Toon posts:

[MacBook Pro] X1600 128MB vs 256MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn MacBook Pro 2,0Ghz is gister gestolen |:( 8)7 .. maarrrr ik ga volgende week een nieuwe kopen! _/-\o_

Nu heb ik een beetje rondgesnuffeld op internet naar benchmarks van de ATI X1600 128MB en de 256MB variant. However, heb ik geen directe head-to-head vergelijkingen gevonden.
Ik ben niet van plan veel te gaan gamen (deed ik al niet veel tot nu toe) maar ik gebruik wel 3DMax achtige programma, zo nu en dan (Cinema 4D bijvoorbeeld).

Om maar even kort door de bocht gaan: is er een wezenlijk, merkbaar verschil tussen de 128MB en de 256MB? En in hoeverre is het geheugen verantwoordelijk voor betere prestaties? Ik kan me namelijk voorstellen dat het virtuele geheugen van de Mac zelf ook van groot belang is.

Verwijderd

Is het wel slim om nu gelijk weer een MBP aan te schaffen??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:52:
Is het wel slim om nu gelijk weer een MBP aan te schaffen??
waarom niet? Ik heb dat ding echt nodig en no way dat ik terug ga naar een windhoos machine!

Wil je zeggen dat er wéér een update aan zit te komen dan? :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:54:
[...]

waarom niet? Ik heb dat ding echt nodig en no way dat ik terug ga naar een windhoos machine!

Wil je zeggen dat er wéér een update aan zit te komen dan? :9~
Nah, je bevind je schijnbaar in een crimineel klimaat, is het dan niet slimmer een onaantrekkelijke notebook aan te schaffen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Ik denk dat 3Dmax-achtige programma's meer werkgeheugen fijner vinden dan meer videogeheugen. Tenzij het een verwaarloosbaar prijsverschil is (paar tientjes) zou ik gewoon voor de 128MB-versie gaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:35:
[...]

Nah, je bevind je schijnbaar in een crimineel klimaat, is het dan niet slimmer een onaantrekkelijke notebook aan te schaffen?
Hoezo voorbarige conclusies..? Alsof het niet mogelijk is dat je laptop van je achterbank (oid) gestolen wordt in een 'veilige' buurt?

The devil is in the details.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volkomen mee eens :) ^

Verder heb ik de keuze ook overwogen toen ik destijds mn iMac kocht, heb toen gekozen voor de 128MB versie omdat ik het verschil toch niet zou merken in mijn software werkomgeving (voornamelijk 2D spul).

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

krijg je nog geld terug van de verzekering oid?

Verwijderd

offtopic:
Wel aangifte gedaan neem ik aan.

• kuperke
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-06-2021
Ik denk dat de 256mb een prima investering is, zeker met het oog op de toekomst.

En ken je dit al? http://orbicule.com/undercover/

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De vraag of meer of minder videogeheugen zo belangrijk is, is vaak gehouden. Het komt er telkens op neer dat het verschil over het algemeen niet zo groot is. De snelheid van de GPU wordt niet voor het grootste deel bepaald door de hoeveelheid geheugen, terwijl dat toch hetgeen is waar iedereen naar kijkt.. :?

Lullig dat je MBP gejat is, maar het lijkt je niets te kunnen schelen 8)7

🌞🍃

Verwijderd

@kuperke dat is eigenlijk best wel handig :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Datafeest schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:26:
De vraag of meer of minder videogeheugen zo belangrijk is, is vaak gehouden. Het komt er telkens op neer dat het verschil over het algemeen niet zo groot is. De snelheid van de GPU wordt niet voor het grootste deel bepaald door de hoeveelheid geheugen, terwijl dat toch hetgeen is waar iedereen naar kijkt.. :?
Klopt. Ik heb echter alleen ervaring met Windows-based computers. Daar geldt dit ook. Bij een Apple is dit dus niet wezenlijk anders? (Puur uit nieuwsgierigheid)

Verwijderd

Mag ik vragen waar en hoe de laptop precies is gestolen? In welke situatie.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik heb zelf een MB Pro met 256MB videogeheugen. Eerlijk gezegd merk ik op videogebied weinig verschil met de MB Pro van een maat van mij die 128 MB heeft. Ik zou eerder meer werkgeheugen (3GB) nemen dan meer videogeheugen.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Verwijderd

Topicstarter
@ BigBalls & @Icec_cold: ja ik heb aangifte gedaan en het wordt idd een verzekeringskwestie, gelukkig :)

@dschoft: Hij is gejat toen ik onderweg liep van mn universiteit (TU/e) naar het station! Hoe lullig.. hij werd van mn schouder getrokken en ik was niet in staat de 'verdachte' bij te houden..

