Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen

Pagina: 1
Acties:

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Hoi.,

Toen ik gister terug kwam van een week vakantie had ik zo'n nep PayPal mailtje,
helaas had mijn vrouw deze al geopend voordat Kaspersky de mogelijkheid gehad had om te updaten.

maw. het mailtje was gewoon te openen er is verder niets mee gedaan behalve gedelete dan.

Direct toen Kaspersky klaar was met z'n update gaf hij aan dat er in m'n "deleted mail" folder een mailtje zat met een trojan zijnde "Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen", Kaspersky heeft hem toen ongschadelijk gemaakt en ik heb er toen eigenlijk geen aandacht meer aan besteed totdat ik later die avond PeerGuardian2 opende en zag dat er een bepaalde melding wel erg vaak instond die ik nog nooit eerder gezien had.

De betreffende PG2 melding
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/V79E58A8297L/p.gif

Nu valt het me dus op dat die melding alleen in PG2 verschijnt als ik FireFox (nieuwste versie) of Internet Explorer (versie 6.xx) open, eigenlijk gebruik ik alleen FF maar ik heb het ook even met IE getest, FF is zo ingesteld dat bij het afsluiten van FF hij z'n cache ed. direct leeggooit.
Ook heb ik m'n Labtop reeds volledig met Kaspersky gescanned en die heeft niets kunnen vinden.

Is iemand bekend met dit beestje en de gevolgen ervan..?

[ Voor 3% gewijzigd door digital8 op 23-12-2006 12:52 ]