Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Teddybear-virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat 22 december gezellig te MSN-en, als iemand me opeens een link stuurt. Ik klikte erop en vervolgens kwam er een laadbalk in mijn beeld; er werd een programma op mijn computer gezet.
Mijn virusscanner geeft enkele blokkades aan:
- svchosts.exe
- Softomate.EF
- Softomate.EG
- Softomate.EH
Ook staat er een bestand genaamd Teddy in de C:/-map.

Wat moet ik doen om hier van af te komen?
Alvast bedankt voor alle hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 12:11 ]

Verwijderd

Triest dat ik het ook moet zeggen...

Wat heb je zelf al gedaan?

Het eerste wat je moet doen is:
http://www.google.nl/search?hl=en&q=softomate

Dan vindt je een link naar Lavasoft.
En daar vindt je weer:
-----------
You might try this if you are running XP ...

Open Internet Explorer, and on the Tools menu, click Manage Add-ons.

See if Softomate Toolbar is listed in the Show box ... if so, click on it, then Disable. Then we can figure out why it hasn't removed properly.
-----------

Een Adware-remover zou sowieso ook handig zijn om eerst eens te proberen, hoewel in de link van het bovenstaande verhaal gezegd wordt dat dat hier niet helpt.

Verder moet je eerst zelf maar eens gaan zoeken.

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:30
Wat heb je zelf al gedaan??

Ik zou je aanraden om hitmanpro te draaien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan het geen adware zijn. Ik heb CCleaner en Spybot al laten scannen.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
martijn1992 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:18:
Wat heb je zelf al gedaan??

Ik zou je aanraden om hitmanpro te draaien ;)
ik zou je juist aanraden om geen hitman pro te draaien die maakt meer kapot dan dat ie goed doet.
ik spreek uit eigen ervaring.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

nooit problemen mee gehad, kun je dat wat onderbouwen harrald?

sig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al het teddy-bestand verwijderd, maar dat heeft geen zin; svchosts.exe maakt steeds dat programma weer aan.

Verwijderd

Vertel nou eerst eens wat je zelf al allemaal gedaan hebt, behalve een aantal cleaners draaien!

Zoekende op Softomate, SVCHOSTS en Teddy kom ik al van alles tegen.
Daar ik niet achter jouw PC zit, weet ik niet welke van de mogelijke oplossingen voor jou geschikt is.

Het feit dat het scannen van Softomate geblocked wordt, is een hint.
Wellicht dat je eerst eens moet uitzoeken hoe je die blokkade opheft.

Misschien moet je wel in het register gaan grutten, of in DOS opstarten!

Maar, wat mij betreft, mag je dat zelf gaan uitzoeken op internet.

Gouden tip: www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in veilige modus gescanned naar virussen of adware/spyware. Mijn virusscanner had de softomate.EG en softomate.EH in quarantaine gezet. Het leek erop dat alles in orde was, maar bij het opstarten kreeg ik weer berichtjes dat er iets op mijn computer staat en Teddy is ook weer terug in de C:/-map.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, de gebruikelijke rotzooi die zichzelf in leven houdt door zichzelf steeds weer op te starten en als je het verwijdert, zichzelf weer terugkopieert. Probeer eens de leesrechten van de geinfecteerde bestanden die steeds terugkomen weg te halen, werkt hier over het algemeen super tegen dat soort zooi: het start niet meer op en het schrijft over het algemeen geen nieuwe versies van het bestand meer weg, aangezien dat gewoon niet kan. Let wel op dat sommige virussen/spyware hier een workaround voor hebben: kiezen ze gewoon een andere bestandsnaam.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:15:
Ik heb in veilige modus gescanned naar virussen of adware/spyware. Mijn virusscanner had de softomate.EG en softomate.EH in quarantaine gezet. Het leek erop dat alles in orde was, maar bij het opstarten kreeg ik weer berichtjes dat er iets op mijn computer staat en Teddy is ook weer terug in de C:/-map.
Zet eerst even het systeemherstel uit, vervolgens laat je de boel scannen en verwijderen.
Pagina: 1