Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

rs232 naar ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi!

ik zoek een goedkoop ding
waarmee ik via ethernet netwerk een rs232 toestel kan bedienen

ik dacht om zelf iets te maken met een processor met ethernetondersteuning in.

maar mischien moet ik het warm water niet heruitvinden :)

ik heb al gezien op google dat een microcontroller in samenwerking met een ordinaire netwerkkaart ook mogelijk is

heeft iemand ervaring met deze dingen of tips
zodat het mogelijk om goedkoop zelf iets te maken

thx

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
warm water bestond al, wielen werden uitgevonden.

mijn google term was: tcp/ip to rs232
en de pagina stond vol met hardware converters, en stukjes software, die doen wat jij wil.

Verwijderd

Er zijn een aantal fabrikanten die hier een kant en klare oplossing voor bieden.
De meest bekende is ongetwijfeld de XPORT van Lantronix.

http://www.lantronix.com/...device-servers/xport.html

De kostprijs is ongeveer €50,- per stuk, mogelijk lager bij grotere aantallen.
Kan het goedkoper? natuurlijk, maar dan moet je zelf met een Ethernet MAC, microcontroller en software aan de slag.
Voor de AVR microcontroller zijn er een aantal software TCP/IP stacks gratis verkrijgbaar, b.v. ethernut

http://sourceforge.net/projects/ethernut/

De firma DIGI is een soortgelijk bedrijf als Lantronix en beiden bieden compleet geassembleerde oplossingen aan om van RS232 naar ethernet of wifi te gaan.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 10:49:
...
ik heb al gezien op google dat een microcontroller in samenwerking met een ordinaire netwerkkaart ook mogelijk is
...
heb je daar een site van?, lijkt me leuk om is te proberen.
bedoel je hier pic-nic mee?, of heb je een simpeler iets gevonden?

[ Voor 15% gewijzigd door StapelPanda op 23-12-2006 13:04 ]

Verwijderd

Microchip biedt voor hun PIC microcontrollers ook gratis TCP/IP stacks aan. Deze kun je gewoon vanaf hun website downloaden.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een paar jaar geleden heb ik op school een project gedaan met een AVR microcontroller met ethernet. Daar gebruikten we de Packet Whacker van EDTP voor. Is in wezen gewoon een realtekchipje. Een groepsgenoot heeft later thuis hetzelfde gemaakt met een oude ISA-netwerkkaart.

Zelf wat kennis hebben van TCP/IP en overige protocollen is geen overbodige luxe trouwens.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Zou een router met usb poort en usb naar rs232 converter niet gewoon werken?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

bobo1on1 schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:37:
Zou een router met usb poort en usb naar rs232 converter niet gewoon werken?
Ik heb een Edimax BR-6104KP, hierop zitten "intern" 2 UART poorten, kan je dus perfect gebruiken voor dit doeleinde. De eerste UART voor de seriele communicatie tussen router en pc (management), de tweede voor je device.

Moet je wel wat linux ervaring hebben, maar werkende basiskernel is zo voorhanden (heeft me slechts paar uur solderen/uitdenken extra features + 30 minuten installeren gekost).

Kost 45 euro inclusief verzendkosten (de Sweex LB000021's zijn niet meer verkrijgbaar, dus Sweex houd even op als hardware, anders was je 18 euro kwijt, al is voordeel van Edimax dat deze standaard 2 USB poorten heeft).

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

als ethernetchip zal je de ENC28J60 kunnen proberen. De chip is te sampelen de andere onderdelen zijn echter een stuk lastiger te vinden.
Pagina: 1