[Zalman VF900] Heatsinks gebruiken of niet?

Pagina: 1
Acties:

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34
Ik heb een kort vraagje. Heb 'm al gesteld in een ander topic (Zalman CNPS VF900 GFX Koeler), maar die is al een tijdje inactief en ik krijg daar geen reactie.
Ik heb ook een VF900 gekocht. Ga 'm straks ff installeren op m'n 7900GT.

Ik lees verschillende dingen over de meegeleverde heatsinks. De één zegt dat ze voor geen meter werken, de ander meent dat ze het geheugen prima koelen.

Zal ik ze er op plakken of niet? En zijn ze er makkelijk af te halen?
Thx. :)

99pixels.nl

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 15:56
zolang er geen heatsinks op zitten zou ik ze gebruiken, zitten ze er wel op van de fabrikant, dan had ik die gebruikt.. zorg wel voor voldoende airflow op je kaart.. liefst rechtstreeks vanuit de zijkant van ej kast..

• CdD
Nee ik heb een 7900GT, zitten nog geen heatsinks op en ik heb een goeie airflow (120mm intake, 120mm exhaust, 92mm intake in de zijkant van de kast).

Het gaat mij er alleen even om of ze werken en of ze makkelijk te verwijderen zijn. :)

99pixels.nl

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 15:56
CdD schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:39:
Nee ik heb een 7900GT, zitten nog geen heatsinks op en ik heb een goeie airflow (120mm intake, 120mm exhaust, 92mm intake in de zijkant van de kast).

Het gaat mij er alleen even om of ze werken en of ze makkelijk te verwijderen zijn. :)
zijn het plakkertjes onder de heatsinks, of moet je er pasta onder doen..? plakkertjes zijn iets lastiger, maar wel te verwijderen.. pasta met behulp van de vrieskist ook afaik.. (zo heb ik het met mn oude TI 4200 gedaan iig..

• CdD
Het gaat om de heatsinks die bij de koeler geleverd worden, die kleine blauwe met plakkertjes dus..

99pixels.nl

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:13

_Ernst_

Mark It Zero!

Die heb ik ook op mijn 7800gtx zitten, en werken prima voor zover ik weet. Gewoon bevestigd met het standaard plakspul. Heb ze wel een dag ofzo erop gedrukt met een constructie van ijzerdraad om ze te laten 'drogen' omdat ze er anders na een tijdje weer afvielen. Maar nu zitten ze ook goed, ze zijn er sindsdien niet meer afgeweest. Maar eraf halen gaat volgens mij prima, ze zitten er niet muurvast op namelijk als ik voorzichtig voel.

Last.fm

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:50

sapphire

Die-hard pruts0r

die dingen zittene r echt gammel op, ik moest echt m'n geheugen chips ontvetten en onwijs stevig aandrukken voordag die sinkjes bleven zitten.
Verder zijn ze super makelijk te verwijderen hoor :).
Of ze werken...de één zweert erbij de ander moet er niks van hebben dus tis een beetje een kwestie van menning en omstandigheden in je case.
ik zou ze er iig gewon opplakken .

Gabriël AM5

• CdD
sapphire schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:36:
die dingen zittene r echt gammel op, ik moest echt m'n geheugen chips ontvetten en onwijs stevig aandrukken voordag die sinkjes bleven zitten.
Verder zijn ze super makelijk te verwijderen hoor :).
Of ze werken...de één zweert erbij de ander moet er niks van hebben dus tis een beetje een kwestie van menning en omstandigheden in je case.
ik zou ze er iig gewon opplakken .
Oke, thx, ik ga ze dan maar gewoon begruiken.

99pixels.nl

Pagina: 1