PC reset tijdens kopieren op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Beste mensen,

Sinds ongeveer vanochtend probeer ik mijn pc opnieuw te installeren. Helaas heb ik van mijn hardeschijf een dynamic disk gemaakt, verwijderen van de 1e partitie met WindowsXP zou de andere partitie nutteloos kunnen maken. Geen probleem, even alle bestanden op een andere pc zetten over het netwerk... althans dacht ik!

Ben nu al een aantal uur bezig met het proberen te kopieren van bestanden van deze pc naar een andere. Steeds als de pc even bezig is met kopieren reset hij. Inmiddels heb ik twee netwerk computers geprobeerd en steeds weer hetzelfde.
Verder heb ik een nieuwe bios op mijn moederbord gezet. (nf7-s d27 ocbios, er zat een D26 bios op)
Ik heb chipset drivers (nForce v5.1) opnieuw geinstalleerd, geheugen eruit gehaald en in andere sloten gezet, multiplyer, fsb en geheugentimings op supertraag gezet. (het is een barton mobile 2500+ nu op 1800mhz)

Verder heb ik opties als 'enhance pci performance' uit gezet en de pci timings op standaard staan in het bios.

Het vreemde is dat mijn pc niet reset als ik van de ene naar de andere partitie kopieer of als ik gewoon internet. Dus het lijkt niet aan de ingebouwde netwerkkaart te zitten.
Weet iemand een volgende troubleshoot stap?

[ps] Ik heb het maar in dit subforum gezet omdat ik niet weet of het een software of hardware issue is.

[ Voor 4% gewijzigd door Amdk6II op 23-12-2006 22:51 ]

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:35
Het blijkt softwarematig te zijn, windows waarschijnlijk beschadigd.
Na een herinstallatie blijkt het probleem weg te zijn.

Heb de C schijf partitie niet weggehaald maar gewoon geformateerd.
Zo simpel op te lossen terwijl ik er uren mee bezig ben geweest. :S
Wat mij betreft een slotje en bedankt voor het lezen mensen. :P