Toon posts:

[win2000] Netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik ben een thuisnetwerk aan het opzetten waar verschillende computers een share kunnen benaderen (een usb hardeschijf op de experia box).

De computer waar xp op staat doet het al. Deze kan hem zonder problemen benaderen en kan gebruik maken van de schijf.
De windows 2000 computer in het netwerk kan het echter niet. Hij kan niet eens de share benaderen.
Ik tik \\192.168.2.1 in in de adresbalk van explorer en ik krijg de foutmelding:
Kan bestand of item \\192.168.2.1 niet vinden. Controlleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn. Typ 'go <zoektekst>' om automatisch te zoeken
ik download dus een network scanner (softperfect network scanner). Op xp vind hij zonder problemen de share op de experia box. Op windows 2000 echter vind hij slechts het ip adres van de box, er staat geen computer naam bij. (windows xp ziet trouwens de naam van de win2000 computer ook niet)
Vanuit 2000 zijn de xp computer en de experia box allebei te pingen.

Ik heb wat gelezen op internet en dit al gedaan:
- Werkgroep instellen
- Netbios gestart ( alhoewel nbtstat niet werkt in de command line 8)7 , komt een error "kan geen toegang krijgen tot NBT-Stuurprogramma)
- Useraccounts (gast account ingeschakelt, bij lokaal beveiligingsbeleid het beveiligingsbeleid aan gepast)

ik zit nu dus echt met de handen in het haar :(
help!

Jasper

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 22:05
Volgens mij heb je File and print sharing niet geinstaleerd op de 2000 BOX.
Op windows XP staat deze standaard geinstaleerd.
Daarnaast waarom NetBios aan?? je hebt toch geen Novell ergens draaien?

[ Voor 22% gewijzigd door To_Tall op 23-12-2006 13:03 . Reden: Novel thingy ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
ik las dat dat nodig was voor WINS
file en printersharing staat aan trouwens