Asus P5W + E6600

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Gisteren heb ik eindelijk me PC helemaal af kunnen assembleren.

Als ik nu me PC opstart gaat de mobo LED (groen) wel branden en gaan alle fan's wel draaien, maar ik krijg hoor geen beepjes en krjg ook geen beeld, ook geen POST.

Wat ik geprobeerd heb:
  • Opstarten zonder geheugen
  • Opstarten zonder grafsiche kaart
  • Opstarten zonder grafiische kaart en geheugen
  • Opstarten met één DDR2 DIMM van 1 GB (KHX6400D2LLK2/2G)
  • Opstarten met alle overbodige componenten losgekoppeld.
  • Opstarten met een diskettestation aangesloten met een diskette met de laatste BIOS, proberen te flashen maar geen POST dus ook geen mogelijkheid.
  • CMOS gecleared met jumper
Ik heb al ontzettend veel topics doorgelezen (xtremesystems.org en hier op tweakers.net), ook op Google gezocht.

Wat ik niet kan vinden op mijn mobo is een stickertje met welke BIOS er uit de fabriek op staat. Waar staat dit? Op de BIOS zit geen stickertje.

De PC bestaat uit de volgende componenten:

1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
1x Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, CL4, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Zeker weten dat alle stekkers goed in het mobo zitten? Met name de P4 stekker (4-polig vierkantje). Probeer het ook eens op te bouwen buiten de kast, misschien dat er ergens kortsluiting wordt gemaakt.

• Jumpman
De stekkers heb ik goed in het mobo.

Ik heb de setup ook naast mijn kast opgebouwd. Zelfde problemen geconstateerd.

In de rechter onderhoek (gezien van de tekst in het midden van het mobo) zit een lange witte sticker. Hier staat een lang nummer en dan in een wat groter lettertype 1305. Dus ik denk dat dit betekent BIOS versie 1305 vanuit de fabriek aanwezig.

Het BIOS mag dus ook het probleem niet zijn.

Dan denk ik nog aan het geheugen. Dit is Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, CL4, PC6400, 800 MHz, maar hier kan ik op het Internet niets bijzonder over vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 24-12-2006 00:35 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:55
Heb je de 24pins aansluiting ook erop zitten? Ook de 8pins voor de CPU?
Er zit namelijk een kapje op de vier die erbij zitten. Er moet dus een 8-polig stekkertje in :)
Oh dat heeft hij zeker niet? Een P5B deluxe namelijk wel :)

[ Voor 15% gewijzigd door ID-College op 24-12-2006 00:35 ]

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:47
Stop er eens een reepje PC2-4200 (DDR2-533) geheugen in, en kijk eens of hij dan wel wil booten.

Zo ja, dan is er een probleem met de SPD timings. Zo nee, dan heb je een serieuzer probleem.

[ Voor 67% gewijzigd door Mitt3nz op 24-12-2006 00:37 ]

• Jumpman
ID-College schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:31:
Er zit namelijk een kapje op de vier die erbij zitten. Er moet dus een 8-polig stekkertje in :)
Deze moet je mij even uitleggen.

Ik heb de 24 pins stekker erin en een 4 pins bovenin bij de processor.

• Jumpman
Mitt3nz schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:36:
Stop er eens een reepje PC2-4200 (DDR2-533) geheugen in, en kijk eens of hij dan wel wil booten.

Zo ja, dan is er een probleem met de SPD timings. Zo nee, dan heb je een serieuzer probleem.
Probleem ik heb helaas geen PC2-4200 (DDR2-533) geheugen liggen. Daarbij komt dat Kingston KHX6400D2LLK2 geheugen geadviseerd wordt door Asus.Dit staat op de QVL.

Tevens zou het moederbord toch ook moeten beepen zonder videokaart en of geheugen?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

Jumpman schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:36:
[...]

Deze moet je mij even uitleggen.

Ik heb de 24 pins stekker erin en een 4 pins bovenin bij de processor.
ID-College bedoelt dat een p5b een 8polige heeft ipv een 4 polige, waarvan standaard 4 pins van zijn afgedekt met een kapje, niet dat dit je veel verder helpt....
Weet je zeker dat voeding wel in orde is ?
Heb je een pci videokaartje geprobeerd ?
Bij een p5w weet ik het niet, maar mijn p5b duurt ook even voordat hij beeld geeft, dus het is niet power on en meteen beeld.

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 24-12-2006 00:50 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Jumpman
gjs schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:44:
[...]

