[sparkle 7600gt]Onverklaarbare oververhitting.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
hoi, ik zit sinds vandaag met een probleem.

Tijdens een potje red orchestra waar ik nooit problemen mee heb start mijn computer na ongeveer 10 minuten opnieuw op, ik dacht niks aan de hand mijn cpu heeft mer voltage nodig na de overclock sessie van gister ookal had ik hem al goed gestest. dus weer stres testen enzo en niks aan de hand, toch maar even kijken hoe het staat met de videokaart [sparkle 7600gt]. Ik keek toen dus bij coolbits en zag dat de temperatuur was opgelopen tot 48 graden idle, dit terwijl dit normaal 40-42 graden is.

ik dus even 3dmark gedraait en ja hoor tijdens het testen werd mijn kaart 58 graden, dit is uiteraard niet de bedoeling dus ik clockte mijn processor terug naar waar hij stond toen het weken goed werkte. Nog steeds niks veranderd aan temps, dan maar nieuwe drivers dit scheelde 3 graden in load en 1 in idle! maar alsnog is dit veels te heet aangezien ik weet dat het beter kan.

Zouden jullie mij mischien kunnen helpen bij het vinden van de oorzaak?

edit: googlen en de search hebben vanzelfsprekend niet gewerkt

[ Voor 3% gewijzigd door Aapiethaaap op 23-12-2006 17:37 ]

BUH

Verwijderd

Jeetje wat een drukte om een paar graadjes.
Misschien zit er stof in je fan..sinds gisteren?

Anders zou ik het niet weten hoor..misschien iemand anders.

Mijn 6800 GT is nu 65 graden..ik maak me er niet druk om..
Toen de standaardkoeler er nog opzat werd ie 89 ! graden..en hij leeft nog..
Gelukkig kwam er al snel een Zalman VF700Cu op te zitten, sindsdien die temp niet meer gehaald :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 18:15 . Reden: kleine toevoeging (GT) ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zolang je geen prestatie-verlies hebt in, bijvoorbeeld, 3DMark en je kaart komt niet boven de 70 graden uit (en valt na het testen weer terug naar lagere waarden), dan moet je je nergens zorgen over maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aapiethaaap
toch liep hij vast, en sit is zo de enige reden die ik kan bedenken, hebben jullie betere ideen sta ik hier voor open maar het si duidelijk dat er iets is mis gegaan met mijn kaart.

BUH

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aapiethaaap schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:44:
toch liep hij vast, en sit is zo de enige reden die ik kan bedenken, hebben jullie betere ideen sta ik hier voor open maar het si duidelijk dat er iets is mis gegaan met mijn kaart.
/wannabe-mod: lees eens in Het algemeen beleid #openingspost en post daarna eens waar we je mee van dienst kunnen zijn.

Ik wil best wat dingen met je bedenken maar het is zo moeilijk als je PC "een keer" opnieuw is opgestart zonder dat je bijvoorbeeld aangeeft of het vaker voorkomt en dergelijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Hoeveel keer is ie zo vast gelopen?
1x? Of veelvuldig...en nu nog steeds?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48

Format-C

Tracing Rays

LOL! Die temperaturen van de videokaart zijn volstrekt normaal.

Laag zelfs. :X

Weinig info geef je trouwens.

Wat voor processor heb je
Hoever heb je hem overklokt
Hoe warm wordt de processor
Wat voor geheugen heb je en op wat voor snelheid/ timings draait het
Wat voor moederbord heb je
Wat voor voeding heb je?

Maar vooral: heb je het nu over de GPU in het onderste stukje van je post (dat stukje over 3DMark) of over de GPU (videokaart)

Zomaar wat basic vragen die ik, en ik denk anderen ook niet na het lezen van jouw TS kan/kunnen ruiken. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 23-12-2006 19:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 22:37
Storm in een glas water-gevalletje. Zelfs 89°C is geen probleem voor een gpu, dus daarvoor hoef je ook niet in paniek te raken en de brandweer te bellen.

Is het probleem - dat je computer opnieuw opstart na 10 minuten - verdwenen toen je je processor had teruggeclockt, of heb je er nog steeds last van?

The devil is in the details.

• Aapiethaaap
Processor is de c2d e6300 loopt op 2800ghz stable, 43graden pc6400 geheugen stock speeds, en de asus p5b, dit aangedreven door een asus 420 wat voeding. dat stukje over 3d mark is de videokaart.

waar ik me druk over maak is dat de temperaturen ineens zo omhoog zijn gegaan, ookal is het niet schadelijk als het een willekeurige crash was. Het is niet de bedoeling dat dit gebeurt, daarom vraag ik hulp over hoe dat komt! het probleem is verdwenen, ik clock het morgen weer omhoog en kijk er dan weer tegenaan, hoogst eigenaardig want prime vind hem stabiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Aapiethaaap op 23-12-2006 19:47 ]

BUH

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:48

Format-C

Tracing Rays

Wat klok je omhoog, je CPU of GPU? "Het" is mij niet duidelijk. >:)

Edit: het zou kunnen zijn dat als je je CPU overklokt dat je moederbord en processor meer warmte afgeven waardoor de kast meer opwarmt dan eerst het geval was. Dit zou kunnen verklaren waarom je graka warmer wordt.

[ Voor 61% gewijzigd door Format-C op 23-12-2006 19:50 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 22:37
Hoeveel tijd zat er tussen het stresstesten en het checken van je temperatuur? Want je videokaart kan dan wel idle zijn, maar als ie 3 seconden daarvoor zichzelf nog in het zweet heeft lopen werken, dan moet ie natuurlijk nog wel eerst even afkoelen ;)

The devil is in the details.

• Aapiethaaap
stresstesten zat een paar uur uistaan tussen en de hitte blijft wel, de restart was eenmalig en nu over. me cpu is overgeclockt mijn gpu niet.

BUH

Pagina: 1