[Vista] boot.ini / bcdedit.exe opstarten vista*

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14
Ik heb vista en win XP pro allebei op een andere partitie geinstalleerd. Nu gebruikte ik Vista nooit ivm een missende driver. Ik was het beu om steeds te moeten kiezen met opstarten dus heb ik in Vista ingesteld dat hij dat schermpje overslaat en direct door gaat met het opstarten van XP.

Nu wil ik echter weer een keer Vista opstarten maar dat kan dus niet omdat ik dat scherm niet krijg. F8 werkt ook niet want dan kan ik alleen kiezen of ik in veilig modus ofzo wil opstarten.

Boot.ini is alleen voor XP en vista maakt gebruik van bcdedit.exe , maar deze kan alleen in Vista worden geopend :) (of in ieder geval niet in mn 32 bit xp pro..)

Wat nu?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je niet terug van de CD booten en via daar bcdedit starten? :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14
elevator schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:06:
Kan je niet terug van de CD booten en via daar bcdedit starten? :)
zoiets maar dan net wat anders! Doe de dvd er weer in, dan die setup een stukje runnen tot dat je de keuze 'recovery and reboot' krijgt, deze kies je.

LET OP! zorg dat je Vista het doet! Je krijgt namelijk precies hetzelfde probleem, maar dan anders om!

Of te wel, nu kan hij alleen nog maar vista opstarten ipv xp, in vista stel je op de standaard manier in dat je dat kies scherm krijgt in het begin en komt alles goed. Beetje wazige zin maar ik denk dat het voor de meeste wel duidelijk is!