ID-College bedoeldt dat een p5b een 8polige heeft ipv een 4 polige, waarvan standaard 4 pins van zijn afgedekt met een kapje, niet dat dit je veel verder helpt....
Weet je zeker dat voeding wel in orde is ?
Heb je een pci videokaartje geprobeerd ?
Het is een 450 Watt Antec voeding. Smart Power 450P deze zat bij mijn Antec Sonata II. Het lijkt mij geen voedings probleem, gezien de andere bekende problemen met de P5W (groene LED brandend en alle fans draaiende).

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:13
Jumpman schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:42:
[...]

Probleem ik heb helaas geen PC2-4200 (DDR2-533) geheugen liggen. Daarbij komt dat Kingston KHX6400D2LLK2 geheugen geadviseerd wordt door Asus.Dit staat op de QVL.

Tevens zou het moederbord toch ook moeten beepen zonder videokaart en of geheugen?
Toch is er een redelijke kans dat het aan het geheugen ligt! Ik heb precies hetzelfde gehad met een AM2 beestje... wou ook niet booten op bepaald soort geheugen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 20:59

Robert

You have your answer..

Ik had hetzelfde probleem met deze combinatie, geen beeps alles geprobeerd op een gegeven moment zelfs case speaker vervangen en na 5 uur prutsen heb ik echt alles losgehaald (had ik in de tussentijd opzich al gedaan maar goed) en weer stuk voor stuk vastgezet en voila hij deed het plotseling (en ever since, working fine). Ik zou gewoon weer even alles uit elkaar halen en daarna dus weer alleen het moederbord, geheugen en processor aansluiten en nog eens checken.

[ Voor 11% gewijzigd door Robert op 24-12-2006 01:01 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Jumpman
Robert schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:59:
Ik had hetzelfde probleem met deze combinatie, geen beeps alles geprobeerd op een gegeven moment zelfs case speaker vervangen en na 5 uur prutsen heb ik echt alles losgehaald (had ik in de tussentijd opzich al gedaan maar goed) en weer stuk voor stuk vastgezet en voila hij deed het plotseling (en ever since, working fine). Ik zou gewoon weer even alles uit elkaar halen en daarna dus weer alleen het moederbord, geheugen en processor aansluiten en nog eens checken.
Had je echt dezelfde combinatie? Ik heb ook alles al losgehaald. Alle geheugen banken gestest, etc. Maar tevergeefs.

Verwijderd

Heb ook een p5w, mijn tweede. Eerste deed helemaal niets, kwam zo uit de winkel.
Tevens viel mij op dat bij de defecte, de heatsink op de NB niet correct zat.
Misschien had dit met mijn probleem te maken, maar had precies hetzelfde als jij. Deed gewoon niks, geen beepcodes alleen lampje op mobo deed het.
Ik zou zeggen RMA.

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:14:
Heb ook een p5w, mijn tweede. Eerste deed helemaal niets, kwam zo uit de winkel.
Tevens viel mij op dat bij de defecte, de heatsink op de NB niet correct zat.
Misschien had dit met mijn probleem te maken, maar had precies hetzelfde als jij. Deed gewoon niks, geen beepcodes alleen lampje op mobo deed het.
Ik zou zeggen RMA.
Draaide jou fans wel?

Verwijderd

Yep enige wat er gebeurde, fans gingen aan. Geen Post, geen Beeld, geen beeps.

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 09:04

• Jumpman
In de rechter onderhoek (gezien van de tekst in het midden van het mobo) zit een lange witte sticker. Hier staat een lang nummer en dan in een wat groter lettertype 1305. Dus ik denk dat dit betekent BIOS versie 1305 vanuit de fabriek aanwezig. Dus zou deze versie van het mobo wel Core2Duo processors moeten ondersteunen.

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde setup, alleen ander geheugen en ik heb dit probleem ook gehad.
Bij mij was het een probleem met het geheugen. Ik gebruik nu OCZ PC6400 Platinum CL4.
Heb je met 1 module in alle sloten geprobeerd? IK heb een 7900GTX en soms als ik geen beeld krijg help het als ik de stekker eruit haal(Voeding) en dan opnieuw probeer doet hij het opeens wel.
Mijn voeding is een 600w Enermax Cooler Giant dus daar kon het ook niet aan liggen.
Succes. Oja ik heb de P5W DH deluxe rev. 104G met standdard de 1407 bios.

• Jumpman
Ik heb echt alles geprobeerd, maar nog steeds geen beeps, geen beeld.

