Nec 2510A kan geen platinum 16x dvd-r branden

Pagina: 1
Acties:

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik heb dus bij de HCC dagen 2x 50 dvd-r's 16x van platinum gekocht.
deze werken perfect op mijn NEC AD-5170.
alleen nu wil ik deze schijfjes gebruiken op mijn ander pc met een NEC 2510A brander, maar dit gaat dus niet. bij nero zegt die ''ongeldige schijf'' nero al opnieuw geinstalleerd, werkt nog niet.
toen heb ik de nieuwste firmware erop geflasht (2.18 de originele is 2.15) en het werkt nog niet.
ik heb dit topic al doorgelezen:
[NEC ND-2510A] Nero wil geen DVD-R branden

daar heb ik dus gezien dat er meer problemen zijn met deze brander icm die platinum schijfjes.
ik wou dus ook die firmware erop flashen die op die HP520n gebaseerd is (2.21) want die zou dit probleem ook oplossen alleen die link is down.
nu stond daar ook dat na een nieuwe windows installatie deze brander ook weer goed zou werken met die dvdtjes alleen dit is op dit moment niet mogelijk.

weten jullie dus mischien nog een oplossing of een andere link voor die firmware
(hier staan 2 links alleen die zijn ook down: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?p=620027#post620027 )

alvast bedankt

http://specs.tweak.to/15535

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb ook een NEC-2510, met firmware versie 2.18 (onofficieel) en kan je helaas weinig vertellen over de DVD-R's van Platinum i.c.m. deze brander, maar een minuutje googlen gaf mij deze link: Liggy's and Dee's 2500 and 2510 firmwares
Flashen van (onofficiele) firmware blijft op eigen risico!

edit: een schone Windows-installatie die Nero opeens wel deze schijfjes laat fikken lijkt me op z'n minst opmerkelijk, tenzij je Windows (en Nero) echt heel erg brak zijn. Ik denk dat het gewoon een firmware/DVD-drive issue is, het minste wat je kunt proberen is idd de firmware updaten. Hoewel een ander brandprogramma proberen daar natuurlijk al ver voor zit, maar ik neem aan dat je die probeerfase al had gehad :P

edit2: meer googlen geeft nog veel meer links trouwens, zoals deze :z

[ Voor 50% gewijzigd door jeroen__online op 24-12-2006 01:04 ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Dag,

Heb hetzelfde probleem, heb de firmware al geupgrade naar 2.18 en 2.19 (van de NEC site). Hij blijft een error geven dat ik een lege dvd erin moet plaatsen (wat er overigens wel in zit). Gebruik overigens nero 6.6.1.4 (platinum dvd-r 16x). Hoe heb jij het probleem opgelost?

(sorry voor de kick op een iets ouder topic)

[ Voor 14% gewijzigd door Batsies op 26-02-2007 08:58 ]

E-Developing

• Batsies

Batsies

E-Developing

Iemand anders een idee? Ben alweer ah branden met 8x, maar zonde om de 16x te laten liggen

E-Developing

• Batsies

Batsies

E-Developing

Het is mij gelukt, firmware versie 2.19 werkt correct, ik gebruik een externe branden (via firewire) op een laptop, uit- en aanzetten (van stroom afhalen) van de brander, heeft gewerkt, het lukt mij nu om de 16x te branden

E-Developing

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Batsies schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:10:
Het is mij gelukt, firmware versie 2.19 werkt correct, ik gebruik een externe branden (via firewire) op een laptop, uit- en aanzetten (van stroom afhalen) van de brander, heeft gewerkt, het lukt mij nu om de 16x te branden
Bedankt, het is hier ook gelukt, nu kan ik ook weer deze dvdtjes branden.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1