Toon posts:

Onbekend Geheugenlatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tussen mijn oude rommel het volgende gevonden, en heb geen idee wat het is. Uittesten is ook niet mogelijk.

SEC-geheugen (168 pinnen met 2 uitsparingen), Korea
KMM372F1600BK-6, 9829H (latje)
KM44V16104BK-6, UWE134BA (9 chips aan elke kant)

Wie kan helpen? Of wie weet het e-mail- of internetadres van SEC?

Bedankt!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:12
Afbeeldingslocatie: http://www.toybox.ne.jp/~ari/mac/6100/memory/omote2.jpg

deze kwam ik op een vage koreaanse site tegen, 64 MB simmetje is het enige dat ik er uit op kan maken.

edit: of het nou 2x 64 = 128 of 2x 128 is is me niet duidelijk :)

We spend our years as a tale that is told

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
Hmm, oude rommel met 9 chips. SEC (samsung electronics?) staat volgens mij voor Samsung. 9 chips duidt meestal op iets als parity of ecc. Zouden wel eens EDO ECC DIMM's kunnen zijn.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Edo is toch meestal 72 pins. voor zover ik weet zijn er maar een paar 168pins EDO en lijkt me sterk dat hij die heeft. 't zal wel gewoon SD-Ram zijn. Probeer gewoon in je mainbord en kijk of het 't doet...

Verwijderd

Hmmm laatste getalletje op de Chip is een 6

dat duid op 6ns

hmm dat is dus 1000/6 = 166Mhz Geheugen!

Well BE HAPPY zou ik zeggen zeker als het
SDRAM is.. ik zou zeggen prop het in je PC!

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden via de site van
Samsung Electronics Co. (SEC):

/DRAM/EDO Fastpage Module/Buffered DIMM
Part Number: KMM372F1600BK
Density (Mb): ?
Organization: 16Mx72
Mode: EDO
Refresh: 4K/64ms
Speed (ns): 50, 60
Pins: 168
Module Type: DIMM
Component Composition: (16Mx4)*18+Drive IC*2
Production Status: EOL
Comments: ECC

Hoeveel Mb is dit nu eigenlijk?
128, toch?

Wat is trouwens het onderscheid tussen module en component? Voor beide bestaan blijkbaar de verschillende soorten geheugen.

• biobak
Had ik toch aardig gelijk met m'n ECC EDO DIMM. In paren van twee zijn die dingen behoorlijk wat geld waard :)

Als je wilt weten hoeveel het is, moet je het testen. EDO DIMM's willen nog wel eens werken op een Pentium 1 bordje. Op mijn Asus TX97-X zit 2x 32 Mb EDO DIMM. Het geheugen is meer waard dan het hele systeem bij elkaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een Pentium1-bord (Intel, <=200Mhz), maar daar past dit geheugen helemaal niet op. Enkel 4 slots voor 72p-EDO-RAM.

Daarom kan ik het dus niet uittesten. (Ik heb dit geheugenlatje samen met wat andere spullen bekomen.)

Maar is het niet mogelijk om aan die specificaties eenduidig te zien hoeveel er nu eigenlijk op zit?

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in dat plaatje als ie nog werkt ... icq me maar als je hem kwijt wilt..
Zet ff erbij dat het om de dimm gaat

OZz

PS. het reepje is veel meer waard dan dat ik er voor wil geven.. Het is voor mijn 2e compu (Ppro200)

Verwijderd

zal wel geheugen zijn voor een of anderen compaq/alpha server / workstation... maarre dimm formaat, met 2 uitsparingen, kan ook SUN geheugen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus inderdaad om een Samsung-latje met identiek bovenstaande specificaties. Op hun Amerikaanse site staat bovendien zwart op wit dat het om 128Mb gaat.

Wat mag ik daarvoor vragen of tegen welke prijs kan ik ruilen? (Ik heb spijtig genoeg geen twee stuks.)

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit latje dienen op elk bord waar SDRAM-geheugen op past, of niet altijd?

Past het ook nog op de laatste nieuwe moederborden, zoals bijvoorbeeld een Abit KT7-A-Raid?

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:12
op een KT7 heeft het geen nut, maar veel PPro eigenaren zitten er om te springen, en sommige Alpha eigenaren ook. Ik denk dat je er iemand blij mee kan maken.

Ow en ps: die site waar ik hem vandaan had is trouwens Japans en DAT geheugen is iig voor een Macintosh bedoelt, misschien dat van jou ook ?

We spend our years as a tale that is told

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ziet eruit als een EDO DIMM, 168 pins

Ik ben zeer geïntresseert :)

(alleen heb ik niet echt kapitaal vrij om het aan te schaffen :))

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik het geheugen gehaald heb, is volgens mij geen enkele computer te vinden die naar appel smaakt; alleen Intel en AMD. Het zou mij dus verwonderen dat dit latje specifiek voor Macintosh bedoeld is.

Ik kan er zelf blijkbaar toch niets mee aanvangen, noch op een P200, noch op een nieuw systeem, dus wil ik het zeker wel wegdoen. Alleen is het me niet helemaal duidelijk hoe dat in zijn werk gaat en wat de prijs ervan is zijn op de tweedehandsmarkt. Ik heb al eens rondgekeken en de verschillende prijzen die je tegenkomt zijn, op zijn minst gezegd, nogal -heel- erg uiteenlopend!

(Ik ga nog even rondzoeken en -vragen en laat binnenkort iets weten.)

Verwijderd

Topicstarter
(Niet meer van toepassing...)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 17:33

Metten

ik hou het graag simpel

Er zijn zeker mac's die EDO DIMM's gebruiken... in ieder geval de powermac 4400 serie...

• biobak
daar hebben we V&A voor |:(

Verwijderd

Topicstarter
Welgemeende Sorry!

Omwille van de reeds gestelde vragen om te kopen en de specifieke relevantie, vond ik het in dit geval toegelaten om mijn aanbod toch hier te plaatsen. Vooral ook omdat het hier om een 'open' aanbod gaat.

(Maar ik heb mijzelf wel de vraag gesteld, begrijp je wrevel en zal mij hier in het vervolg nooit meer aan bezondigen.)
Pagina: 1