[Win xp] installeren op Sata schijf werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08-2025
Toch nog een vraag over dit item, omdat alle faq's en het gebruik van de search niet hebben geholpen, ondanks dat er bijzonder veel over geschreven staat hier.

Ik krijg het dus niet voor elkaar om windows xp op mijn laptop, een fujitsu siemens 1437g te installeren.
Na de eerste meldingen dat hij de schijf niet herkende heb ik via nlite een versie van windows inclusief de drivers geïntegreerd. De juiste drivers heb ik van internet gedownload en ik heb via nlite de volgens mij juiste driver geimporteerd, namelijk: VIA ComboRAID Software Package V4.40a\VIARAID\driver\winxp
Hij herkende de drivers niet meteen, dus misschien zit hier al een fout.

Vervolgens een andere poging ondernomen op de volgende manier:
Tijdens het opstarten van mijn laptop heb ik F6 geselecteerd en heb kon ik op een gegeven moment gekozen om op "e" te drukken om de juiste drivers te installeren. Ook dit werkte niet, want nadat ik "e" in had gedrukt gaf hij aan dat er geen floppy drive aanwezig was. Dat klopt ook, want deze zit er niet in bij dit type laptop. (de bootfrequentie daar staat cd/dvd als eerste optie).

Verder ook nog geprobeerd de drivers van mijn usb stick te downloaden, maar deze optie staat er helemaal niet bij. Hij refereert alleen maar aan de floppy disk.

Waar gaat het verkeerd? Moet ik nog iets instellen in het bios.

Bedankt alvast voor jullie reacties.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
Als je de drivers integreerd via nLite, werkt het normaal zonder F6. Zodra je op F6 drukt moet je een floppy hebben (geen usb, niet op CD, echt ouderwetse floppy!). Ik heb er ook mee lopen rommelen. Werkte prima zonder extra dingen te doen, naast driver integratie met nLite.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt idd een floppydrive nodig. Hang die er eens aan (op USB) om op die manier de juiste drivers te laden. Meestal werkt het met nlite ook wel, maar lang niet altijd.

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08-2025
AvanCade schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:29:
Als je de drivers integreerd via nLite, werkt het normaal zonder F6. Zodra je op F6 drukt moet je een floppy hebben (geen usb, niet op CD, echt ouderwetse floppy!). Ik heb er ook mee lopen rommelen. Werkte prima zonder extra dingen te doen, naast driver integratie met nLite.
Helaas toch niet gelukt. Kan iemand me misschien uitleggen of ik iets verkeerds heb gedaan met de integratie van die drivers, volgens mij doe ik namelijk alles goed en heb ik de goede drivers, maar blijkbaar gaat er toch iets fout. Hij geeft namelijk nog steeds aan dat hij geen vasteschijfstations op mijn pc kan herkennen.
Bedankt.

[ Voor 31% gewijzigd door mastamasta op 23-12-2006 13:22 ]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
Pak de door de moederbord-fabrikant bijgeleverde CD. Probeer alle drivers toe te voegen via nLite. Kan namelijk zijn dat je net de verkeerde hebt genomen.

Anders is het helaas een USB floppydrive.