Muziek DVD's Die spontaan "dansend" volume heeft?!

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 16:16
Hi tweakers,

Een goeie vriendin komt hier ineens met 2 Muziek DVD's aanzetten welke spontaan , na een maand of 3, een soort van "dansend" geluid vertoont, voornamelijk wanneer er gezongen wordt door de betreffende artiest(en).

Het geluid gaat bij het afspelen elke harder en zachter.
Het zijn ORIGINELE DVD's voor diegene die denken dat het misschien kopieen zijn.

Het gaat om de DVD's:

Frans Bauer Live in Ahoy 2003
Toppers in Concert 2006

Iemand een verklaring voor dit spontaan optredende fenomeen?
Ik heb het zelf net ook gehoord, vooral die frans bauer is errug en ik snap er geen bal van.
Verschillende systemen geprobeerd en op pc geeft ie het ook.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Klinkt heel vreemd. Normaal gesproken zou de data op de DVD na 3 maanden identiek moeten zijn als na aankoop. Het zijn immers enen en nullen en die veranderen niet zomaar.
Zijn de DVD's nog foutloos te lezen met bijvoorbeeld DVDdecrypter ? Eigenlijk zou ik bij data read errors eigenlijk andere storingen verwachten in plaats van volumevariaties. De audio data bevindt zich namelijk in dezelfde bestanden als de video. Staan er meerdere audio tracks op? Bijvoorbeeld 5.1 en 2 channel stereo. Zo ja, doen beide tracks dit dan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 23-12-2006 19:31 ]

• schumi2004
Henk007 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:29:
Klinkt heel vreemd. Normaal gesproken zou de data op de DVD na 3 maanden identiek moeten zijn als na aankoop. Het zijn immers enen en nullen en die veranderen niet zomaar.
Zijn de DVD's nog foutloos te lezen met bijvoorbeeld DVDdecrypter ? Eigenlijk zou ik bij data read errors eigenlijk andere storingen verwachten in plaats van volumevariaties. De audio data bevindt zich namelijk in dezelfde bestanden als de video. Staan er meerdere audio tracks op? Bijvoorbeeld 5.1 en 2 channel stereo. Zo ja, doen beide tracks dit dan ?
Klinkt idd vreemd.
Heb zelf ook al verschillende DVD's gehad maar dit heb ik nog nooit gehoord, het zou ook zeker NIET mogen gebeuren!

Net wat je zegt hoort de data zeker na 3 maanden nog indezelfde staat te verkeren.
Er staan inderdaad verschillende audio tracks op ja voor Frans B bv 2.0 en 5.1 en bij de Toppers 2.0, 5.1 en DTS. Was op alle tracks hetzelfde rare geluid.

Ik heb nu 2 stand alone dvd spelers geprobeerd, nog niet mijn eigenste A merk speler, ben voorlopig even aan het spelen geweest met mijn PC en de spelers bij die goeie vriendin van me, om een idee te geven wat voor merken het zijn, je kunt ze bij een blokker bv kopen ;)

Nu heb ik 3 dvd burners/readers in mijn systeem zitten en nu net de laatste een NEC is er niks hoorbaar/nauwelijks hoorbaar.

Nu zitten er wat gebruiks vingers op de data laag van de beide DVD's, niet absurt maar gewoon in het redelijk normale. Het kan toch niet zo zijn dat dat de boosdoener is?
Ben nu aan het proberen ze voorzichtig te reinigen met een lenzen doekje voor camera's en dan eens kijken wat er gebeurt.

:update:
Na wat sherper kijken op de top laag van de beide dvd's zie ik een soort van aanslag op de dvd zitten, weet ff niet waar ik het mee vergelijken moet maar het lijkt een beetje zoiets als je bv een dvd open en bloot op een kast legt dat er een soort van stof laag op komt die niet zomaar weg te vegen is maar eerder gepoetst zou moeten worden.
Overigens heeft die die DVD van Frans B het niet , zie ziet er nagenoeg als nieuw uit.

Snap er echt niks meer van.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 23-12-2006 19:50 ]

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

Steffie

Opaque

Dit is een technische vraag, die past beter thuis in AV.

NSTM >> AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Misschien zijn alle geluidssporen niet goed leesbaar, en wordt er geschakeld tussen 5.1 en 2.0, waardoor mogelijk volumeverschillen ontstaan

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit heeft echt niets met beschadigde data te maken, maar met compressie van geluid. Het kan zijn dat op een versterker een "night modus" of iets dergelijks is ingeschakeld, wat ervoor zorgt dat zahcte scenes harder en harde zachter klinken (dynamiek weg dus, iets wat je met concerten weleens veel wilt hebben), zodat je snachts op een laag volume alles kan verstaan zonder dat de buren wakker worden als de film ineens veel herrie maakt.

Ik zou daar eens naar kijken, heet ook weleens dynamic range compression.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• schumi2004
Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat dit op laat zeggen zeker 3 systemen gebeurt, heb overigens wel naar je suggestie gekeken maar daar was niks mis mee
Pagina: 1