Ik denk ook niet dat het helpt als ik een ander type geheugen plaats, omdat het mobo zonder geheugen ook geen beeps geeft.

Ik kan morgen nog ergens heen gaan om met ander geheugen of een andere videokaart te testen.

Wat denken jullie?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Mobo.

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 20:47
Heb je de speaker wel correct aangesloten? ;)

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-05 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

Weet je wel zeker dat wat op die witte sticker staat echt je biosversie is?? Bij mij zit er namelijk gewoon een stickertje op de bioschip met daarop 0701 en op de sticker waar jij het over hebt staat bij mij heel iets anders en ik weet zeker dat ik biosversie 0701 had toen ik de pc voor het eerst installeerde.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

ID-College schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:31:
Fout ik heb ook een 8 polige aansluiting en bij mij doet ie het ook gwn met een 4 Pins stekkertje

heb je wel een goeie videokaart gekocht dus geen agp die wel in een pci-e mobo past

of je mobo is inderdaad gwn Niet meer op deze aarde

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 17:33 ]

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:59:
Ik heb echt alles geprobeerd, maar nog steeds geen beeps, geen beeld.

Ik denk ook niet dat het helpt als ik een ander type geheugen plaats, omdat het mobo zonder geheugen ook geen beeps geeft.

Ik kan morgen nog ergens heen gaan om met ander geheugen of een andere videokaart te testen.

Wat denken jullie?
kreeg ik ook niet ondanks kapot geheugen. Alles los van het mobo en buiten de kast alleen het echt nodige aansluiten om te kunnen booten. Dus geen HD enzv.

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:22:
[...]

kreeg ik ook niet ondanks kapot geheugen. Alles los van het mobo en buiten de kast alleen het echt nodige aansluiten om te kunnen booten. Dus geen HD enzv.
Ik heb alles los buiten het mobo aangesloten, stuk voor stuk en dan booten, werkte ook niet. Zie mijn openings post.

• Jumpman
Plato112 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:17:
Weet je wel zeker dat wat op die witte sticker staat echt je biosversie is?? Bij mij zit er namelijk gewoon een stickertje op de bioschip met daarop 0701 en op de sticker waar jij het over hebt staat bij mij heel iets anders en ik weet zeker dat ik biosversie 0701 had toen ik de pc voor het eerst installeerde.
Er zit bij mij geen stickertje op de bioschip, er staat alleen met een stift een T of zoiets op en er staan wel letters en cijffers op de chip gedrukt, maar deze kan ik niet in verband leggen met een BIOS versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 26-12-2006 23:03 ]

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:54:
[...]

Er zit bij mij geen stickertje op de bioschip, er staat alleen met een stift een T of zoiets op en er staan wel letters en cijffers op de chip gedrukt, maar deze kan ik niet in verband leggen met een BIOS versie.
welke rev heb je? ik heb niks aan de bios hoeven te veranderen om te kunnen booten met mijn E6600 en ik heb een rev 1.04G mobo.

Verwijderd

heb je geprobeerd de bios te resetten?

Verwijderd

Ik had een soortgelijke post ergens gelezen met iemand die soortgelijke probleem had, was er ook een 7900GTO de boosdoener, uiteindelijk had ie het gefixed, kan alleen niet herinneren waar de post ook was en wat er psies gedaan werd.

Als ik het weer eens tegenkom zal ik link posten.

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:12:
heb je geprobeerd de bios te resetten?
Gedaan zie openingspost.
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 08:19:
Ik had een soortgelijke post ergens gelezen met iemand die soortgelijke probleem had, was er ook een 7900GTO de boosdoener, uiteindelijk had ie het gefixed, kan alleen niet herinneren waar de post ook was en wat er psies gedaan werd.

Als ik het weer eens tegenkom zal ik link posten.
Ook zonder videokaart op het mobo, geen beeps.

Speaker overigens goed aangesloten.

Verwijderd

uit:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193

Antec NeoHE Power Supply Units - Buy something decent.

Al een andere voeding geprobeerd?
Anders zul je echt ergens ander geheugen moeten halen.
Of de hele handel is DOA.

• Jumpman
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Ik heb zojuist me BIOS laten updaten (met een Celeron/Pentium 4 Socket 775) bij een bedrijf (voor € 18,- :() naar BIOS 1707.

Er stond inderdaad BIOS 1503 op, maar deze herkende mijn E6600 (week 29B) niet.

