[XP] Programma uninstallen

Pagina: 1
Acties:

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 07:10
Hallo

Ik heb deze voormiddag de laptop van mijn broer eens opgeruimd omdat hij last had van traag opstarten en dergelijke en daarnet was ik in de "program files"-folder aan het kijken en zag ik dat hij daar het spel 'Medieval' in had geïnstalleerd. Nu is gans die map een zooitje en blijkt dat hij dat niet meer speelt. Ik ging op zoek naar het uninstall programma van Medieval maar toen ik daarop drukt gebeurde niets, wanneer ik in Configuratiescherm > Software keek stond daar niets van Medieval.

In de map zitten twee bestanden:
* gewoon "Uninstall"
* Uninst.isu

Ik heb beide proberen te openen maar dat lukte niet. Bij het "Uninst.isu" bestand wist ik niet hoe ik dit moest openen, heb gegoogled maar vond niets. Omdat dit niet lukte heb ik dan maar een testversie van Absolute Uninstaller geïnstalleerd maar deze vond ook geen Medieval.

Daarna heb ik de cd-rom erin gestopt en omdat ik de optie Uninstall niet kon aanklikken heb ik het opnieuw geïnstalleerd met de hoop dat wanneer het geïnstalleerd was ik terug zou kunnen uninstallen en dat hij de vorige bestanden van Medieval ook zou verwijderen maar ook dit lukte niet.

Kan iemand me hier helpen om dit alles te verwijderen (oude versie want nieuwe heb ik reeds verwijdert)?

Bedankt

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De directories van het spel gewoon deleten, dan even de regclean en de 'gewone' opruim van CCleaner draaien. (Dat laatste is om de achtergebleven register keys te verwijderen, en allemaal andere zut op te ruimen.. Het helpt sowiezo wel met het sneller maken van die flaptop..)

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 23-12-2006 16:15 ]

• Tomovich
Wat bedoel je met "directories verwijderen" en hoe moet ik dat doen? CCleaner heb ik maar wat bedoel je precies met de regclean en de gewone opruim?

Ik heb ook snel een screenshot genomen van hoe het boeltje eruit ziet:

http://users.telenet.be/lappies/Program%20Files.bmp

• TheZeroorez
  • Niet online
Al die mappen en bestanden selecteren, en dan op de 'delete' knop duwen ;)

Met CCleaner moet je dus de 'Cleaner' en de 'Issues' draaien :)

• Tomovich
Ben je zeker dat alle aangeduide mappen verwijdert mogen worden?

• TheZeroorez
  • Niet online
Als die mappen van dat spel zijn: Ja.

Helaas heb ik vandaag m'n glazen bol niet bij de hand, en kan ik dus niet checken welke zooi voor jouw broer van belang is.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 15:29
TheZeroorez schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:45:
Als die mappen van dat spel zijn: Ja.

Helaas heb ik vandaag m'n glazen bol niet bij de hand, en kan ik dus niet checken welke zooi voor jouw broer van belang is.
:D - _/-\o_

• Tomovich
Dat was inderdaad een domme vraag maar hoe weet ik dan welke mappen van dat onnozel spel zijn en welke niet?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
in de program files staat de map van het spel die gewoon weg gooien. Ik ga er vanuit dat er geen andere programmas IN de map van het spel zijn geinstalleerd.

bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
- SPEL
   - MAP1
   - MAP2
   * bestand.exe
   etc.

Alles wat in de map SPEL staat hoort bij het spel en kan dus weg.
Daarna even de genoemde programma's draaien. en het spel is weg.

• TheZeroorez
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft die gast 'Program Files' opgegeven als install dir, ipv 'SPEL'.. :P

• Tomovich
De map "SPEL" is de map die er gekomen is nadat ik het spel nogmaals geïnstalleerd heb. Mijn broer heeft alles inderdaad in de map "Program Files" geïnstalleerd (zoals zeroorez zei).

Update: Ik heb alles kunnen verwijderen. Ik kwam plots op het idee om alles nogmaals in de map program files te installeren waardoor het de reeds geïnstalleerde bestanden zou overschrijven. Nadien uninstall gedaan en het is gelukt!

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 41% gewijzigd door Tomovich op 24-12-2006 13:16 ]

Pagina: 1