MSI x1950pro vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170754

Topicstarter
Ik heb sinds 1 dag een msi x1950 pro videokaart in mijn bezit. Ben er tevreden over, maar ik had zelf wel op een andere koeler gerekend toen ik het pakketje openmaakte.

Bijna overal vind je de MSI x1950 pro 256 mb versie die er zo uit ziet: (ziet er uit als een degelijke koeler en heatpipe, dus dat zal koeler blijven als de koeler die ATI er standaard op heeft.)
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/B_RX1950PRO.jpg

Op de MSI site is alleen de x1950 pro 256 mb versie met de grote koeler te vinden:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=774

Nadat ik het pakketje openmaakte kreeg ik deze kaart erin (links): (ook msi x1950pro, maar dan single slot, en geen CF connect dingetjes)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefvangastel/msix1950pro.jpg

Ik heb de kaart bij 4Launch besteld onder de naam: MSI Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro CF 256MB 2xDVI/HDTV

De productcode is zowel bij 4launch als op de MSI site: T2D256E (dus was ik ervan uit gegaan dat dit gewoon dezelfde kaarten waren...)

Het is niet dat ik dit alles als een groot probleem zie, maar ik was benieuwd of er nu een foutje is gemaakt door 4launch. (ten eerste andere koeler als op site van MSI te vinden is, en ten 2e geen CF connectoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Bij haast alle webwinkels staat, de afbeelding kan niet overeenkomen met het te kopen product. Voldoet het product aan de hardware eisen, dan is er geen poot op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kaart ziet het zelfde er uit. Ze hebben alleen het koeler ontwerp aangepast zo te zien.
En inderdaat wat hierboven gezegt word. Er staat meestal bij dat het plaatje niet overeen tekomen hoeft met het geleverde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Als je de MSI Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro CF 256MB 2xDVI/HDTV hebt besteld moet je idd Crossfire ondersteuning hebben, anders ff contact met hun opnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 23-12-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170754

Topicstarter
SOEPSTENGEL13 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:29:
Als je de MSI Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro CF 256MB 2xDVI/HDTV hebt besteld moet je idd Crossfire ondersteuning hebben, anders ff contact met hun opnemen.
ja, die heb ik inderdaad besteld. Ik zal eens contact opnemen met 4launch. En er staat inderdaad op elke site dat de afbeelding kan afwijken... maar ik vind het zo vreemd dat op de MSI site zelf de kaart die ik nu heb, nergens te vinden is... xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Had je die andere eerder al ergens besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
SOEPSTENGEL13 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:29:
Ik zie duidelijk twee aansluitingen voor interne crossfire. Die twee 'SLI' achtige connectoren bovenaan. Die bruggen moet je dacht ik apart aanschaffen. Dat er een andere koeler opzit komt veel vaker voor, dat is meer een lokkertje. Wat je wel kan doen is MSI nederland ff mailen en vragen waarom ze die afbeelding op de site zetten en deze kaart met koeler niet aan leveranciers leveren. Ik denk namelijk niet dat 4launch jou gaat afzetten door een andere kaart in een MSI doos te stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:00
Geldt dit voor alle MSI x1950pro ' ers? Was namelijk van plan ook een MSI te halen, en deze single slot cooler lijkt mij toch minder dan die dual slot. Kan ik net zo goed voor 6 euro meer een Asus halen...

EDIT: en hoe is de koeling van dat 1 slot beestje? Beetje hoorbaar? Koelt ie goed? Bvd!

[ Voor 18% gewijzigd door FitTiv op 25-12-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194874

-ErikE- schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:51:
[...]

Ik zie duidelijk twee aansluitingen voor interne crossfire. Die twee 'SLI' achtige connectoren bovenaan. Die bruggen moet je dacht ik apart aanschaffen. Dat er een andere koeler opzit komt veel vaker voor, dat is meer een lokkertje. Wat je wel kan doen is MSI nederland ff mailen en vragen waarom ze die afbeelding op de site zetten en deze kaart met koeler niet aan leveranciers leveren. Ik denk namelijk niet dat 4launch jou gaat afzetten door een andere kaart in een MSI doos te stoppen ;)
Het zou toch te gek voor woorden zijn als je die crossfire bruggetjes los zou moeten kopen. Als het goed is horen ze er gewoon bij te zitten. Bij veel reviews over deze kaart is het ook te zien dat ze bij de verpakking zitten. Stel dat je dus een cf opstelling zou willen hebben dan moet je eerst 2 kaarten kopen en dan moet je ook nog achter die bruggetjes aan lopen vangen... dat zou even lekker worden!

De bruggetjes zien er zo uit... Dit is trouwens een SLI bridge, crossfire ziet er ongeveer het zelfde uit voor de 1950 pro. Misschien dat je er per ongeluk overheen hebt gekeken omdat je verwachte dat je een brug moet maken via de buitenkant met dvi kabel/connectors? Dit gaat dus intern.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 194874 op 25-12-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 194874 schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:48:
[...]

