Voor mijn volgende PC zit ik zwaar te denken aan een dualscreen setup met een Samsung 205BW als hoofdscherm met daarnaast een Samsung 740BF als secundaire unit.
Het doel van het systeem (in volgorde van belangrijkheid):
Na het nodige gezoek (www.silentpcreview.com beviel mij zeer om tot keuzes te komen mbt low-noise PC onderdelen) ben ik tot de volgende samenvatting gekomen:
De reden om aan een dergelijke dualscreen combinatie te denken is dat mij een widescreen super lijkt voor grafische progammas en ook het gamen, en ik een monitor erbij wil om te kunnen coden naast flash. Of bijvoorbeeld een edit scherm/preview scherm opdeling.
De redenen om de specifieke combo van 205BW en 740BF te nemen:
Het doel van het systeem (in volgorde van belangrijkheid):
- Webdevelopment/design ( denk aan Flash en Flex, Photoshop, Illustrator + de nodige code-editors)
- Games
- Office gebruik en webbrowsing
- Af en toe een Film of TV episode
Na het nodige gezoek (www.silentpcreview.com beviel mij zeer om tot keuzes te komen mbt low-noise PC onderdelen) ben ik tot de volgende samenvatting gekomen:
- Behuizing: Antec Solo + Antec NeoHE 430 Watt voeding
- CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
- CPU koeler: Scythe SCNJ-1100P Ninja + 120MM fan
- Moederbord: Asus P5B
- Geheugen: 2x 1GB Kingston PC5300 DDR2
- HD: 500GB Western Digital WD5000KS
- Video: MSI 7900GT (passief gekoeld)
- Scherm 1: Samsung 205BW (20" 16:10)
- Scherm 2: Samsung 740BF (17" 4:3)
De reden om aan een dergelijke dualscreen combinatie te denken is dat mij een widescreen super lijkt voor grafische progammas en ook het gamen, en ik een monitor erbij wil om te kunnen coden naast flash. Of bijvoorbeeld een edit scherm/preview scherm opdeling.
De redenen om de specifieke combo van 205BW en 740BF te nemen:
- Prijs. Met name de 205BW komt mij goedkoop over (±300 euro thuis bezorgd), terwijl alle reviews minstens redelijk positief overkomen. Ook de 740BF (±220 euro) heeft een vriendelijke prijs volgens mij.
- Het lijkt me visueel een mooie eenheid om naast elkaar te hebben staan.
- Ze zijn in hoogte verstelbaar, dus ergonomisch.
- Hoewel ik het gevoel heb hiermee zeker niet de kwalitatieve nadruk te leggen op de monitoren (er zijn 20" monitoren die 200 euro duurder zijn), lijkt het me een prima prijs/kwaliteit verhouden te hebben en is de 20" in ieder geval geschikt voor zowel grafisch werk als gaming.
- Is een passief gekoelde kaart van het kaliber 7900GT betrouwbaar (in deze setup)? Dit is mijn grootste vraagteken.
- Zeer eventueel wil ik overwegen in een later stadium over te gaan op een SLI configuratie. Is dat in de praktijk (ook) haalbaar met deze koeling?
- Levert de combinatie van verschillende resoluties goed? De verticale pixel-hoogte verschilt weinig tussen beide monitoren: 1050 en 1024, dus daar heb ik op zich wel vertrouwen in. Maar ik wil het toch even noemen.
- Is het softwarematig makkelijk mogelijk om het 17" scherm uit de 'loop' te halen voor hardcore gameprestaties, zonder dus de boel te moeten deinstalleren/herinstalleren? (of is dit helemaal niet aan de orde)
- Verder nog op- of aanmerkingen op deze (grafische) setup?
- Zou jij het anders doen als je mij was? (en waarom
)
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 19:39 . Reden: 9700 -> 7900 :) ]