Koptelefoon + Ipod nano = kortere batterijduur?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 11:00
Ik heb sinds kort een ipodnano in mijn bezit die zo'n 10 uur meegaat (hij was al in gebruik voor ik hem kreeg). Nou denk ik er al een tijdje over om een koptelefoon aan te schaffen i.v.m. de betere geluidskwaliteit!

Maar nou komt mijn vraag: Gaat de batterijduur/speeltijd omlaag bij gebruik van een koptelefoon i.p.v. de normale oortjes?

En kun je gewoon een koptelefoon kopen, of moet deze ook nog aan andere eisen voldoen? Bijvoorbeeld dat het volume nogsteeds "hard" genoeg kan bij gebruik van de koptelefoon, want ik lees hier op het forum het een en het ander over externe versterkers bij gebruik van een koptelefoon?

In principe meot de koptelefoon werken op een Ipod nano en een Ipod shuffle (oude generatie).

Als iemand een aanrader heeft wat koptelefoon betreft hoor ik het natuurlijk ook graag!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ja, een koptelefoon heeft meestal een lagere impedantie dan een stel oordopjes. Daardoor moet je het volume hoger zetten op je mp3 speler om tot hetzelfde gehoorsvolume te komen. Wat natuurlijk meer energieverbruik betekent. Voordeel is wel dat een koptelefoon niet superhard hoeft, mits je een gesloten systeem hebt, omdat er ook een groot deel van de buitengeluiden word tegen gehouden.

Een aanrader die erg goed is voor z'n prijs en naar mijn mening de beste onder de €100,- : De Sennheiser HD201. En ik ben niet de enige die dat vind, hij heeft zelfs een appart topic hier ergens, lees die anders eens door.

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 23-12-2006 15:07 ]

• Pandemic
Hmm, heb nu wat over die sennheiser gelezen. Geloof wel dat het goede koptelefoon is, maar ik heb liever een koptelefoon die wel echt mooie bass heeft. En ben bereid daar wel wat meer voor te betalen dan!

Maar hij lijkt me wel goeie optie voor achter mn pc, mn plantronics hs begint toch wel te slijten eik!

• heracles
Pandemic schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:09:
Hmm, heb nu wat over die sennheiser gelezen. Geloof wel dat het goede koptelefoon is, maar ik heb liever een koptelefoon die wel echt mooie bass heeft. En ben bereid daar wel wat meer voor te betalen dan!

Maar hij lijkt me wel goeie optie voor achter mn pc, mn plantronics hs begint toch wel te slijten eik!
Geloof me maar, die bas gaat je echt niet tegenvallen. Luister zelf veel hardcore/harstyle, en dan is een goede bas ook wel fijn. Als ik hem op een hard volume zet voel ik m'n koptelefoon trillen :X , maar dan is het volume ook niet meer fijn voor m'n oren. Maar correct weergeven doet hij het dan nog wel zonder vals te worden oid.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:48

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb ook de HD 201 van Sennheiser. Alleen is momenteel mijn ipod kapot. Verdomme.
Moet nog opzoek naar wat betaalbaars

Maar de HD 201, is echt een genot. Gebruik hem nu alleen nog maar achter mijn pc. Gekocht bij de MM voor 17 euro ofzo.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb ook die Sennheiser en geloof die heeft een hele mooie bass. De frequentie respons is heel vlak, waardoor hij niet overdreven veel bass heeft, maar hij klinkt ech top. Overigens kun je met je iPod wel wat EQen als je dat wil.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:24:
Overigens kun je met je iPod wel wat EQen als je dat wil.
Alsof dat veel uitmaakt bij een iPod... waardeloze equalizer.

@TS,

Als je graag een flinke bass wil zou ik je in eerste instantie de iPod sowieso afraden, dan kan je beter iets van Philips kopen.