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik denk voor de 128MB uitvoering, en wel om de reden dat dit me een hoop geld gaat schelen (+/- 350 euro):
Ik vind namelijk het verschil tussen 2.16Ghz en 2.33Ghz te verwaarlozen (ik weet dat ik dat niet mag doen, maar toch: het is allebei retesnel...) en de 1GB die standaard bij de 2.16GHz uitvoering wordt geleverd, krik ik voor 100 euro omhoog naar 2GB (de standaard voor de 2.33Ghz uitvoering), via YouMac, en zodoende bljift alleen het verschil in videokaart evident, waar ik dus mn geld op ga besparen!

snappie? :9

Verwijderd

2GB voor 100 euro? Doe mij eens een link :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:48:
2GB voor 100 euro? Doe mij eens een link :)
1GB voor 100 euro, lees nog maar s een x ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:35:
[...]

Wat een verschrikkelijk raar vooroordeel zeg. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:48:
[...]

1GB voor 100 euro, lees nog maar s een x ;)
Is het niet zo dat je de 2*512MB met 2*1GB moet vervangen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:46:
[...]

Is het niet zo dat je de 2*512MB met 2*1GB moet vervangen?
Dat geldt alleen voor de Macbook. De macbook Pro heeft 1 module van 1GB. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:24:
[...]

Wat een verschrikkelijk raar vooroordeel zeg. :(
Het is geqxon, komop :')

Verwijderd

Satch schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:50:
[...]

Dat geldt alleen voor de Macbook. De macbook Pro heeft 1 module van 1GB. :)
Sorry, ik was even vergeten dat de Macbook Pro een goede videokaart heeft die niet persee dual-channel nodig heeft om meer dan 6fps te tonen.

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-02 14:30
Als ik jou was zou ik in ieder geval marktplaats de komende weken eens even goed in gaten houden ;)

Verwijderd

Topicstarter
TheLostSonOfGod schreef op maandag 25 december 2006 @ 18:44:
Als ik jou was zou ik in ieder geval marktplaats de komende weken eens even goed in gaten houden ;)
haha toevallig dat je dat zegt.. net ff gecheckt offie er al op staat. Helaas.. :'(

weet iemand wat Apple voor me kan betekenen in deze situatie? Ik bedoel: ik heb natuurlijk een unieke serial number die mn MacBook onderscheidt van alle andere, kan Apple hier iets mee doen, mocht de 'verdachte' (lees: fucker die mn macbook heeft gejat) iets willen registreren?

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-02 14:30
Hier wordt een internationale lijst van gejatte apples bijgehouden, misschien ook een tip om je lappie op te zetten ;)

Klik!

Verwijderd

Topicstarter
TheLostSonOfGod schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:23:
Hier wordt een internationale lijst van gejatte apples bijgehouden, misschien ook een tip om je lappie op te zetten ;)

Klik!
thx voor de lijst, maar staat er niet bij! Was te verwachten... :9~

ik zag laatst een nieuwsbericht op geenstijl.nl van iemand die gepakt was iAlertU! (kan het precieze bericht ff niet vinden!)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:54:
[...]

thx voor de lijst, maar staat er niet bij! Was te verwachten... :9~

ik zag laatst een nieuwsbericht op geenstijl.nl van iemand die gepakt was iAlertU! (kan het precieze bericht ff niet vinden!)
Je moet hem zelf aan de lijst toevoegen slimpie. Dan weten andere mensen dat die Macbook pro gestolen is :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 20:11:
[...]

haha toevallig dat je dat zegt.. net ff gecheckt offie er al op staat. Helaas.. :'(

weet iemand wat Apple voor me kan betekenen in deze situatie? Ik bedoel: ik heb natuurlijk een unieke serial number die mn MacBook onderscheidt van alle andere, kan Apple hier iets mee doen, mocht de 'verdachte' (lees: fucker die mn macbook heeft gejat) iets willen registreren?
Aangifte doen bij de politie. Ik neem aan dat je de bon nog hebt..? Daar staat het serienummer ook. Meld het bijv. ook even bij www.tweedehandsmac.nl, mocht de fucker hem daar proberen te verkopen.
Pagina: 1