Vage fout, waarschijnlijk defect onderdeel

Pagina: 1
Acties:

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Beste Tweakers,

Mijn PC is al vrij oud en ik probeerde vanmorgen een spel op te starten waarvan ik wist dat het zou werken, alleen hij start niet op en geeft een serious error, incompatible hardware or virus.. Ik heb natuurlijk even een reboot gedaan en toen nog een keer geprobeert en dan krijg ik de melding: Directx 8.1 is recruired.. Dat is raar want het spel kon ik gisteren nog spelen en ik heb sinsdien weinig gedaan. Ik heb geen idee waar het probleem zou kunnen liggen, eerst acht ik dat het bij de videokaart lag maar als die brak is dan zou mijn PC niet meer werken (geen onboard).. Ik probeerde een direcx & opengl test te doen bij SiSoft Sandra maar dan valt mijn PC ineens uit en reboot.. Kunnen jullie mij helpen?!

Het gaat in dit geval om Command & Conquer Generals (Zero Hour)

Mijn pc;
AMD Sempron 2200+
NVIDIA GeForce MX 4000
512 MB

Bij Voorbaat Dank,

Fustire

[ Voor 7% gewijzigd door fustire op 24-12-2006 09:51 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:36
We hebben wel iets meer gegevens nodig.

Om welke game gaat het en welk hardware/software maak je gebruik?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Als ik jou was, zou ik directx eens opnieuw installeren (laatste versie downloaden), en controleer eens of je de juiste / nieuwste drivers gebruikt.

Misschien kun je ook wat meer info geven over de exacte specificaties van je systeem? Het wordt voor ons erg lastig om je zo verder te helpen...

Edit: - Beetje laat 8)7 -

[ Voor 5% gewijzigd door tommie-boy op 24-12-2006 09:39 ]

Humor moet je serieus nemen