McAfee updates en reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 1.316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Ik heb sinds deze week op 2 pc's de nieuwste versies van McAfee geïnstalleerd. In het verleden werden er regelmatig updates gedownload en dan was er sporadisch een herstart nodig. Maar met de nieuwe versie krijg ik op beide pc's wel zo'n 2 á 3 keer per dag een update met de melding dat deze pas geïnstalleerd kan worden bij het opnieuw opstarten van de computer. Dat is erg irritant en lijkt me bovendien te vaak.

Hebben anderen hier ook last van? Weet iemand waar dit aan ligt? En is het eenvoudig op te lossen?

Configuratie:
Windows 2000 SP4, ingelogd als Administrator (sowieso fout, ik weet het)
VirusScan Plus 2007 (SecurityCenter 7.1, VirusScan 11.1, Personal Firewall 8.1, SiteAdvisor 2.1)
Automatische updates zijn ingeschakeld zoals aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Zondagavondschopje
Modbreak:Schopje terug. Wat is er zo speciaal aan jouw topic dat het belangrijker is dan alle andere topics en het schoppen geen 24 uur kan wachten? En hoeveel mensen en hoeveel topics denk je dat er ueberhaupt zijn op kerstavond? Liever niet kicken ajb.

[ Voor 87% gewijzigd door F_J_K op 26-12-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 10:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ja! Ik heb ook net de nieuwe versie geïnstalleerd op m'n PC en hij zeurt erg vaak om opnieuw op te starten. Ik klik steeds op later want ik heb het heel druk natuurlijk (:+) maar dan na een half uur ofzo komt ie weer met die popup en ik ben al meerdere keren geschrokken van het geluidje. :P

Was al eens door de instellingen gewandeld maar kon niks vinden. Zouden ze niet gewoon wat dingen vergeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Beekforel schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:29:
Ja! Ik heb ook net de nieuwe versie geïnstalleerd op m'n PC en hij zeurt erg vaak om opnieuw op te starten. Ik klik steeds op later want ik heb het heel druk natuurlijk (:+) maar dan na een half uur ofzo komt ie weer met die popup en ik ben al meerdere keren geschrokken van het geluidje. :P

Was al eens door de instellingen gewandeld maar kon niks vinden. Zouden ze niet gewoon wat dingen vergeten hebben?
Hmm, oké. Naja, altijd goed om te weten dat ik niet de enige ben :+ Ik was de instellingen ook al nagegaan en heb ook al wat zitten zoeken op internet. Maar ook nog zonder resultaat. Als ze wat dingen vergeten zijn, lost dit probleem zichzelf op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:42
de nieuwe mcafee versie (via XS4ALL) werkte bij mij van geen meter, virusscan stond op een DATversie van 1999. dus niet veilig ...
Bij doorzoeken bleek ik op voorstel mcafeehelp , XML-parser 3 van windowsXP te moeten installeren
Daarna update het programma prima.
ik had toch al vaak autorisatieproblemen, maar imo leunt mcafee teveel op InternetExplorer :( ,
want die wordt opgestart terwijl ik FF2.0 als voorkeursbrouwser heb...
Deze upgrade vind ik meer betuttelend dan de vorige.En / of ik kan de juiste instellingen niet vinden...

verder draait hij goed, (30 dec). scannen duurt nu uren(achtergrond) op oude ahtlon1400 pc...

[ Voor 8% gewijzigd door beascob op 30-12-2006 14:47 ]

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 23:53

Klippy

Still Game

Welke versie hebben we het precies over?

ik heb deze week op 3 PC's Virusscan Plus 2007 gezet en gewoon 1x een reboot na downloaden en installeren van nieuwe versies van de software.
Bij 2006 moest je altijd via je browser verbinden een keer of 3 en elke keer rebooten, vond dit veel makkelijker :P En heb hier nog geen reboot request gezien, misschien komt dat nog ofzo :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 19:04

lordsnow

I know nothing

@ Mister X: 2 á 3 keer per dag een update met de melding dat deze pas geïnstalleerd kan worden bij het opnieuw opstarten van de computer lijkt mij idd niet helemaal juist.

Als het goed is ondervindt men dat er veel minder opnieuw opgestart moet worden, bij installaties of updates van de McAfee 2007 programmas.

@ beascob:De 2007 versie leunt niet meer op IE, zoals wel het geval was met eerdere versies. Je bent dus ook vrij in het kiezen van de standaard browser. (Voorheen was het zo dat je elke browser kon gebruiken, zolang IE maar de standaard browser was). Updaten gaat ook niet meer via de browser, en de updates voor alle programmas komen in een keer binnen.

Voor het installeren / updaten moet XML3 en 4 juist geinstalleerd zijn, een het gebruik van SSL 3.0 in je Internet Opties aangevinkt zijn.

Autorisatieproblemen betekent mischien (waarschijnlijk?) dat je probeerde te updaten met een account waar je niet mee geregistreerd had.

