SoDIMM past NET niet in IBM T42

Pagina: 1
Acties:

• uamohammad
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 20:15
Ik heb al enige tijd een IBM T42.
Onlangs kreeg ik van een vriend een reepje geheugen, omdat hij dat niet meer gebruikte. Dit geheugen past echter NET niet in mijn laptop. Nu weet ik dat op de website van IBM/Lenovo de compatible reepjes staan, maar SoDIMM moet toch gewoon passen?

Lenovo vereist:

"T41, T41p, T42, T42p PC2700 DDR SDRAM 200-pin non-parity SoDIMM Note: PC2100 is supported at 266MHz (1) 333MHz 2GB."

Nu vraag ik mij af waarom het geheugen niet past: Het is allebei 200 pin SoDIMM. (Ik heb de pinnetjes geteld op het gekregen geheugen en dat is 100 per kantje) Bestaan er dan ook verschillende soorten 200 pins SoDIMM-reepjes? En is dit normaal? Hij paste namelijk wel op een T43 en T60p.

Een foto ter verduidelijking (zie rode cirkel voor probleem):

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7030/img0367croptx6.th.jpg

Verwijderd

misschien ECC (registered) geheugen?

Verwijderd

volgens mij is dit inkepinkje het verschil tussen ddr en ddr2 geheugen.

• uamohammad
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 20:15
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:54:
volgens mij is dit inkepinkje het verschil tussen ddr en ddr2 geheugen.
Denk ik nu ook.... Heb een uiteindelijk een website gevonden met SoDIMM DDR en SoDIMM DDR2 naast elkaar. Hier kan je goed zien dat de uitsparing bij de een net iets anders is. De DDR heeft net iets meer groen bij de rechter zijde van de uitsparing, terwijl DDR2 meer groen heeft aan de linkerkant van de uitsparing.

Bedankt voor de hulp....

Dit topic mag dicht.