Toon posts:

Verschillen Windows versies per computer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 verschillende systemen:

- Fujitsu Siemens pc (Pentium 4)
- Asus pc (Pentium 4)
- Dell Laptop

Van maar één systeem (Fujitsu Siemens) heb ik de originele Windows XP Home Edition cd-rom (of eigenlijk heet het Product Recovery).

Nu heb ik op de Asus en Dell Windows opnieuw geïnstalleerd, met de Fujitsu Siemens cd-rom. Maar nu merk ik dat hij het niet optimaal doet op de Asus pc.

Op de Dell laptop al helemaal niet: de extra knoppen op de laptop doen het niet, het is veel onduidelijker dan de 'normale' Dell versie. (De maximale resolutie is bv. veel lager, het beeld is helemaal niet helder etc.)

Nu vraag ik me af: heeft ieder systeem een 'eigen versie' van Windows XP nodig?

Moet ik Dell gaan bellen om een nieuwe versie?

Verwijderd

(kuch) Drivers?

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 14:50
die product recovery disk dient enkel voor de pc waar hij bij geleverd is.
voor andere pc's dien je een cd van asus of dell, of een legale windows op te zetten.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

dat is het hele idee achter pc recovery cd's, die werken alleen maar op de pc waar ze bij zijn geleverd....erg jammer, maar helaas.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Het gaat om een recovery cd, dus het kan zo zijn dat de drivers ook bij zitten. Daarom kan je problemen krijgen als je het op een andere merk laptop installeerd.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Verwijderd

Topicstarter
Ooo, dus daarom heet zoiets een recovery cd... Jammer. Dus ik moet ergens een 'normale' versie van Windows XP zien te krijgen?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:30:
Ik heb 3 verschillende systemen:

- Fujitsu Siemens pc (Pentium 4)
- Asus pc (Pentium 4)
- Dell Laptop

Van maar één systeem (Fujitsu Siemens) heb ik de originele Windows XP Home Edition cd-rom (of eigenlijk heet het Product Recovery).
Lijkt me sterk, op 'n Dell zit ook OEM Windows...
Nu heb ik op de Asus en Dell Windows opnieuw geïnstalleerd, met de Fujitsu Siemens cd-rom. Maar nu merk ik dat hij het niet optimaal doet op de Asus pc.

Op de Dell laptop al helemaal niet: de extra knoppen op de laptop doen het niet, het is veel onduidelijker dan de 'normale' Dell versie. (De maximale resolutie is bv. veel lager, het beeld is helemaal niet helder etc.)
Dat kan. Waarschijnlijk zitten op die Windows-CD de drivers etc. voor die Siemens PC ingebakken. De rest zal wel kaalgesloopt zijn...
Nu vraag ik me af: heeft ieder systeem een 'eigen versie' van Windows XP nodig?
Nee, een 'normale' OEM versie, of een retail, werkt altijd perfect. Die dingen die bij 'n PC van een grote retailer (Asus, Siemens, Dell) zijn, zijn vaak aangepaste versies van het OS. Zij hebben rechten om de boel wat aan te passen..
Moet ik Dell gaan bellen om een nieuwe versie?
Mwah, er zit als het goed is een sticker op ;)

Maargoed, je hebt sowiezo 'n OEM versie die je nu meerdere keren, op andere apparaten installeerd. Dit mag niet..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je zorgt dat je een Windows XP Home installatie CD kan lenen, dan kan je Windows schoon installeren vanaf deze, gebruik makend van de Windows productcode van de andere PCs. Als je daar tenminste Windows bij had gekregen.

Als jouw truc werkte, dan zou niemand meerdere exemplaren van Windows kopen, maar altijd dezelfde CD gebruiken om alle PCs te installeren. En dat is niet de bedoeling ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Dell zit er geen OEM versie van Windows bij, enkel een cd-rom met Device Drivers en Diagnostics and utilities...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-03 23:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:48:
Bij Dell zit er geen OEM versie van Windows bij, enkel een cd-rom met Device Drivers en Diagnostics and utilities...
Daar kun je voor kiezen tegenwoordig. Wanneer je het wel wilt moet dit appart aangeven en kost het volgens mij een €10,- meer ofzo. Misschien kun je hem nog nabestellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens de inhoud van de verpakking nagekeken. Inderdaad, hij zat erbij. 8,95 euro ofzo, maar:.... hij is Spaans. Is dit een fout van Dell? Exclusivamente para venta con equipos nuevos Dell...
Pagina: 1