Toon posts:

Probleem: TFT + TV, versch resoluties, films op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nvidia 7600GS kaart en TFT die native op 1400x1050 draait. Ook een TV aangesloten die staat in een andere kamer.

Ik krijg de instellingen niet zo dat ik op TV films (Mediaplayer) kan draaien en de hele film zie.

In 'clone' mode is de resolutie van de TV kennelijk niet goed (dezelfde als van het scherm) en wordt een groot deel van het filmbeeld weggesneden.

In 'dual view mode' kan ik wel verschillende resoluties draaien, maar deze mode is niet bruikbaar, omdat ik nadat ik media player naar het andere scherm heb gestuurd nog op de 'full screen' knop moet drukken en dat is onmogelijk in de andere kamer waar de TV staat en waar ik geen muis of toetsenbord heb.

Ik heb wat zitten klooien met nbiew desktop manager, maar dat bied voor zover ik kan zien ook geen soelaas. Met nview desktop manager kan ik mediaplayer naar de TV window sturen, maar dan moet ik nog steeds nog een keer klikken om de film ful screen te krijgen. Als ik media player op de de TFT op full screen zet, heb ik geen toegang meer tot de nview desktop manager functies, zodat ik m daarna niet meer naar de TV kan sturen.

Ik kan ook geen keyboard short cut vinden voor 'full screen' in Media Player. En het lijkt erop dat ik die ook niet kan instellen.

Wat ik eigenlijk wil is dat de TV zich gedraagt als een clone, maar in een andere resolutie. Is dit mogelijk?

Zie ik iets over het hoofd? Is er een oplossing? Ik heb hier gezocht maar vond geen antwoord.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 11:30 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zoek naar iets als theater settings... bij ATI kan dat iig wel, dan kan je alle videobeelden die overlays gebruiken, automatisch doorsturen naar je 2e scherm, ook meteen fullscreen... dan hoef je op je gewone beeld alleen maar een klein venstertje open te houden...

Dan moet je wel in de modus desktop uitbreiden staan... (als je verschillende reso's gebruikt)

Andere optie is, om met toetsencombo je scherm full screen te krijgen... bijvoorbeeld Windows Media Player is alt+enter...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 23-12-2006 11:39 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Alt-Enter was de oplossing.

Ik heb de nieuwste Gforce drivers geinstalleerd en mischien hielp dat ook. Als je nview "desktop manager" aanzet krijg je in explorer de optie om media bestanden af te spelen "on tv". Daarna "alt enter" in toetsen en de film draait full screen op je TV - in dual view.

Is er een optie om films in media player altijd op full screen te laten starten? Niet echt belangrijk, maar het scheelt weer een handeling.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraag.

De overlay opmerking zette me aan het denken en expirimenteren. Het lijkt te werken, en zoe handig zijn als het goed werkte, het is precies wat ik zoek, alleen zet ie de film in een hoek van mijn TV scherm. Het is alsof ie denkt dat ik een breedbeeld TV heb en daarom niet het gehele scherm gebruikt. Maar breedbeeld perst ie ook weer samen in een hoek.

Of ik clone of dual view gebruik, maakt hiervoor niet uit. ook als ik mijn TFT in een standaard 4:3 verhouding zet blijft het probleem.

Ik heb alle TV resoluties die vermeld staan geprobeerd. Moet ik een custom resolutie invoeren? Is er een andere oplossing?

Wat een onintuitieve interface heeft Nvidia trouwens. Het is een heel gezoek.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem verder terugebracht. Het lijkt erop dat de video overlay functie het niet goed doet. Ook als ik mijn TFT in een gangbare resolutie zet (bv 800x600) en de TV laat "clonen" krijgt ik op mijn TV de (DIVX) film te klein voorgescholteld als ik de "play video full screen op de secondary display" aanzet.

Ik las ergens dat ik beter deze functie uit kan zetten en VMR aan. Maar ik kan nergens een switch vinden om VMR aan te zetten.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je Windows Media Player gebruikt, moet je hoge kwaliteits video modus aanzetten, en vinkje bij overlays weg... wel vaag dat overlays problemen geeft bij Nvidia :? bij ATI ziet overlays er juist beter uit...

Maar ik raad je aan om eens Media Player Classic te proberen, veel handiger programma :), en makkelijke interface

[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 24-12-2006 13:10 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:08:
Als je Windows Media Player gebruikt, moet je hoge kwaliteits video modus aanzetten, en vinkje bij overlays weg... wel vaag dat overlays problemen geeft bij Nvidia :? bij ATI ziet overlays er juist beter uit...
Dank je voor de tip. Overlay regel je dus in de player en niet in de control panel van je videokaart. Weer wat geleerd...

Ook weer wat zitten expirimenteren. Bij moet ik juist een vink zetten bij overlay en niet bij high quality. Als ik m zet bij high quality krijg ik het beeld in een hoek van mijn TV. Zo te zien weet ie wat het formaat moet zijn, boven en onder een dieper zwarte balk, maar hij vult het scherm niet uit binnen die balk.

Bij overlay verschijnt het beeld beeldvullend op de TV. Maar hij zoemt nu breedbeeld films in, zodat ze het hele beeld vullen, dus zonder zwarte balk onder en boven. Maar hij perst het beeld samen, zodat personen te lang en dun lijken.

Geen van beide ideaal...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 17:36 ]

Pagina: 1