[MCE] - Netgear SC101 does not attach to MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:35

Wish

ingwell

Topicstarter
Vandaag van Alternate binnen gekregen:
Een Netgear SC101
Daarbij 2 DiamondMax 20 (300 GB).

Het beestje installeren was een eitje.
- 2 schijven erin schuiven,
- de juiste volgorde aanhouden bij het opstarten van het netwerk (staat direct op mijn router),
- firmware upgrade
- update van bijgeleverde software installeren op mijn werk PC (XP Home, SP2)
- de schijven configureren als RAID 1, en formatteren
- het werkt voor de werk PC :)

Maar....

De reden dat ik deze opslag - oplossing heb gekozen is dat mijn HTC (MCE2005, alle laatste upgrades voor de software en drivers op alle hardware) een beetje begon vol te lopen met muziek en natuurlijk opnames en DVD images. Dus die wil ik juist ook aan de SC101 koppelen.

Na 3 uur probere, (de-)installeren, frustratie en zoeken ben ik het beu en roep GoT te hulp.

Als ik de software (Storage Central Manager Utility) opstart, ziet hij wel dat de schijf zich op het netwerk bevindt, maar zodra ik hem wil attachen, blijft hij daar eeuwig mee bezig. Hij pakt m gewoon niet. Ik heb al verschillende malen de software eraf gegooid, en na een frisse herstart weer met frisse tegenzin erop gegooid, maar hij pakt m niet :(

Dus: de software installatie gaat prima, maar het daadwerkelijk kunnen benaderen van die schijf (wat moet via de utility), werkt niet. En dat is nou net waar ik het beestje voor gekocht had.

Netgear zelf zegt dat XP met SP2 gewoon moet werken. MCE staat nergens apart vermeld als zijnde niet mee te werken, maar er zijn wel meer mensen die er last van hebben gehad.

Er staan her en der op het wijdere net wel opmerkingen dat MCE niet gesuppport zou worden, maar een duidelijke probleem beschrijving of nog beter, een oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Bijvoorbeeld deze opmerking/oplossing werkt voor mij ook niet.

Ook de opmerking over het gebruik van Alcohol 120% of Daemon tools heb ik ook uitgewerkt (ik zei toch... 3 uur |:( ) en helaas zonder resultaat.

Als 1 van jullie hetzelfde probleem is tegengekomen EN heeft opgelost, plz., deel het met me.
Mijn vredige kerstgedachten smelten als de niet aanwezige sneeuw in de zon.

No drama

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
schopje.

Anyone?

No drama

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02 19:22
Ik ken die Netgaer niet echt, maar ik vermoed dat die een ip-adres krijgt van de router of zelf een statisch ip ingesteld heeft.

Als je het ip weet kan je zien of er shares gecreerd zijn -> ff in start -> run (uitvoeren) -> \\hetipadres\ 'enter'
dan zou je normaal gezien moeten zien of er een share gecreerd is en of je er op kan.
Anders even in de router zoeken welk ip de Netgear heeft gekregen.

Nog iets dat je moet weten is dat je geen netwerkdrive of drive op een andere pc kan instellen met MCE om op te nemen.
Weergeven, audio etc kan allemaal wel natuurlijk.

Nu is er een 'truuk' die perfect werkt en dat is het drive-mappen, maw een lokale drive-letter geven aan een netwerkshare/drive. Nu kan je deze wel gebruiken als harde schijf in MCE om op te nemen.

Je kan gewoon op die MCE bak dan even naar start-> run(uitvoeren) -> cmd (enter) en dan kom je in de command prompt
dan type je

net use 'driveletter'(bijv z: ook mag niet in gebruik zijn) \\ipadres\share naam /PERSISTENT:yes

vb: net use z: \\192.168.1.111\NAS /PERSISTENT:yes
nu krijg je een drive z bij die niet onderbroken wordt en die een connectie maakt met de share die NAS genoemt is.

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Dank Luke-San voor de suggesties.

Het werkt echter niet, daar was ik al bang voor. Als ik het goed begrepen heb naar aanleiding van de andere gevonden info, gaat dit truukje (permanent mappen van share) niet werken bij de SC101.
Blijkbaar gebruikt de SC101 zelfs een ander fileformat dan gebruikelijk (dus geen FAT32 of NTFS), alhoewel me dit onwaarschijnlijk lijkt. Om de drive te benaderen moet er op de client PC een bepaalde service lopen (bijgeleverd met de software).

Bovendien heb je om bij de drives te komen een pass nodig, dat is prima, maar de user weet je niet :| .

Dus helaas geen oplossing, en na nog een paar keer proberen ga ik het opgeven als ook Netgear support me niet kan helpen op woensdag of donderdag. Dan gaat ie terug naar de leverancier. En dan maar iets anders bedenken waar ik die harde schijven in ga stoppen.

en nog een paar fijne dagen O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Wish op 25-12-2006 14:31 . Reden: typo ]

No drama

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-02 15:42
Tja, nog iemand die hem niet werkend krijgt...

Ik heb hier ook zo'n ding staan en was ook al tot de conclusie gekomen dat het wel een heel eigenzinnig apparaat is.

Ik heb hier 3 pc's waarvan er 1 XP MCE, 1 Vista en 1tje XP x64 draait. En ik was dus in de veronderstelling dat het ding "gewoon" smb zou praten. Maar het is dus geen NAS maar een SAN geval wat een rare driver installeerd wat windows laat geloven dat er een scsi disk aan je netwerkkaart hangt.

Het geval is eigenlijk voor mijn ouders, maar ik wilde hem eerst netjes installeren. Dat gaat zo wel wat lastig. En ik vraag me af of ik niet beter een ander apparaat kan opzoeken en deze weer verkopen. Het werkt leuk als je alleen maar XP Prof en Home hebt, maar als je MCE of Vista gebruikt kan hij erg lastig worden.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgegeven.

In mijn MCE de kaartlezer opgeofferd voor een van de nieuwe IDE schijven, de ander komt wel van pas in mijn upgrade van mijn werk PC volgend jaar.

De Netgear gaat retour naar Alternate vanwege niet functioneren :( . Hoop dat ik ze daar van kan overtuigen.

Gelukkig zo frisse buitenlucht happen om ff de stoom af te blazen.
grtz.

No drama

Pagina: 1