Grote temperatuurwisseling slecht voor CDs ??

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi Allemaal,

ik wil mn map met Mp3s voortaan in mn auto bewaren omdat ik sindskort een Mp3-radiospeler heb ingebouwd. Ik wilde graag weten of hele koude temperaturen (winter) of hele warme temperaturen (zomer) de kwaliteit van mij Cdtjes kan schaden ? Heeft iemand hier ervaring mee. Nu denk ik dat het in nederland wel meevalt, maar toch. Het gaat om Platinum-CDtjes.

Alvast bedankt voor jullie hulp ! _/-\o_

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-02 21:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik zou slechts de backup gebruiken in de auto en het origineel thuis bewaren. Mocht een cd onleesbaar worden dan is een nieuwe backup zo weer gemaakt.

(denk niet alleen aan de temperatuur, maar ook aan UV als ze op de stoel naast je liggen en krassen van het "even snel" in de speler duwen...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Licht is slecht voor cd.
Vocht zou ook zeer slecht zijn, dus in de auto is niet goed.(www.cdfreaks.com)
Waarom bewaar je niet een kopie thuis.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 14:04
Het is niet zo heel slim om je CD's in de auto te bewaren, ze vinden het iig niet zo heel fijn.
als je thuis een backup hebt(desnoods op je computer) is er weinig aan de hand als er eentje verloren gaat. Daarnaast zou ik ze netjes in een cd-hoesje in je dashboardkastje bewaren tegen krassen en direct zonlicht.

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
bedankt voor jullie snelle reacties.
ik heb inderdaad ook een backup thuisliggen dus dat is geen probleem. De cds wil ik onder mn stoel bewaren in een map, dus voor het licht en krassen moet dat geen probleem opleveren. Ik moet inderdaad wel voorzichtig met krassen als andere mensen mn cds in de speler stoppen. het temp. verschil zal inderdaad ook niet bevoordelijk zijn. ik zal er nog s goed over nadenken...
nieuw advies is altijd welkom. 8)