Eigenschappen Intel Pentium D

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 16:38
Wat is het nut van VT-technologie bij het gebruik van Vista, afgezien van tools als vm-ware?
Daarnaast wil ik graag weten wat de score is van de Intel Pentium D945 processor onder Vista.

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Google - Vista Virtualization Technology
Google - intel pentium d vista cpu score

Bij die laatste pik ik o.a. het volgende op:
Er werd ook een desktop met een Intel Pentium D940 en 2GB aan geheugen getest en deze kreeg ook een score van 3. De losse componenten behaalden een score van 5.6 voor de CPU en 5.5 voor het geheugen.
Zoeken is niet zo moeilijk ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 16:38
lezen is toch ook niet moeilijk?
ik vraag om de d945, niet om de 940...
de artikelen waar je naar verwijst bevatten uitsluitend technisch geneuzel, daar ben ik niet in geinteresseerd. het gaat mij erom waarom je een processor met vt-technologie zou kopen boven eentje zonder. wat mij namelijk opvalt is dat de varianten zonder vt-technologie 45 watt minder verbruiken....

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jeroompje schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:53:
de artikelen waar je naar verwijst bevatten uitsluitend technisch geneuzel, daar ben ik niet in geinteresseerd. het gaat mij erom waarom je een processor met vt-technologie zou kopen boven eentje zonder. wat mij namelijk opvalt is dat de varianten zonder vt-technologie 45 watt minder verbruiken....
Zelf googlen is toch niet zo moeilijk? Sjeez, je verwacht wel een compleet antwoord he?

VT gebruik je alleen voor virtualisatie als Xen of VMware, verder is het nutteloos. Het gebruikt ook geen 45 watt. Het is gewoon een andere architectuur die meer vermogen gebruikt. Heeft niets met VT te maken.

Verder is blind staren op een domme vista-score ook nutteloos. Als je niet geintereseerd bent, moet je gewoon een 3 ghz core2duo kopen. Klaar. Dat is standaard. De rest boeit niet.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

als je jezelf eventjes zou verdiepen in dat technologisch "geneuzel" dan had je allang gezien waarom die 45watt meer gebruiken. je klinkt alsof je wil dat alles je voorgekauwt wordt en op een presenteerblaadje voor je neus gezet. daar is got niet voor.

Aunt bunny is coming to get me!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Is die score daadwerkelijk zo interessant om te weten? De Intel Pentium D 945 heeft slechts 200MHz meer dus de score zal niet enorm veel hoger uitvallen. Zodra je met een D945 een punt lager dan de D940 dan weet je dat je fout zit :z.
Allereerst: Menig Intel Pentium D is hetzelfde. Ongeacht er wel of geen EIST, VT of iets dergelijks bijzit. Dit is in principe hetzelfde als een Intel Pentium4 'Northwood' met, of juist zonder HyperThreading. Ten tijde van de processoren met Hyper Threading werden er ook processoren zónder Hyper Threading verkocht. Technisch gezien hadden deze laatste echter wel Hyper Threading, het was simpelweg niet geactiveerd.

In geval van de Intel Pentium D kunnen we onderscheid maken tussen:
• Intel Pentium D 8xx
• Intel Pentium D 9xx B1
• Intel Pentium D 9xx C1
• Intel Pentium D 9xx D0

De nieuwere stepping (aangeduidt met B1, C1, D0) is het beste. De B1 had last van een bug m.b.t. halt-states en EIST. Zie daarvoor nieuws: Eerste Pentium D 900-chips geplaagd door Speedstep-bug. De C1 en de D0 zijn nieuwer en kennen deze bug niet. Tevens komt het vaak voor dat de nieuwere steppings beter geproduceerd zijn. Bij dat laatste kan een lager energieverbruik ook een mogelijkheid zijn.

Interessant bij vergelijkingen zijn The BalusC Webserver - Intel Pentium D en Intel Processor Finder. Op de site van BalusC zien we meteen het verschil tussen de steppings. Ik pak gemakshalve de Intel Pentium D940 welke ook te krijgen is met de B1 stepping (De Intel Pentium D945 is dat niet). Bij die D940 zien we dat de C1 en de D0 in rood zijn aangegeven. Dit rode zien we ook terug bij de TDP. Daar staat 95W in het rood en 130W niet. Hieruit kunnen we opmaken dat de latere steppings van de Intel Pentium D zuiniger zijn óf dat Intel de TDP naar beneden heeft geschroefd.

Sidenote op TDP: Dit is niet hetgeen wat de processor daadwerkelijk zal verbruiken. Om een voorbeeld te geven: De Intel Pentium D 830 en Intel Pentium D 840 hebben beide een TDP van 130W. Toch zal de D840 meer stroom verbruiken. Het is namelijk exact dezelfde chip maar dan 200MHz hoger geclocked (uiteraard kan deze chip de hogere klokfrequentie aan). Omdat er afgezien van de klokfrequentie geen verschillen zijn kunnen we aannemen dat deze processor zo'n "200MHz meer warmte afgeeft." (Uiteraard is dit dan niet in MHz'en maar in Watt's ;))

Bovenstaande verhaal is vrij basic. Wil je alle details dan zul je je toch moeten verdiepen in de details. Op GoT zien we graag zoveel mogelijk eigen inzet :) .

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

de artikelen waar je naar verwijst bevatten uitsluitend technisch geneuzel, daar ben ik niet in geinteresseerd.
Dan zit je op GoT op de verkeerde plek :/

Lees aub de GoT Huisregels nog een keer - en dan met name de stukken over eigen inzet en fatsoenlijke (vriendelijke) replies. Zelf geen moeite tonen en dan ook nog eens mensen die je helpen afsnauwen is gewoon asociaal en levert je (weer) een slotje op :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.