[XP] Op iedere chipset draaien zonder installatie.

Pagina: 1
Acties:

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
Ik moet voor mijn stage een opdracht voltooien, wat inhoud dat ik xp kan draaien op ieder systeem zonder install of in ieder geval snel min of 10 maximaal.

Allemaal images zou kunnen maar dat neemt veel ruimte en als er weer een nieuwe chipset uitkomt kun je weer van voor aan beginnen.
NLITE ook leuk maar dat is niet echt universeel met nieuwe chipset zit je als nog aan.
Is windows een beetje universeel te maken op 1 of andere manier?

weet iemand een goeie oplossing voor dit probleem? _/-\o_

Verwijderd

Wat bedoel je met:
of in ieder geval snel min of 10 maximaal

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

usb en xp lite

Self reflection is the school of wisdom

• dezejongeman
dat het er in een min of 10 te installeren is het liefst tijdloos nartuurlijk maar dat het met elke chipset omgaat vindt ik het belangrijkst.

Verwijderd

Een chipset is toch meestal een combinatie van drivers voor het geluid, netwerk, etc.
Als je "kleine drivers" download en deze via Nlite op de CD zet kan het toch lukken.

• dezejongeman
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:19:
Een chipset is toch meestal een combinatie van drivers voor het geluid, netwerk, etc.
Als je "kleine drivers" download en deze via Nlite op de CD zet kan het toch lukken.
Dan moet je Nlite elke keer aanpassen als er een nieuwe chipset uit is.
het juist de bedoeling dat dat niet meer hoeft, een soort plug en play zeg maar.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
PE-Builder.... kijk eens op http://www.nu2.nu/pebuilder/
Geen installatie en het kan met elke chipset overweg en het maakt gebruik van XP.
Ik ggebruik het al jaren om compaq en dell systemen voor te bereiden.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• dezejongeman
marquis schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:35:
PE-Builder.... kijk eens op http://www.nu2.nu/pebuilder/
Geen installatie en het kan met elke chipset overweg en het maakt gebruik van XP.
Ik ggebruik het al jaren om compaq en dell systemen voor te bereiden.
dat is wel idiaal maar ben je dan verplicht om een optical te gebruiken of zou je hem van hdd kunnen booten want ik denk dat een optical wat traag is of valt dat wel mee.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
dezejongeman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:41:
[...]

dat is wel idiaal maar ben je dan verplicht om een optical te gebruiken of zou je hem van hdd kunnen booten want ik denk dat een optical wat traag is of valt dat wel mee.
Ja, dat is wel wat langzamer, maar volgens mij kun je deze i.d.d. gedeeltelijk op de HD zetten. Moet je maar eens op de website kijken. Zeker weten doe ik het niet. Je moet even kijken naar een van de plugins, die bied, geloof ik, die mogelijkheid.

Edit: Ja, het kan. Kijk eens hier? http://www.nu2.nu/pebuilder/faq/#9 (Can I run BartPE from my harddisk where Windows 2000/XP/2003 is already installed?)

[ Voor 20% gewijzigd door marquis op 23-12-2006 12:16 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 16:54
Of een image maken met de Universal Imaging Utility.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Gewoon installeren, alle hardware drivers verwijderen (met sysprep) en daar een image van maken.
Nadat je de image op een nieuwe pc zet en hij voor de eerste keer boot download hij vanzelf alle drivers van windows update.
Heb je alleen maar een klein pakketje nodig met de hardeschijf controllers (installeren na uitvoeren sysprep). Asjeblieft (is ook erg handig wanneer je je bestaande Windows installatie op een ander moederbord wilt gebruiken welke een andere hardeschijf controller heeft. Zonder dit krijg je dan BSODs).

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 23-12-2006 13:52 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat jij wilt en vraagt is iets waar gewoon erg veel informatie over te vinden is, zoals frickY al zegt is inderdaad sysprep al een gedeeltelijke oplossing maar je zou ook naar zaken als RIS kunnen kijken.

Je moet er echter rekening mee houden dat welke oplossing je ook kiest, je altijd per nieuwe 'chipset' handelingen zal moeten uitvoeren want je weet nu op dit moment niet welke chipset er in 2012 uit komt ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
frickY schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:49:
Nadat je de image op een nieuwe pc zet en hij voor de eerste keer boot download hij vanzelf alle drivers van windows update.
Ook die van een netwerkkaart die vereist is om die website te benaderen :?

Verder lijkt het me onmogelijk om nu een image te maken voor alle hardware die in de toekomst uitkomt. Dat is een beetje zoals ik het nu lees. Hoe kan je immers features aansturen die nog uitgevonden moeten worden, of wellicht heel apparaatspecifiek zijn?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1