Een bekende van mij heeft een probleempje met het portforwarden door twee routers heen en wegens het ontbreken van de tijd/gelegenheid om hier zelf zijn probleem te delen doe ik dat even voor hem. Toelichting van zijn kant;
Het probleem is dus dat Bitcomet niet meer goed werkt (i.e. normaal snelheden van 700 kb p/s en nu slechts 90 kb p/s) met als oorzaak dat het nu gewoon wordt gedownload, zonder portforwarding. Dat dus, omdat portforwarding niet is gelukt via twee routers. Vraag: iemand enig idee hoe dit wel kan?
Hij heeft de Wireless router er tussen gezet om met zijn Wii online te kunnen gaan, en dat werkt goed. De WiFi router staat op zijn kamer en is verbonden met de wired router beneden, omdat daar al een kabel lag. Zoals in het tekstje hierboven eveneens valt te lezen gaat er vanaf de WiFi router een kabel naar de pc en een WiFi signaal naar de Wii.Mijn situatie:
Breedbandmodem (@Home) -> Sitecom Wired router -> Sitecom Wireless router -> PC (Wireless is via kabel verbonden met PC).
Waarom deze opstelling? In verband met een WiFi apparaat op een kamer en geen mogelijkheden om extra kabels richting een bovenverdieping te trekken. Vanaf de wired router lopen er wat kabelaansluitingen richting andere computers maar dat is niet zo heel belangrijk voor mijn vraagstelling.
Portforwarding met 2 routers is een enorme klus en ik snap er helemaal niks meer van. Toen ik alleen de wired router had, kon ik met gemak al mijn download en uploadsnelheden halen met o.a. BitTorrent en dergelijke, maar nu niet meer.
Is er een goede opstelling mogelijk, in de zin van instellingen in beide routers om portforwarding toch mogelijk te maken? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Het probleem is dus dat Bitcomet niet meer goed werkt (i.e. normaal snelheden van 700 kb p/s en nu slechts 90 kb p/s) met als oorzaak dat het nu gewoon wordt gedownload, zonder portforwarding. Dat dus, omdat portforwarding niet is gelukt via twee routers. Vraag: iemand enig idee hoe dit wel kan?