Toon posts:

Universal dock en winlirc

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand met winlirc en een Apple remote voor de universal dock mij kan helpen aan de *.cf file voor winlirc door de infra rood codes in te leren/ op te nemen en op te slaan in een file?
Ik heb namelijk een universele afstandsbediening bij mijn versterker en wil de codes hierin zetten door deze weer vanuit winlirc erin te schieten.

Ik wil geen losse afstandsbediening gaan aanschaffen om 'm 1 maal te gebruiken om mijn eigen ab in te leren en daarna in de kast te leggen.

Indien iemand een programma weet hoe men een file met codes voor de Pronto serieel als ir signaal (dus niet naar ´n pronto) naar buiten kan brengen is dat ook welkom. Deze codes heb ik namelijk wel.

Alvast bedankt!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb geen Windows hier en ook geen Apple remote, maar als ik die van m'n vriendin even kan lenen kan ik 'm wellicht capturen voor je met de Linux versie van Lirc :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik zeer op prijs stellen! Zo ver ik weet zijn de bestanden gewoon uitwisselbaar tussen lirc en winlirc...

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Wordt alleen wel wachten tot na de kerst voor je ben ik bang :P

micheljansen.org

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:16:
Indien iemand een programma weet hoe men een file met codes voor de Pronto serieel als ir signaal (dus niet naar ´n pronto) naar buiten kan brengen is dat ook welkom. Deze codes heb ik namelijk wel.
Ik weet niet welke versie van een Pronto-bestand je hebt, maar met ProntoEdit, of de Marantz versie Wizz, kun je met de optie 'edit IR' de IR codes uitlezen. Dat is gewoon het IR signaal, niet de Pronto versie hiervan. Je kunt hiervoor zelf een 'raw' configuratiebestand aanmaken, aangezien je volgens mij niet de RC5 codes kunt uitlezen. Maar waarom kun je het zelf niet inleren met WinLirc? Herkent hij de remote niet?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Hertog schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:07:
Ik weet niet welke versie van een Pronto-bestand je hebt, maar met ProntoEdit, of de Marantz versie Wizz, kun je met de optie 'edit IR' de IR codes uitlezen. Dat is gewoon het IR signaal, niet de Pronto versie hiervan. Je kunt hiervoor zelf een 'raw' configuratiebestand aanmaken, aangezien je volgens mij niet de RC5 codes kunt uitlezen. Maar waarom kun je het zelf niet inleren met WinLirc? Herkent hij de remote niet?
Hij heeft de remote niet en hij wil de remote niet voor enkel dit doel kopen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Heb je en tutorial hoe je zo'n afstandsbediening kan opnemen? Ik heb een universal dock en een Apple Remote (van MBP) dus als je uitlegt hoe ik dit moet doen....

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb al een keer van de apple remote een config file gemaakt.
Ik zal het na de vakantie wel beschikbaar stellen.

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:22:
Heb je en tutorial hoe je zo'n afstandsbediening kan opnemen? Ik heb een universal dock en een Apple Remote (van MBP) dus als je uitlegt hoe ik dit moet doen....
In principe wijst het zich redelijk vanzelf, kijk maar eens op http://winlirc.sourceforge.net/ al wat je nodig hebt is een seriële infra rood ontvanger, of eentje op usb die je inricht als com-poort. Het programma kan het gecodeerde signaal van de ab opnemen en vastleggen in 'n code volgens bepaalde regels.

Verder allemaal vast bedankt voor de hulp!

• Madcat
  • Niet online
Hierbij een config van mijn apple remote met winlirc:
http://madcat2.student.utwente.nl/apple.cf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! De file werkt helaas niet op mijn dock en ik begin te vermoeden dat er 2 verschillende remotes bestaan welke hetzelfde uitzien:
- de A1156 (het 'oude' type)
- en de MA128G (laatste type; nodig voor de universal dock en de G5(ergens gelezen)).

Ze staan links en rechts appart te koop op sites, maar er staat echter geen goede info bij en op apple.com word ik ook niet veel wijzer.
Dus als iemand de cf file voor de MA128G heeft...

• Madcat
  • Niet online
Hoe "oud" is oud?
Deze mac/AB heb ik in september gekocht.

edit:
volgens mij zijn er 2 soorten

MA128G/A
http://www.futureshop.ca/...16&catid=&test%5Fcookie=1

MA128G/B
http://www.futureshop.ca/...=0665000FS10080015&catid=

waarom de B 10 euro duurder is dan de A weet ik niet, maar je kan ze allebij gebruiken voor de dock
en ook geen idee welke van de twee de cf van is maar ik denk de A versie en jij hebt waarschijnlijk de B nodig.

[ Voor 84% gewijzigd door Madcat op 01-01-2007 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
De term 'oud' was maar even om het verschil aan te duiden, daar ik dacht dat de universal dock nog niet zo lang bestaat. Misschien is ie wel ouder!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Hmm, op die van mijn vriendin staat
Model No. A1156
Overigens nog geen tijd om 'm te capturen, maar heb je daar wat aan?

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:48:
Hmm, op die van mijn vriendin staat

[...]

Overigens nog geen tijd om 'm te capturen, maar heb je daar wat aan?
Helaas weet ik alleen zeker dat de 'MA128G' moet werken (staat bijvoorbeeld ook hier ). Als het niet te veel moeite is wil ik de 1156 wel eens proberen. Feit is in ieder geval dat het niet eenvoudig is om de verschillen te vinden!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

A1156 is een modelnummer, MA128G/A (bijv.) is het artikelnummer.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1