[VB.net]Mdi en panels

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb een form gemaakt mdiMain met daarin een panel links waar een Explorer achtig ding in zou moeten komen, in het deel rechts ervan zou de eigenllijke content moeten komen.

Het is de bedoeling dat dit gaat werken met mdi dus wanneer ik nu rechtst een contentform opendoe dan kan ik dit verslepen achter de explorerbar wat uiteraard niet de bedoeling is.

Nu heb ik al met panels zitten proberen om het op te lossen maar dat werkt dus ook niet.

Kan ik dit alsnog oplossen of gaat dit gewoon niet in combinatie met mdi?

Verwijderd

MDI (multiple document interface) is niet echt handig voor een master-detail presentatie, maar 't kan wel. Als je maar zorgt dat het master-deel (bij jou het 'Explorer achtig ding') onderdeel is van je mainform, en niet zelf een MDI child is.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Als je een mdi-child aan maakt kun je deze handmatig links bovenin in je mdi_parent zetten (.top = 0 .left = 0)

hier kun je dan je tree in maken, je kan daarna een ander form openen na een actie op je linker form. deze kun je ernaast zetten door bijvoorbeeld in het form_load event van het nieuw te openen form te zetten:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
me.left = frm_Treeview.width + frm_Treeview.left
me.top = 0
'je kan ook nog de breedte van het te openen form aanpassen aan de mdi-breedte en de
'breedte 'van 'je treeview
me.width = frm_MDI.width - frm_Treeview.width
me.height = frm_MDI.height

Zo kun je gewoon lekker met formpjes werken, wat vind ik het makkelijkste werkt. Panels vind ik een beetje on-dingen, maarja ik ben ook VB6.0 gewend :)

succes, hoop dat je hier wat aan hebt!

[ Voor 14% gewijzigd door roy-t op 29-12-2006 10:23 ]

~ Mijn prog blog!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
Wil je meerdere 'content-forms' op het zelfde moment open staan hebben ? (Maw: moet het mogelijk zijn dat er meerdere content-forms open staan op hetzelfde moment ? )

https://fgheysels.github.io/

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

je moet natuurlijk nog de MdiChild property op true zetten

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
H!GHGuY schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:30:
je moet natuurlijk nog de MdiChild property op true zetten
Dan nog is het mogelijk om het mdi-child form te verslepen onder het panel dat op z'n MDI Parent form staat. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1