Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trilling en golven in het beeld tijdens Games!!

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djwantec
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:20
Tijdens het spelen van games heb ik enorm last van trilling en golven in het beeld. Met name bij donkere beelden. Bij heldere beelden is het weliswaar minder zichtbaar.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd doormiddel van het aantal hertz aan te passen en v-sync etc aan te zetten. Niets hierbij helpt helaas.
Ook heb ik mijn oude monitor net aangesloten gehad, maar deze heeft geen trillings verschijnselen.
Ik heb een 6600GT AGP kaart en een IIyama E1900s beeldscherm.
Ligt het aan mijn beeldscherm, of zijn er bepaalde instellingen die ik kan veranderen waardoor deze zeer irritante symptomen verdwijnen?

Hopelijk herkend iemand dit probleem en kan mij helpen, cause it's driving me INSANE!!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

djwantec schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:21:
Tijdens het spelen van games heb ik enorm last van trilling en golven in het beeld. Met name bij donkere beelden. Bij heldere beelden is het weliswaar minder zichtbaar.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd doormiddel van het aantal hertz aan te passen en v-sync etc aan te zetten. Niets hierbij helpt helaas.
Ook heb ik mijn oude monitor net aangesloten gehad, maar deze heeft geen trillings verschijnselen.
Ik heb een 6600GT AGP kaart en een IIyama E1900s beeldscherm.
Ligt het aan mijn beeldscherm, of zijn er bepaalde instellingen die ik kan veranderen waardoor deze zeer irritante symptomen verdwijnen?

Hopelijk herkend iemand dit probleem en kan mij helpen, cause it's driving me INSANE!!
beetje raar je vraag, je geeft zelf al aan dat je het met je oude monitor niet hebt, dan ligt het toch meteen automatisch aan je nieuwere monitor ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 13:34
volgends mij is het video noise, dat moet je zelf er uit halen door de instelling van je tft te verander.
mijn philips tft had er een optie voor genaamd video noise dus daar moet je naar zoeken.

• djwantec
Zou idd een mogelijkheid kunnen zijn. Ik heb daarom ook IIyama en XFX al een mail gestuurd met deze klacht. (..maarja.. kerstdagen... duurt wel even voor reactie..) En het feit dat het alleen gebeurd bij games. Dus wanneer de videokaart in werking komt... en omdat dit een TFT scherm is en die andere monitor is een normale 17" moeten de instellingen misschien net even anders?
Het is in ieder geval wel gigantisch frustrerend en irritant om naar te kijken.......

• djwantec
ikman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:14:
volgends mij is het video noise, dat moet je zelf er uit halen door de instelling van je tft te verander.
mijn philips tft had er een optie voor genaamd video noise dus daar moet je naar zoeken.
Hey das een goeie! Maar geen idee of ik die functie wel op mijn monitor heb zitten.
Is dat misschien de zelfde functie als: Memory Recall? Dit heb ik al geprobeerd inmiddels, maar is helaar niet de oplossing. Ik heb ook de nieuwste Drivers van de videokaart en monitor.
Is het een instelling bij NVIDIA misschien?

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 13:34
misschien staat het in de handleiding van IIyama.

• djwantec
ikman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:29:
misschien staat het in de handleiding van IIyama.
Nou dat is vrij triest, daar staat niet zoveel in. En heb de hele middag inmiddels lopen zoeken op google naar forums waar er mensen zijn met hetzelfde probleem. Helaas ben ik hierin ook nog niet geslaagd. Ik ben bang dat ik op een antwoord van XFX of van IIyama moet wachten!! Tenzij er hier iemand is die het weet natuurlijk! :D
Pagina: 1