PC met werkende wireless card ook via kabel aan andere pc?

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 17:04
Ik heb 2 pc's naast elkaar staan die ik samen voor multimonitor flightsimulator wil gebruiken met Maxivista. Alle pc's in het lan zitten nu verbonden via een wireless router. Nu is de bandbreedte via die router voor Maxivista kennelijk te traag. Wellicht dat de data sneller tussen die computers heen en weer gaat met een directe cross utp kabel via de nu ongebruikte LAN poorten op de moederborden van die pc's. Maar is zo'n configuratie uberhaupt mogelijk?

PS De router staat op de begane grond en de 2 computers op de zolder, dus een kabel daartussen is voor mij geen optie.

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 23-12-2006 21:36 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
dat is mogelijk, maar ik vrees dat je dan nog steeds te weinig bandbreedte gaat hebben om met maxivista het beeld over te sturen, waarschijnlijk gaat het tweede beeld in schokken gaan, of zal er een vertraging opzitten, iets wat je met een flightsimulator niet wil hebben lijkt me...

beter lijkt me om via een tweede videokaart een tweede monitor aan te sluiten, dan heb je geen last van vertraging of schokken...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54

BHQ

Waarom niet? Geef die netwerkkaarten beide een leuk IP (bijv. 10.0.0.50 en 10.0.0.51) en een subnet (255.255.255.0) en connect je tooltje dmv. die IP's..

Weet trouwens niet of dat voordeel geeft, of je echt meer dan ca. 2MBps nodig hebt voor wat screen refreshes is te betwijfelen. RDP doet het met minder ;)