[ Voor 7% gewijzigd door lordsnow op 26-12-2006 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Klippy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:38:
Welke versie hebben we het precies over?
We hebben het over Virusscan Plus 2007.
lordsnow schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:55:
@ Mister X: 2 á 3 keer per dag een update met de melding dat deze pas geïnstalleerd kan worden bij het opnieuw opstarten van de computer lijkt mij idd niet helemaal juist.

Als het goed is ondervindt men dat er veel minder opnieuw opgestart moet worden, bij installaties of updates van de McAfee 2007 programmas.
De versienummers van het Security Center zijn na het herstarten niet gewijzigd (Security Center blijft staan op 7.1.134). Het lijkt er dus op dat de updates in werkelijkheid niet geïnstalleerd worden. Gisteren heb ik de Nederlandse versie geheel verwijderd en de Engelse versie geïnstalleerd. Daar verscheen Security Center 7.1.137, maar zonder beschikbare updates. Nieuwste Nederlandse versie bij McAfee gedownload, maar dat bleek 7.1.134 te zijn, mét beschikbare updates die dus niet geïnstalleerd worden.

@freakstar: Heb jij ook nog steeds Security Center 7.1.134?

Ook op het forum van McAfee zijn er meer van dit soort meldingen, heb daar dus ook maar gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Je kan ook de "McAfee Virtual Technician" laten draaien op je PC, om de McAfee installatie te laten controleren. Deze vindt je op:
http://www.amiuptodate.com/mvt
- klik aan de rechterkant op Check System, en volg de aanwijzingen

Verder heb je nog de volgende documenten mbt update-problemen:

"Ik kan geen updates van mijn producten uitvoeren":
http://ts.mcafeehelp.com/...=407826&CategoryId=107043

"Updatefout voor de McAfee-consumentenproducten, versie 2007":
http://ts.mcafeehelp.com/...=409476&CategoryId=107143

"McAfee-updates worden niet voltooid":
http://ts.mcafeehelp.com/...=407526&CategoryId=107143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
lordsnow schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:35:
Je kan ook de "McAfee Virtual Technician" laten draaien op je PC, om de McAfee installatie te laten controleren. Deze vindt je op: http://www.amiuptodate.com/mvt
- klik aan de rechterkant op Check System, en volg de aanwijzingen
I am up to date, volgens de check aan de linkerkant.

De MVT aan de rechterkant had ik reeds geprobeerd. Hij kan geen issues vinden, maar zegt wel dat QuickClean en Shredder niet up to date zijn. Als ik vervolgens bij de MVT op Updaten klik, verschijnt het update-icoontje en een paar seconden later: 'Security Center geupdate, herstarten aub.' Rebooten en opnieuw checken met de MVT geeft dezelfde resultaten.

In de aangemaakte logbestanden kom ik geen rare dingen tegen:

MVTHealthCheck_Deviation en MVTHealthCheck.
lordsnow schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:35:
Verder heb je nog de volgende documenten mbt update-problemen:

"Ik kan geen updates van mijn producten uitvoeren":
http://ts.mcafeehelp.com/...=407826&CategoryId=107043
Had ik reeds gelezen. Is geen beschrijving van mijn probleem: er verschijnt wel degelijk een bewegend pictogram. For your convenience:

Bij de 'McAfee SecurityCenter Update Manager'-service staat op tabblad 'Aanmelden' een vinkje bij 'Service kan interactief met bureaublad worden uitgevoerd'.

Alle McAfee services die op mijn PC zijn gestart (lijstje van HijackThis):
O23 - Service: McAfee HackerWatch Service - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\HackerWatch\HWAPI.exe
O23 - Service: McAfee Log Manager (McLogManagerService) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mclogsrv.exe
O23 - Service: McAfee Update Manager (mcmispupdmgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\program files\common files\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Protection Manager (mcpromgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcpromgr.exe
O23 - Service: McAfee Redirector Service (McRedirector) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\COMMON~1\mcafee\redirsvc\redirsvc.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (mctskshd.exe) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee User Manager (mcusrmgr) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcusrmgr.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee\MPF\MPFSrv.exe

In het register \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\McAfee\MSC\Update\Downloads verwijderd, evenals de map C:\Documents and Settings\All Users.WINNT\Application Data\McAfee\MSC\Updates (die overigens leeg was). Na de reboot verschijnt direct weer het update-icoontje en de bekende melding.
Had ik reeds gelezen. Is geen beschrijving van mijn probleem: ik krijg niet de melding 'Updatefout'. For you convenience:

De registersleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion bestaat en bevat het volgende item:
!qcmisp.dll - regsvr32.exe /s c:\PROGRA~1\mcafee\mqc\qcmisp.dll

Het genoemde bestand bestaat.
Had ik reeds gelezen. HKEY_USERS\...\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\GlobalUserOffline staat op 0.

Bedankt voor het meedenken! Helaas echter nog geen oplossing.

