Toon posts:

audio on bord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een week een nieuwe moederbord met een audio on bord. Tot mijn verbazing komt er geen geluid uit de boxen. Ik heb alle bijhorende software enz geinstalleerd, toch mocht het niets helpen om geluid ervanaf te krijgen. Het gaat om de moederbord ASROCK type p4i65G . Ik vind erg raar dat een moederbord die goed functioneert geen geluid afgeeft.Integenstelling tot de audio doet de onbord lan poort goed.Daarnaast heb ik een gewone geluidskaart ingestopt,toen gaf windows xp foutmelding en sprong op een blauwe scherm, heeft iemand enig ervaring hiermee ?

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 17:10
Waarschijnlijk heb je de onboard geluidskaart niet aanstaan in je bios.
Als die het geval is, dan zal hij ook niet geinstalleerd zijn in apparaatbeheer (zelfs geen kruis ofzo).

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
Of even de jumpers bekijken op je moederbord. misschien heb je ze eruit getrokken met het aansluiten van de front audio & vervolgens de stekker er niet opgedaan

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Kijk ook even in hardware beheer of je de geluidsdrivers wel goed hebt geinstalleerd. Vaak is dit niet het geval. Je kan ze het beste downloaden van de asrock website. :D

Verwijderd

Topicstarter
ja wel, software is goed geinstalleerd, onder apparaatbeheer staat ie gewoon netjes vermeld .En ik heb geen frontaansluiting op mijn kast.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Volumeregeling nog op 'dempen' staan :?
Plug in het goede gaatje?

Domme fouten, ben je toch lang naar aan het zoeken :X ervaring ja

[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 31-12-2006 14:13 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Onbord geluid aangezet in de bios?
Plug in het goede gaatje?
Geluid aan?
Goede drivers?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Onboard audio op "AUTO" staan in de BIOS ? Zo ja, dan wordt de onboard uitgeschakeld zodra er een losse inzit
Pagina: 1