Toon posts:

suse 10.2 partition table fucker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou eergisteren mijn pc opnieuw installeren want mijn storage schijf was nogal traag aan het worden...
dus ik heb toen de nieuwste suse gedowned.
eerste installatie ging goed tot opeens mijn suse niet meer wou booten. hij gaf de melding dat hij /dev/hdd niet kon mounten en of ik mij wel even wou inloggen als root.
dus ik had zoiets van dan installeer ik hem eerst wel opnieuw. wil ik dus mijn hdd omzetten naar /home op reiser en mijn hda op / op reiser. kies mijn packages en klik op next.
dan gaat ie mijn disks partitioneren en loopt hij meteen vast en na 30sec komt de melding dat hij het label van hdd niet kan omzetten naar 'msdos'...

ik steek mijn xp cd erin laadt de setup en probeer hdd te partitioneren
hij zegt dat hij hem create en springt vervolgens terug naar het vorige scherm om te laten zien dat hij weer op unpartitioned space staat.
dus ik terug naar de winkel met die schijf en hij zegt dat de tabellen verrot zijn en dat ik zo een nieuwe van hem mee kan krijgen zij het dan een diamondmax10.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik moet dit helaas vanaf de wii typen en die schijnt char limit te hebben :s
typen gaat ontiegelijk traag dus ik update deze post nog.

nu heb ik deze dus vanavond ingebouwd en nu doet ie weer precies hetzelfde :s

voor specs moet ik jullie toch verwijzen naar min sig. dat is me echt teveek typen op de wii

lees voor hda 40gb diamondmaxplus8 en voor hdd vóór de ruil 250gb maxline3 en erna 250gb diamondmax10

het gaat om suse 10.2 x64 op dvd vanaf de suse site gedowned met juiste chksum

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 01:22 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik weet niet of dit mogelijk is: Hangen beide schijven op een apart kanaal? Zoniet, probeer dat eens te doen. Verzet je 2de schijf in ieder geval naar Master, je CD-Rom moet dan maar hde of hdb/hdd zijn.

Heb je genoeg power in je doos? Normaalgezien zou dat geen probleem mogen zijn, toch eventjes checken. Misschien ergens een BIOS instelling nakijken - vooral de LBA/LARGE settings en DMA transfers.

Je kunt ook hdparm gebruiken zolang het geen SATA drives zijn om je DMA settings etc. na te kijken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
beide schijven zitten al op aparte channels. ik heb nog geen tijd gehad om de dvd om te wisselen met de "kapotte" schijf.

bios nagekeken maar alles staat goed, hij doet het ook als ie op auto staat. hij doet het zelfs als de schijf in de bios uit staat :s

met hdparm op de schijf lijkt hij gewoon geen settings te weten want alles staat op 0

de foutmelding komt altijd bij het partitioneren. hij geeft dan aan dat dev/hdd niet gelabeld kan worden naar msdos. hij geeft ook foutcode -1008

vanuit de console fdisk gedraait en geprobeert te partitioneren maar ook hier schrijft hij de partitie niet weg :(

searchen op suse error -1008 levert zowel op google als op got niets op

iemand nog suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden en opgelost...

ik heb de "kapotte" schijf verplaatst op dezelfde kabel als dat mijn bootschijf zit en toen kon ik ineens weer partitioneren.

na gepartitioneerd te hebben heb ik de schijf weer op zijn oude plek gestoken maar daar vind hij helemaal geen schijven meer, zelfs niet in de bios...

schijf weer terug en hij is er weer...

waarschijnlijk heeft het te maken gehad met een gefuckedte IDE kabel :S