnstalleerd voordat u dit installatieprogramma uitvoert.
Het installatieprogramma wordt afgesloten.
Ik heb ook nog de drivers van het kX-project geprobeerd, deze installeren wel en hierbij komt er ook geluid uit(behalve in Java-applicaties om de een of andere reden), maar nog steeds geen surround-sound.
Iemand een idee hoe ik hier surround sound uitkrijg?
[ Voor 12% gewijzigd door MadEgg op 24-12-2006 10:49 ]
Tja