Toon posts:

Boek Cisco CCNA

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik wist niet waar deze vraag te posten, mijn excuses hiervoor.

Ik wil ccna gaan doen en zoek wat goeie boeken hierover. Nu zouden er 2 basisboeken zijn met de 4 semesters besproken. Ik wil deze graag kopen maar kan er niet goed aan uit welke boeken het nu zijn.

http://www.ciscopress.com.../browse.asp?st=42104&rl=1

Op deze url staan ze, kan iemand mij wat helpen wat ik het beste neem.

Groetjes

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er zijn wel veel meer boeken dan die twee basisboeken... Niet alleen CiscoPress levert zelfstudie boeken hiervoor, maar ook Sybex levert deze bijvoorbeeld. Persoonlijk ben ik meer te spreken over de Sybex boeken dan het materiaal van CiscoPress, maar da's persoonlijk :)

Kijk gewoon even op www.computerboek.nl of www.comcol.nl Keuze genoeg. Welke voor jouw uiteindelijk de meest geschikte is, kan je alleen zelf bepalen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:07:
Er zijn wel veel meer boeken dan die twee basisboeken... Niet alleen CiscoPress levert zelfstudie boeken hiervoor, maar ook Sybex levert deze bijvoorbeeld. Persoonlijk ben ik meer te spreken over de Sybex boeken dan het materiaal van CiscoPress, maar da's persoonlijk :)

Kijk gewoon even op www.computerboek.nl of www.comcol.nl Keuze genoeg. Welke voor jouw uiteindelijk de meest geschikte is, kan ja alleen zelf bepalen...
Daarom mijn vraag juist, ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik volg nu een online cursus van ccna op hun site maar leer liever in boeken. Ik wil gewoon die 4 delen in boekvorm :)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 12:14
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:16:
[...]

Daarom mijn vraag juist, ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik volg nu een online cursus van ccna op hun site maar leer liever in boeken. Ik wil gewoon die 4 delen in boekvorm :)
Die cursus online vind ik zelf ook maar brak opgezet. Het leert naar mijn idee niet lekker en concentratie zakt ernorm snel. Blij dat ik er nu klaar mee ben ;)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
* dreester is met Question Mark

Ik heb hier het meest recente CCNA boek van Sybex liggen. Het wordt in niet al te moeilijk engels toch wel heel goed uitgelegd :) .

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
DE ISBN nummers van de boeke die ik gebruikt heb voor mijn CCNA examen:
CCNA 1-2: 1-58713-110-2
CCNA3-4: 1-58713-113-7

[ Voor 15% gewijzigd door bartgabriels op 23-12-2006 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjekneck schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:20:
[...]

Die cursus online vind ik zelf ook maar brak opgezet. Het leert naar mijn idee niet lekker en concentratie zakt ernorm snel. Blij dat ik er nu klaar mee ben ;)
Ja ik vind het ook niet leuk om zo te leren. Proficiat dat je er al mee klaar bent, het is toch wel een hele hoop. Ik zou mijn ccna tegen de zomer willen doen en de boeken kopen met het geld dat ik voor mijn verjaardag krijg.

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 12:39
Voor school (Hogeschool in België) gebruiken wij het boek met ISBN nummer : 1 - 58713 - 150 - 1
Deze noemt CCNA 1 and 2 Companion Guide!
Heb hier mij eerste exaam al mee afgelegt ,het 2 zal voor dit jaar zijn ( 2de jaar bezig :) ).
En dit boek heeft mij goed geholpen.
En het helpt je Engels te verbeteren ;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even op de Sybex site.

Hier is één van hun CCNA studieboeken weergeven mét een voorbeeldhoofdstuk (Read Excerpt 3).

Als ik het me goed herinner staan op de site van CiscoPress ook wel examples van hun boeken. Lees eens van beide uitgevers een hoofdstuk door, en bepaal welke uitleg/schrijfstijl je het meest bevalt. :) Over de inhoud moet je je niet al te druk maken, elk boek is uiteindelijk bedoeld om je voor te bereiden op het examen. Qua leerstof zullen ze uiteindelijk vrijwel identiek zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de boeken van CiscoPress wat allrounder zijn en meer toegesplitst op de kennis en theorie, terwijl de Sybex boeken zich meer richten op de te weten kennis voor het examen. Bij de CiscoPress boeken zul je dus wat meer theorie tegenkomen die niet getoetst zal worden op het examen (niet dat het geen nuttige informatie is overigens).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1