Edit: Ik heb exact dezelfde softwareversies op mijn XP-laptop, maar zonder het genoemde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

MIster X schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:04:
[...]
De MVT aan de rechterkant had ik reeds geprobeerd. Hij kan geen issues vinden, maar zegt wel dat QuickClean en Shredder niet up to date zijn.
QuickClean en Shredder zitten tegenwoording als onderdeel in het SecurityCenter zelf.

Behalve VirusScan Plus, welke andere McAfee programmas staan er in je lijst met Software (via Start -> Configuratiescherm).

Het is wel zo dat de nieuwe 2007 SecurityCenter de vorige versies van de programmas niet kan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
lordsnow schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:57:
Behalve VirusScan Plus, welke andere McAfee programmas staan er in je lijst met Software (via Start -> Configuratiescherm).
Onder software staat alleen McAfee SecurityCenter (dat heet daar geen VirusScan Plus). Kies ik daarbij voor Wijzigen/verwijderen dan kan ik VirusScan, Personal Firewall en SiteAdvisor selecteren, en wanneer ik ze allemaal selecteer tevens SecurityCenter. Ik gebruik ook geen andere virusscanners of firewalls, wel Windows Defender.
lordsnow schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:57:
Het is wel zo dat de nieuwe 2007 SecurityCenter de vorige versies van de programmas niet kan bijwerken.
Ik heb de vorige versie gedeïnstalleerd voordat ik 2007 installeerde. Later heb ik ook 2007 gedeïnstalleerd, met de door McAfee geleverde MCPR.exe-tool alle achtergebleven bestanden en registersleutels verwijderd, alle alsnog achtergebleven McAfee-mappen met Zoeken gezocht en gedelete. Vervolgens gereboot. Ik geloof niet dat er nog veel sporen van een vorige versie overgebleven waren...

Zojuist even iets anders geprobeerd. Ik heb m'n computer herstart, en daarna klikte ik in het SecurityCenter op bijwerken. Vervolgens zocht ik in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\McAfee alle gewijzigde logfiles op. De regels die na het klikken op bijwerken zijn aangemaakt, heb ik vervolgens in een Excel-sheet gedumpt om enigszins te kunnen analyseren wat er gebeurt. Er staan wel de nodige errors in, maar ik kan toch niet echt de vinger op een zere plek leggen. Eén regel die ik wel verdacht vind, verschijnt ná installatie, maar voor dat ik een melding krijg: "(Error)$ [ mispreg.exe]$ There is no proper key: SOFTWARE\McAfee\RGWPending\msc found. Error: 2". Tja, wat moet ik daar nou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14
Hm vreemd, ik heb hier 8.0 Enterprise via het werk en nog geen melding gezien (draaiend op 3 pc's atm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Hollanda schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:02:
Hm vreemd, ik heb hier 8.0 Enterprise via het werk en nog geen melding gezien (draaiend op 3 pc's atm).
Ah, daar ben ik blij om. d:)b

Ik heb gelukkig ook geen problemen met de Enterprise-versie (op het werk). Helaas wel met de Nederlandse versie van VirusScan Plus 2007 op Windows 2000 (zoals je hebt kunnen lezen).

[ Voor 3% gewijzigd door MIster X op 31-12-2006 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52352

Enterprise 8.5 hier. en sinds versie 4.5 nog nooit verplicht hoeven te rebooten bij een dat-update.
Mijn virusscanner doet alléén op virussen scannen en niet op spam of intruders; misschien is dat het verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 52352 op 31-12-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 23:53

Klippy

Still Game

MIster X schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:41:
[...]

@freakstar: Heb jij ook nog steeds Security Center 7.1.134?
Ik heb wel 7.1.134 en ik heb deze gister ook nog in Vista geïnstalleerd (alleen de virusscan, firewall is niet 100% compatible zei Vista) en toen had ik ongeveer hetzelfde probleem. Ik kreeg steeds het update pop-up venster dat melding gaf dat ik eerst moest registreren voordat hij kon updaten en die wilde ook rebooten. Maar het registratie venster kwam niet.
Het domme is dat ik nu niet meer zeker kan zeggen of ik zelf ergens op registreren heb geklikt of dat het goede scherm opeens vanzelf kwam.
Maar als jij zeker weet dat je wel al gerigistreed bent of ingelogd als bestaande gebruiker zal dat ook niet het probleem zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Om te controleren of je al geregistreerd bent kan je, op de PC waar McAfee geinstalleerd is, de volgende pagina bezoeken:
http://us.mcafee.com/apps/agent/tools/ts/ts_getemail_new.asp

Deze laat dan het e-mail adres zien waarmee geregistreerd is.

Als je nog niet geregistreerd bent en je klikt op Bijwerken wordt je alsnog gevraagd om te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Klippy schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:26:
Maar als jij zeker weet dat je wel al gerigistreed bent of ingelogd als bestaande gebruiker zal dat ook niet het probleem zijn.
Yup, ik ben geregistreerd en ingelogd (anders had ik ook niet de nieuwste versie van de site kunnen downloaden).
Pagina: 1