Ik kan dit ook niet verklaren ik wist dat oude BIOS versies de E6600 standaard niet herkende, maar bij BIOS 1503 is dat praktisch niet het geval (althans op Internet ben ik dit nog nooit tegen gekomen). Aangezien ik ook geen E6600 (week 29B) uit een 'gloednieuwe' batch heb is dit wel een apart verhaal.

[ Voor 50% gewijzigd door Jumpman op 27-12-2006 13:06 ]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb een zelfde soort probleem met m'n nieuwe P5W configuratie. Als ik boot heb ik wel beeld maar hij geeft de volgende error (nog voordat je de bios in kan):

CMOS checksum bad
Chassis Intruded!
Fatal error... System halted

Ik heb geprobeerd de cmos te resetten (batt. eruit en jumper verzetten, zoals in manual).
Allerlei niet noodzakelijke meuk eruit gehaald (HD's, opticals, fancontroller, diskdrive.
Enkel de Raptor, geheugen, gpu, en audigy zitten erin. Setup:
  • Asus P5W-DH Deluxe (bios 1407)
  • E6600 (29B) + Zalman 9700CU LED
  • 2GB Corsair TwinX 6400 C4 (2x1GB)
  • Sapphire X1950XT
  • Creative Audigy 2 ZS
  • Zalman ZM600W
De enige oplossing die ik nog kan bedenken is een bios-flash. Maar vervalt mijn garantie hiermee?
Ik heb 'm via Azerty en kan hem ook nog DOA aanmelden. Maar als ik het oplos met een bios flash is dat wel zo makkelijk. En kun je weer terugflashen naar 1407?

(niet bedoeld als topic kaping, maar een heel nieuw topic leek me ook overdreven. Doe ik wel als dit alsnog niet gewenst is ;) )

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:06:
De enige oplossing die ik nog kan bedenken is een bios-flash. Maar vervalt mijn garantie hiermee?
Ik heb 'm via Azerty en kan hem ook nog DOA aanmelden. Maar als ik het oplos met een bios flash is dat wel zo makkelijk. En kun je weer terugflashen naar 1407?
Hoe dacht je te gaan flashen als je mobo de POST niet eens doorkomt? ;) Overigens heb je die geluidskaart ook niet perse nodig, right?

• Jumpman
Ik heb een zelfde soort probleem met m'n nieuwe P5W configuratie. Als ik boot heb ik wel beeld maar hij geeft de volgende error (nog voordat je de bios in kan):

CMOS checksum bad
Chassis Intruded!

Ik heb geprobeerd de cmos te resetten (batt. eruit en jumper verzetten, zoals in manual).
Allerlei niet noodzakelijke meuk eruit gehaald (HD's, opticals, fancontroller, diskdrive.
  • Sapphire X1950XT
  • Creative Audigy 2 ZS
  • Zalman ZM600W

(niet bedoeld als topic kaping, maar een heel nieuw topic leek me ook overdreven. Doe ik wel als dit alsnog niet gewenst is ;) )
Als ik jou was zou ik een BIOS flash doen, je kan het alleen met een 'oude' socket 775 processor (lijst van processors is op www.asus.com te vinden). en dan de BIOS flashen naar 1707 (dit heb ik gedaan).

Je garantie vervalt overigens niet, wel als je een verkeerde BIOS flashed.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 05-01-2007 22:17 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:10:
[...]

Hoe dacht je te gaan flashen als je mobo de POST niet eens doorkomt? ;) Overigens heb je die geluidskaart ook niet perse nodig, right?
Je kan voor de bios flashen met Alt+F2 en een usb stick. De geluidskaart kan ik er ook nog even uittrekken ja.

@Jumpman : ga ik proberen als ie zonder geluidskaart ook niet werkt.

Iemand nog een antwoord mbt garantie?

Edit: hmm, zonder geluidskaart ook niet. En die ALT+F2 flash werkt ook nog niet. Hij zoekt wel op usb maar vraagt naar "P5WDH.ROM". Ik heb de bios van de Asus site, dat is een zip. Zowel als zip als uitgepakt (dan is het een .rom) pakt ie niet. Moet ik die rom ook nog renamen?

Edit 2: Met bios 1707 hetzelfde :'( Zal nog eens een CMOS reset doen en als dat niet werk 1407 terugflashen en RMA'en.

[ Voor 29% gewijzigd door SayWhatAgain! op 05-01-2007 22:58 ]

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 21:37

CMOS checksum bad
Chassis Intruded!

