[XP] Reboot na welkomsscherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe systeem opgehaald. Na een halve dag prima gelopen te hebben wil hij nu niet meer doorstarten.
Na het installeren van mijn webcam heb ik het systeem gereboot, hierna kwam hij tot net na het welkoms bericht van windows (als je net het buroblad ziet) met een blue screen, hierna reboote hij weer en bleef deze cyclus herhalen (gaat te snel om het bericht in het bleu screen te lezen).
Hierna getracht windows in de veilige modus te starten, echter toen kwam hij niet eens meer bij het windows opstart scherm en bleef het scherm gewoon zwart (wel krijg ik eerst de schermen van de raid controller en diskdrive detectie te zien, hierna hoort hij windows te starten maar dat doet hij dus niet...blijft dan hangen op zwart scherm).

Heb getracht te booten van de cd, echter als ik hier voor de repair functie kies zegt hij dat windows geen harde schijf kan vinden.

Mijn configuratie is als volgt:

- intel e6600
- asus P5b deluxe wifi
- 8800 GTS (BFG)
- 2 raptors 74Gb in RAID 0
- 2 Gig memory (kingston)
- hauppage wintv
- logitech webcam
- windows XP prof

iemand enig idee??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn al een paar berichten op GoT over Logitech Webcams en opstartproblemen, zie de zoekfunctie. Al geprobeerd te starten zonder webcam?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 21:23
gambieter schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:24:
Er zijn al een paar berichten op GoT over Logitech Webcams en opstartproblemen, zie de zoekfunctie. Al geprobeerd te starten zonder webcam?
Ik denk dat hij dan moet formatteren, of niet?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hello_moto schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:26:
[...]
Ik denk dat hij dan moet formatteren, of niet?
Ik kan je even niet volgen.

TS: misschien eens een PEbuilder CD proberen, of een Knoppix CD om te kijken of je uberhaupt kan starten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 21:23
gambieter schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:30:
[...]

Ik kan je even niet volgen.

TS: misschien eens een PEbuilder CD proberen, of een Knoppix CD om te kijken of je uberhaupt kan starten?
Nou, ik dacht als hij niet in windows kan, kan hij de drivers ook niet verwijderen(als het aan de driver ligt). Maar ik had inderdaad beter naar je reactie moeten kijken :$ .

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:15
Ik heb ook wel eens zoiets gehad, toen wilde windows opeens weer starten nadat ik de webcam afgekoppeld had. Heb je dat al geprobeerd?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hello_moto schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:31:
[...]

Nou, ik dacht als hij niet in windows kan, kan hij de drivers ook niet verwijderen(als het aan de driver ligt). Maar ik had inderdaad beter naar je reactie moeten kijken :$ .
Bij verschillende andere vragen hierover leek de voeding erook bij betrokken, alsof de webcam teveel stroom vraagt.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

gambieter schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:34:
[...]

Bij verschillende andere vragen hierover leek de voeding erook bij betrokken, alsof de webcam teveel stroom vraagt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik dacht ook dat het aan de voeding lag. Echter bleek het een probleem te zijn van Deamon-Tools in combinatie met de Logitech webcam. De drivers voor deze webcam zijn nogal brak (volgens de developers van Deamon-Tools).

Zie ook dit topic.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• breagor
  • Nu online
inderdaad al geprobeerd zonder de webcam...helaas zelfde probleem....ik zal zeker hier eens gaan zoeken...had ik nog niet gedaan omdat ik eigenlijk nooit gedacht zou hebben aan een relatie tussen mijn probleem en de webcam....bedankt.

Verwijderd

Veilige modus dmv f8 & dan de drivers / apparaat uit apparaatbeheer slopen :?

• breagor
  • Nu online
ik heb er nog geen deamon tools opstaan, heb de pc net halve dag, dus hij is nog redelijk schoon.

Heb een Antec neohe 550 watt voeding, dit zou toch voldoende moeten zijn.

Ik kan inderdaad de drivers niet weer verwijderen omdat ik windows niet meer in kom.(ook de veilige modus blijft hangen nog voordat windows opstart (dus f8, kies de modus en hang-->zwart scherm) Ik zal eens kijken of ik hier ergens nog een knoppix cd heb liggen

[ Voor 14% gewijzigd door breagor op 23-12-2006 17:51 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:27

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Ik verplaats dit topic naar Windows Clients waar men de volgende policy hanteert: Windows Clients - Policy. In die policy wordt gevraagd om een correcte titel. Bij deze dus een aanpassing van de titel:
problemen nieuw systeem (doorstarten naar windows) --> [XP] Reboot na welkomsscherm.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

breagor schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:50:
ik heb er nog geen deamon tools opstaan, heb de pc net halve dag, dus hij is nog redelijk schoon.

Heb een Antec neohe 550 watt voeding, dit zou toch voldoende moeten zijn.

Ik kan inderdaad de drivers niet weer verwijderen omdat ik windows niet meer in kom.(ook de veilige modus blijft hangen nog voordat windows opstart (dus f8, kies de modus en hang-->zwart scherm) Ik zal eens kijken of ik hier ergens nog een knoppix cd heb liggen
F8 + laatstje juiste configuratie werkt ook niet ?

• breagor
  • Nu online
nope geen enkele restart optie geeft mij toegang tot windows.....inmiddels heb ik probleem opgelost door een regelrechte herinstallatie van windows en de hele zooi.....ik twijfel echter nog of ik de webcam nog durf te installeren :-)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

breagor schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:03:
nope geen enkele restart optie geeft mij toegang tot windows.....inmiddels heb ik probleem opgelost door een regelrechte herinstallatie van windows en de hele zooi.....ik twijfel echter nog of ik de webcam nog durf te installeren :-)
Maak je ervoor even een image (ghost oid) van je systeem, kun je zo weer terug.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1