Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 19:18
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje last van spontane reboots op mijn pc.
Nou had ik hier in het begin niet zo'n last van omdat het alleen in de eerste minuut van het opstarten gebeurden, en alleen bij beweging van de muis. Bleef ik van de muis af gedurende 2 minuten dan kon ik daarna alles doen wat ik wou.

Afijn, toch maar naar de winkel gesleept, die hebben vervolgens niks kunnen vinden en hij ging weer terug.

Een week of wat later escaleerde het verder, nu gebeurde het ook zonder dat ik de muis bewoog (en een cd er in tijdens het booten werkt al helemaal niet, je hoort de dvd speler steeds harder draaien en dan reboot hij), dus de computer terug gebracht naar de winkel. Toen ze hem in de winkel aansloten (ik weet niet tot hoever ze alles hebben aangesloten) en daar werkte hij zonder problemen.

Ik kreeg hier het advies mee om de hd te formateren, dus dat deed ik, en schrik! Hij doet het weer!

.. voor een dag dus, de volgende dag bootte hij weer normaal...mits er geen internet-verbinding was, zodra ik mails ging lezen of surfen rebootte hij weer. Doe je echter niks voor de eerste 2 - 5 minuten (tot later een half uur) dan kan je gewoon een internet verbinding opzetten zonder problemen, later moest ik de netwerkkabel er zelfs uit halen om hem nog te kunnen booten.

Nu doet hij het helemaal niet meer (hij komt tot windows, dan reboot hij en krijg ik een mitrallieur-salvo aan klikjes (harde schijf, lees onder) om mijn oren, dus maar nog een aantal dingen geprobeert (zowiezo is de voeding al gestresstest): Nieuwe netwerkkaart ter vervanging voor de on-board netwerkkaart, op een ander stopcontact aangesloten, harde schijf vervangen. Goed, alles wijst nu naar een defecte moederbord, maar ik wou graag een second opinion aangezien die wat duur is om te vervangen :P (Garantie weet ik niet, moet ik even kijken maar).

Nog wat extra info: bij elke reboot hoor ik een klik (harde schijf), en ga ik surfen over got dan zie ik veel over kapotte voedingen / condensators, die laatste zien er prima uit en die eerste is al gestresstest.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

en hoe jij nu kunt zeggen dat het wijst naar je mobo is me een raadsel

je hebt niet eens je geheugen getest , danwel je cpu, danwel je voeding, dusssssss

hangen en opstarten troubleshooter doornemen

en hoe test jij je voeding ? :S , heb je hem nagemeten ? gechecked in bios, gechecked in speedfan oid ?

[ Voor 78% gewijzigd door CrankyGamerOG op 23-12-2006 15:11 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Capital_G
Het is een verzameling van problemen, en het is niet de voeding, dan blijft bij mij de mobo achter. De bios is trouwens ook al gereset + batterij vervangen (die was zowiezo aan vervanging toe, maar had kennelijk niet met het probleem te maken).

Hoe het mijn geheugen zou kunnen zijn ontbreekt mij even.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Krijg je geen BSOD's?

Kun je achterhalen waar die tik precies vandaan komt? (hoeft niet per se van je hdd af te komen namelijk)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dat jij nu zegt dat het je voeding niet is ontgaat mij dus ook

antwoord eens op mijn vragen, en neem eens dingen aan als je hulp zoekt.

het kan wel degelijk nog steeds je voeding zijn, ik zie nergens je voltages ?

maja als je lekker zo eigenwijs bent en blijft , dan zoek je het je toch lekker uit

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:50
Daar hij het in de winkel blijkbaar wel goed deed, zou het ook een aardingsprobleem kunnen zijn. Heb je op de plek waar je PC staat uberhaupt wel aarde?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
geef eens een tik van boven en opzij als hij nu uitvalt trek je reset schakelaar eruit en herhaal het blijft hij nu aan moet je op zoek naar een nieuwe reset knop

• Capital_G
Invisible_man schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:53:
Daar hij het in de winkel blijkbaar wel goed deed, zou het ook een aardingsprobleem kunnen zijn. Heb ke op de plek waar je PC staat uberhaupt wel aarde?
Dacht ik dus ook, vandaar ook andere stopcontacten geprobeerd, maar werkt overal even rot :P
En ja, er is daar aarde.
Pagina: 1