Toon posts:

[XP] Quicktime 7.13 pro hangt bij het laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer wat HD trailers te bekijken van de apple trailer site, maar quicktime zorgt ervoor dat tijdens het laden (wat overigens meestal wel gewoon werkt..) m'n machine 'bevriest', XP reageerd amper nog, om de 10sec heb ik dan nog 3sec om de muis te bewegen (proc op 100%..) er komen ook 'hang' geluiden dan uit eindelijk uit m'n speakers..

Ik zoek al een tijdje naar een oplossing, maar met google vind ik geen overeenkomstige problemen
heb quicktime al een keer opnieuw geinstalleerd (na deinstallatie) maar ook dat mocht niet baten
opmerkelijk is dat soms de video's ook corrupt raken, als dat gebeurd zie ik in het video venster allemaal van die gekleurde blokjes (memory corruption?), en 'save as source' werkt dan ook niet meer..

met wmp/videolan kan ik uren lang video zitten kijken zonder dat er iets mis gaat,
gamen gaat ook prima, ik heb niet het idee dat er iets met m'n geheugen aan de hand is (omdat niets daar op duid.. uren lang video encoden ed. gaat ook goed)

specs: 2400xp+ / 1gb mem/ nvidia 6800 128mb
(ik weet dat het niet de snelste bak is die je je kan wensen, als het een beetje mee zit komt daar heel snel verandering in ;) )

Zit het ehm soms in het build nr? :+

Verwijderd

480p, 720p of 1080p? Op jouw machine gok ik dat je een maximum van 720p aan moet kunnen met h264 codec. Met mijn 3500+ en 2 GB kan ik h264 1080p net aan met rond de 90-95% cpu belasting terwijl XviD bijvoorbeeld in dezelfde resolutie rond de 40-50% zit :P

Quicktime speler is een bitch qua afspelen en pauzeren van films tijdens downloaden van content is mijn ervaring, soms lukt het wel andere keer weer niet, dan gaat ie weer automatisch door met spelen, erg variabel allemaal lijkt het wel.

Het beste is dat je van te voren de file helemaal download voordat je hem opent. Ook resizen van de Window en/of naar fullscreen kun je beter niet doen tijdens het afspelen. En als je de file niet kunt downloaden maar perse moet streamen toch proberen het te pauzeren totdat Quicktime player hem helemaal gedownload heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er weinig mee te maken denk ik, want 'automatisch afspelen' staat uit!
standaard staat Quicktime bij het laden op pause, en wanneer het bestand is volledig is ingeladen, dan blijft ie ook op pause staan (dat heb ik zo ingesteld).

1080p gaat wel, maar op 'zware momenten' happerd ie een beetje.., ik laad de movies in met quicktime, en vervolgens zeg ik 'Save as source' zodat ik de HD content met WMP/CoreAVC kan afspelen.
(wat overigens wel ALTIJD goed gaat, m'n proc loopt 1.6@2150 prime stable)

Afain, het laden gaat dus al niet goed....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 15:59 ]