Toon posts:

[RTCW:ET] PC bevriest bij joinen server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ET nog maar eens geïnstalleerd, geupdate etc.
Maar als ik een server wil joinen waar punkbuster enabled is, bevriest m'n pc na een paar minuten.
Ik heb nieuwe graka drivers geïnstalleerd, punkbuster verwijderd en weer geupdate, niets hielp.

Mijn systeem:
Processor: amd athlon 64 3400+
Graka: Nvidia Geforce 6600GT
Mobo: MSI K8N Neo3
Mobo chipset: Nvidia nForce4-4X

Iemand die me raad weet te geven?
Bedankt :).

Verwijderd

Is dat bij elke server?

Zover ik weet was dit een Bug bij de servers zelf, die de clients lieten bevriezen (complete vastloper). LZ servers bijv hadden hier last van in het begin.

Ik weet zodoende niet wat de workaround hiervoor was behalve dat admins hun zaakjes op de server maar eens recht moesten zetten :+

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-10 10:24
ET al eens opnieuw geïnstalleerd?

[ Voor 66% gewijzigd door GeneralNL op 23-12-2006 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is bij elke server zo ja.
ET is ook al opnieuw geïnstalleerd.

Verwijderd

www.punkbuster.com , zover ik weet hoort PB zichzelf up te daten, en anders moet je kijken of je even manual de files kan pakken.

• Outerspace
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke versie van ET draai je? Join je servers met 2.60 of met 2.60b of draai je nog steeds een oudere versie van ET? Aan punkbuster hoeft het niet te liggen, er zijn ook zat servers zonder PB :)

Kijk ook eens in je logboeken als je geen vreemde fouten vindt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Hoeveel geheugen gebruik je, heeft je windows swapfile wel genoeg ruimte, harde schijf gedefragmenteerd etc etc, my 2 cents :)

Verwijderd

Ik heb sinds kort exact hetzelfde.
Het rare is dat je na 40 seconden freeze bij mij weer wel door kan gaan.
Het is met name met map changes/reloads.
Ik heb ook alles geupdate en bij mij hielp ook niks.
Wat me echter wel de oorzaak aanwees was het joinen van een non-pb enabled server.
Daar heb ik namelijk geen last van freezes.
Als dit bij jou het geval is zou ik maar (net als ik) contact opnemen met PB via hun ticket systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 03:10 ]

• Outerspace

Outerspace

Maar heb jij ook via pbweb geupdate (te vinden in het pb mapje)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 02:47:
Hoeveel geheugen gebruik je, heeft je windows swapfile wel genoeg ruimte, harde schijf gedefragmenteerd etc etc, my 2 cents :)
Nee nee.. het heeft hier weinig te maken met Windows. RTCW-ET heeft vaker last van dit soort "kuren" online, en vooral met PB schijnbaar (punkbuster). Er was zelfs een tijd geweest dat m'n systeem vastliep en niets meer deed, terwijl temps, HD, memorygebruik, voltage, koeling etc etc allemaal wel in orde was, en het alleen voorkwam met ET.

Deze is trouwens ook nodig na reinstall van ET: ET 2.60 Patch. :)

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 03:17:
[...]

Deze is trouwens ook nodig na reinstall van ET: ET 2.60 Patch. :)
Zie gewoon het ET topic dat door mij gemaakt is : [PC] Wolfenstein: Enemy Territory - deel 13

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 24-12-2006 03:18 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 09:51

Jazzper

BB4E^Guerilla

1) doe dit: http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php
en volg PRECIES de instructies

2) zoek die pbweb.exe in je mapje en run die ook (krijg je dosbox met een hele zut ................. )

3) rename je config(s) eens tijdelijk om te kijken of dat helpt.

Hierna kijken we verder :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jazzper op 24-12-2006 03:21 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Pb had ik zo al geupdate, ET had ik ook al geupdate.
Waar staan die cfgs die ik moet hernoemen? Dat ik niet gelijk een verkeerde deruit pik...
Ik gebruik 2.60 normaal gezien

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 10:49 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 09:51

Jazzper

BB4E^Guerilla

de meeste servers draaien 2.60b dat is een kleine update.

je hebt iig autoexec.cfg maar aangezien je het niet kent dan zal je die niet hebben. Verder heb je nog een persoonlijke config in je user profile staan. Rename ze gewoon ipv deleten

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

pb updaten hielp bij mij ook niet, zelfs niet bij het draaien van 2.60b, wat daarvoor prima draaide.
PB disabled servers joinen gaat prima.
Heb je dat al geprobeerd? Dan kan je tenminste peilen waar het precies aan ligt.
Ik loop nogsteeds bij PB via mailsupport/ticketsysteem.
Ze raadde me wel aan om pbsetup.exe te downloaden, buiten de /pb map te plaatsen, de ouwe /pb map te verwijderen, en dan pbsetup.exe nog eens te draaien zodat je zeker weten *niet* in de /pb map zelf aan het updaten bent. Dit had ik eerder via pbweb.exe al gedaan zonder succes, en jij waarschijnlijk ook.
Pagina: 1