Ik had laatst mijn oordopjes per ongeluk gesloopt en was gedwongen een tijdlang een hoofdtelefoon te gebruiken (ook van Sennheiser). Vreemd genoeg hoefde ik het volume helemaal niet hoger te draaien, terwijl de daadwerkelijke luidsprekers toch een stuk groter zijn dan die van oordopjes. Gewoon proberen in de winkel zou ik zeggen.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:30:
[...]

Alsof dat veel uitmaakt bij een iPod... waardeloze equalizer.

@TS,

Als je graag een flinke bass wil zou ik je in eerste instantie de iPod sowieso afraden, dan kan je beter iets van Philips kopen.

Ik had laatst mijn oordopjes per ongeluk gesloopt en was gedwongen een tijdlang een hoofdtelefoon te gebruiken (ook van Sennheiser). Vreemd genoeg hoefde ik het volume helemaal niet hoger te draaien, terwijl de daadwerkelijke luidsprekers toch een stuk groter zijn dan die van oordopjes. Gewoon proberen in de winkel zou ik zeggen.
Het gaat zich ook niet om de grote van de driver maar om de impedantie. Wil je een hoofdtelefoon voor je pc of mp3 dan zou ik er een aanraden met een impedantie < 100 ohm
Zelf gebruik ik de Sennheiser Hd570 deze is 64 ohm. Wat voor mij toen vooral een belangrijk punt was dat het draagcomfort goed was. Ik had eerst een Philips hpc 890 welke ook een een zeer lage impedantie heeft maar waar ik wel na een uur luisteren pijn aan mijn oren van kreeg.Welke ook een optie zou kunnen zijn is de HD 500 deze is maar 32 ohm.

[ Voor 17% gewijzigd door Doppert op 23-12-2006 19:36 ]

http://raptr.com/Doppert/about

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik heb de 201 en nu ook de 447 (hadden ze tijdje trug bij de aldi) en als je bas wilt, neem de laatste!

tijd voor verandering.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Exirion

Gadgetfetisjist

heracles schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:06:
Ja, een koptelefoon heeft meestal een lagere impedantie dan een stel oordopjes.
Integendeel! Het gros van de dopjes is tussen de 16 en 32 Ohm en veel grotere hoofdtelefoons zijn juist te vinden met impedanties van bijvoorbeeld 55, 120, 300 en zelfs 600 Ohm.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Pandemic
Ik heb kerstvakantie; dus ik denk dat ik het advies om gewoon maar eens te gaan proberen bij bijvoorbeeld de MM ga opvolgen. I.p.v. zomaar wat blind ter bestellen op internet!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Pandemic schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:51:
Ik heb kerstvakantie; dus ik denk dat ik het advies om gewoon maar eens te gaan proberen bij bijvoorbeeld de MM ga opvolgen. I.p.v. zomaar wat blind ter bestellen op internet!
Dat lijkt me een goed idee :) . Ik zou ook kijken naar andere merken behalve Sennheiser, misschien dat je wel met iets heel anders thuis komt. Er zijn geneog merken die goede hoofdtelefoons maken. Sennheiser is de populairste, niet de enige ;)

Music Addicted

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op zondag 24 december 2006 @ 15:55:
Sennheiser is de populairste, niet de enige ;)
Ook niet de beste ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Pandemic
Jij hebt dus iets anders als sennheiser......

Verwijderd

Maar wel 1 van de betere. ;)
Voor onderweg (en daar heb je 't toch over i.c.m. een MP3 speler) heb ik nog geen alternatief gevonden voor m'n Sennheiser PX 200. 't Ding klinkt fantastisch, is opvouwbaar en past in je binnenzak.

• heracles
Exirion schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 22:37:
[...]

Integendeel! Het gros van de dopjes is tussen de 16 en 32 Ohm en veel grotere hoofdtelefoons zijn juist te vinden met impedanties van bijvoorbeeld 55, 120, 300 en zelfs 600 Ohm.
Haha, dankje voor corrigeren, ik wist niet meer of oordopjes hogere impedanties hadden dan koptelefoons of lagere :) . Maar voor de rest van m'n verhaal maakt het niets uit.
Pagina: 1