• Sapphire X1950XT
  • Creative Audigy 2 ZS
  • Zalman ZM600W

Hoe draaid die X1950XT bij jou, wordt ie ook heet en hoe luidruchtig is de videokaart :? ben ook van plan deze videokaart te kopen maar ik hoor verschillende reacties op het Forum, en jij hebt hem nu draaien vandaar mijn vraag _/-\o_

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou ja, voorlopig niet. Moet ff terug naar m'n oude setup omdat het mobo RMA gaat. En in de BIOS wordt ie en niet warm en niet luidruchtig. Maar ja, hij wordt ook niet belast. Ik heb er al wel een Accellero X2 bij, maar ik ga hem eerst even testen met de stock cooler. Als ik meer weet en je hebt nog interesse, post ik het hier.

Verwijderd

je moet niet aleen het rom bestandje hebben maar ook AFUdos meschien helpt dat ;) Maar ik denk dat je geheugen gewoon brak is, ik zou dat eerst ff checke als ik jouw was ;)

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Hij herkent het geheugen gewoon als 2*1024MB PC5300. Het is weliswaar 6400 maar dat schijnt wel vaker voor te komen. Alle hardware detecteert ie verder wel in post. Dat AFUdos kan dat ook voor de bios zeg maar? Want ik kom dus alleen in post. Ik heb trouwens bij Azerty nagevraagd en dit geheugen zou gewoon moeten werken. Ik heb maar RMA aangevraagd gisteren, helaas nog geen reactie.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 18:53

CMOS checksum bad
Chassis Intruded!

• Sapphire X1950XT
  • Creative Audigy 2 ZS
  • Zalman ZM600W

Gelet op de foutmelding "Chassis Intruded!" denk ik dat je dit schakelaartje aangesloten hebt op je moederbord en je kast nog niet hebt dicht gedaan.
Als dit zo is haal dan het het draadje van deze schakelaar los van je moederbord en probeer het dan nog eens.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:10
oeps lees net dat je al kan posten :D

simpel te checken :
sluit alleen je mobo aan! dus ook zonder cpu (speaker eventueel als buzzer configureren)
daarna aanzetten, geen beeps : mobo doa
is m.i. de enige echte goede check voor mobo.
met 1 aanname dat de voeding goed is

[ Voor 8% gewijzigd door killer2 op 07-01-2007 11:04 ]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

gerritman schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:40:
[...]

Gelet op de foutmelding "Chassis Intruded!" denk ik dat je dit schakelaartje aangesloten hebt op je moederbord en je kast nog niet hebt dicht gedaan.
Als dit zo is haal dan het het draadje van deze schakelaar los van je moederbord en probeer het dan nog eens.
Dat is dus het rare. Ik vind dat nutteloos, dus dat jumpertje die er op zit zit nog steeds op default.
killer2 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:04:
oeps lees net dat je al kan posten :D

simpel te checken :
sluit alleen je mobo aan! dus ook zonder cpu (speaker eventueel als buzzer configureren)
daarna aanzetten, geen beeps : mobo doa
is m.i. de enige echte goede check voor mobo.
met 1 aanname dat de voeding goed is
Hij zit alweer netjes in z'n doos. Ik heb vijdag RMA aangevraagd, en wacht op goedkeuring. Hoop m maandag op te kunnen sturen. Tevens gaan er 4 Akasa SATA kabels terug (met blauwe verlichting), na 10 seconden klapten allevier die spanningregulatoren uitelkaar. Ik schrok me rot.

Btw: iemand nog een tip hoe je het beste 5 SATA devices op de P5W kan aansluiten? Ik gebruik geen Raid maar heb wel 3xHD en 2xODD. Ik had de ODD's op de EZ Backup Sata ports, maar ik vroeg me af of die wel non raid wil draaien. Kon het niet echt in de handleiding vinden en ik kon natuurlijk niet in de bios zien wat er in te stellen valt :+ Ik vermijd liever de Jmicron SATA poort vanwege de locatie (vlakbij cpu cooler aan de kant van het IO shield).

Verwijderd

Kom je wel in dos of ook niet ?

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Eigenlijk niet eens geprobeerd, ik wou eerst m'n bios settings goed zetten. Hij hangt direct na het detecteren van de CPU, geheugen, GPU, ODD's en HD's (die wel goed herkend worden). Heb ook een minimale setup uit de kast geprobeerd (om sluiting in de kast uit te sluiten), maar gaf hetzelfde probleem). Na een dag inbouwen en kabels wegwerken was ik het ook behoorlijk beu eerlijk gezegd. Volgende keer doe ik het kabels wegwerken wel na een weekje als alles werkt. Leermomentje...
Pagina: 1