Toon posts:

de-solderen van slot 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Slot-1 socket is naar de |@#^$*
Nu zou ik graag weten of het mogelijk is om al deze soldeerpuntjes van deze socket de de-solderen om er dan een nieuw slot-1 op te zetten .(heb nog 1 liggen van een ander kapot moederbord)
Ik kan wel solderen maar ik heb nog nooit soldeersel eraf gehaald. Hoe gaat dit in z'n werk ? of raden jullie mij dit af ?
Misschien is er ergens een site waar dit uitgelegd staat ?

Verwijderd

je moederbord bestaat uit (correct me if I'm wrong) een stuk of 8 lagen. Je socket zit gesoldeerd in die lagen. Als je al de moeite wilt nemen om dat te gaan de-solderen, mag je ook nog es gaan pielen om je socket weer tussen al die lagen te solderen _ZONDER_ de (warmtegevoelige) componenten te assimilaten...wat overigens in een split second gebeurd is....

Verwijderd

[offtopic] Skattig sparc-je :) hier staat een 50 mhz met 32 mb..en solaris :) [/offopic]

Sjah je kunt het proberen, maar volgens mij krijg je daar echt dikke probs mee. Enneh...zonde om OOK nog eens een cpu te ver***en..

Verwijderd

UhUh.. Wrong... Al je SLOT aansluitingen zitten aan de onderkant...
Je moet gewoon een tinbad zien te fixen. Zorg er voor dat alleen je slot er in ligt. Wrik een beetje heen en weer en trek het gevalletje eruit. (Moet je wel een nieuw slot zien te kopen). Laat het gevalletje er niet te lang op liggen want dan trekt de boel krom...