Het zou toch te gek voor woorden zijn als je die crossfire bruggetjes los zou moeten kopen. Als het goed is horen ze er gewoon bij te zitten. Bij veel reviews over deze kaart is het ook te zien dat ze bij de verpakking zitten. Stel dat je dus een cf opstelling zou willen hebben dan moet je eerst 2 kaarten kopen en dan moet je ook nog achter die bruggetjes aan lopen vangen... dat zou even lekker worden!
De bruggetjes zien er zo uit... misschien dat je er per ongeluk overheen hebt gekeken omdat je verwachte dat je een brug moet maken via de buitenkant met dvi kabel/connectors? Dit gaat dus intern.
Ach, ik kreeg bij mijn 7900GT van Asus ook geen SLI brug. Bij m'n A8N-SLI Premium moederbord echter, zat er wel een.

Ook bij DFI bordjes zit zo'n geval. Ik gok er dus op dat een Crossfire-mobo die dingen erbij heeft, afhangend van of ze nodig zijn of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 21:19

Kolder

Raaarrrr

Voor zover ik weet zijn de kaarten exact hetzelfde.

dus zowel de cf als de normale. verschil is alleen dat je bij de cf versie de bridge er bij krijgt.
Althans dat is wat ik had gelezen op verschillende sites...

De x1950 pro heeft nl. geen aparte crossfire hoofdkaart meer nodig.

Whatever........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 21:45
TheZeroorez schreef op maandag 25 december 2006 @ 22:52:
[...]
Ook bij DFI bordjes zit zo'n geval. Ik gok er dus op dat een Crossfire-mobo die dingen erbij heeft, afhangend van of ze nodig zijn of niet :)
Zeker even vergeten dat bij ATI bij veel kaarten het via de buitenkant ging ? ;)

Ik zou het niet pikken, veel liever zo'n heatpipe koeler, dus 2 argumenten aandragen, CF link EN betere koeler (denk ik, of niet?)

Hun garantievoorwaarde is trouwens ook gebakken lucht:
Garantie: 1 jaar via 4Launch
Je hebt zowiezo 2 jaar garantie via de verkoper!

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 26-12-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-05 11:09
Dit is al heel lang zo,
Als je persee een mooi koelertje wilt, dan kan je maar beter naar de dichtsbijzijnde Mycom lopen ofzo.. Natuurlijk is het raar dat je het reference model toegestuurt krijgt terwijl daar een mooie fancy koeler op zit.

'tis niet anders je kan je geld nog terug vragen.. dat moet je echt zelf bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vandread schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:36:
[...]

Zeker even vergeten dat bij ATI bij veel kaarten het via de buitenkant ging ? ;)
Gewoon zo'n brug? Die zit er vaak bij een moederbord bij hoor ;)
Ik zou het niet pikken, veel liever zo'n heatpipe koeler, dus 2 argumenten aandragen, CF link EN betere koeler (denk ik, of niet?)
Hij mag afwijken van het plaatje, maar als bij de beschrijving stond dat je 'n heatpipe koeler krijgt, heb je inderdaad wel wat om te zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
CrossFire bridge chips zitten NOOIT bij het moederbord. De fabrikant van de videokaart hoort ze bij de graphicscard zelf te leveren. De enige bekende fabrikant die dit tot nu toe nooit deed was Asus. Deze leverde van de X1950Pro een 'normale' versie en een 'CF Versie' waar je 2 CrossFire bridges kreeg.

ATI heeft afgesproken met de fabrikanten dat ze bij elke videokaart 1 bridgechip leveren. Zo hoeft de consument nooit afhankelijk te zijn van een moederbordfabrikant en heb je altijd de twee bridgechips aangezien je twee videokaarten koopt. Dit is dus anders dan bij nVidia waar je vaak afhankelijk bent van de moederbordfabrikant om een bridgechip bij het mobo te leveren.

Ik zou even contact op nemen met de winkel of anders met MSI met de vraag of het normaal is dat je de bridgechip niet meegeleverd kreeg met je videokaart. Je kan overigens wel de CrossFire bridgechips apart bestellen via de AMD/ATI site (als ik het goed heb).

Over de cooler, die kan inderdaad afwijken van wat er vertoond wordt, maar netjes is het natuurlijk niet van MSI om met een totaal ander ontwerp te adverteren en dan uiteindelijk met de reference design cooler te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 26-12-2006 14:36 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

als je bijv. http://www.hardware.info/.../bGNka5iWmJXK/viewphoto/2 kijkt
zie je wat er allemaal bij zit. dit is alleen wel de 512 mb versie dus dat kan nog verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerGeForce
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
Bij deze kaart zou het helemaal jammer geweest zijn als je hem niet zo als afgebeeld krijgt;-) http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=28607&ref=2
Pagina: 1