Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Smartphone/PDA dmv mobiel batterij-pak opladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de volgende vraag: Ik heb onlangs een smartphone gekocht (I-mate SPL). Ik ben hier erg tevreden over, met uitzondering van de accu-duur.

Het opladen gebeurt via USB. Nu weet ik van het bestaan af van een soort van 'battery-packs' met AA/AAA batterijen hierin, die je smartphone/PDA/mp3-speler weer van stroom voorziet. Dit lijkt me vooral handig bijlange reizen waar je veel muziek luistert en filmpjes kijkt.

De volgende oplossingen heb ik gevonden:

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=108719&sbadd=108719

Voordeel: AA-batterijen, maar erg hoge aanschaf-prijs(32,79 inclusief verzenden)

http://www.beslist.nl/ele...nder_Batterijadapter.html

Lage prijs, maar met AAA-batterijen, dus veel minder power.

Dan de combinatie van beide; lage prijs en AA-batterijen

http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/8900/?cpg=wnrss

Nadeel hiervan is echter weer dat er 22 dollar aan verzendkosten overheen komt, waardoor dit ook geen echte oplossing is.

Daarom de vraag: Heeft iemand een idee waar ik goedkoop een AA-batterij-->USB oplader kan kopen?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik raad zulke dingen altijd af. Dit inverband met de voltages waarmee je gsm wordt opgeladen. Doordat het apparaat batterijen gebruikt, wordt er geen vast voltage gegeven aan de gsm, deze fluctueren namelijk en dat kan erg slecht zijn voor de batterij van je toestel en het toestel zelf. Het is zeker een risico dat je met zulke producten loopt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt, had ik nog niet over nagedacht. Maar zit hier dan misschien het verschil tussen de verschillende producten; dat de duurdere een soort van spanningsregulator hebben die deze fluctuaties tegen gaan?

Verwijderd

Topicstarter
**schopje**

Ik zat nog eens te denken, maar als je je telefoon in de auto oplaadt, dan heb je ook te maken met spanningsfluctuaties. Deze zijn volgens mij groter dan dat met batterijen het geval is. Hier hebben ook weinig mensen last van??

Maar niemand ervaring met een dergelijk apparaat?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Sabbi

je denkt aan mij.

Dat ding wat je als voorbeeld gaf heeft gewoon een spanningsregulator erin dat je imate altijd met de correcte voltage wordt opgeladen. Geen enkele reden om je dat af te raden dus, al helemaal niet altijd.

Verder had je dit met een beetje zoeken ook best zelf kunnen vinden
Use this adapter with our Lil’ Sync® Retractable Sync-N-Charge Cable to charge your device using four AA batteries. By designing a Voltage Reduction Circuit (VRC) with a selectable switch, we’ve eliminated the potential damage to your device that can be caused when four lithium batteries, producing nearly seven volts, interact with five-volt systems. Simply select which type of battery you are using, either an alkaline (Alk) or a rechargeable (NiCd) battery, and move the switch to the appropriate setting. If you are using alkaline batteries, once the unit is no longer charging, you may switch to the NiCd setting to drain the last usable power of the batteries. If you are using rechargeable batteries, leave the switch set to the NiCd position until your device is fully charged.