Toon posts:

Bios resetten (Award)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik probeer het nu nog eens, ik heb net dus blijkbaar ik het verkeerde sub-forum gezet ofzo (al weet ik niet of hij hier nu wel goed staat Bericht voor modjes: als hij hier dan toch niet goed staat, kan je hem dan verplaatsen i.p.v sluiten.)
Momenteel ben ik nu bij een kennis, die heeft een pc gekregen van iemand, een laptop IBM Thinkpad type 2652. Als je de pc opstart vraagt het bios om een pass. Nou, die heeft de wel. Als je dit hebt ingevoerd start hij ook normaal. Maar ze heeft aan mij gevraagd om die weg te halen. Nou, simpel gedaan denk ik, batterij er uit en klaar. Niet dus, ik heb het nu zelfs erger gemaakt. HIj vraagt nu om een supervisor password. Maar die heb ik, of zij niet. Dus nu start de pc niet meer op. Ik heb ook al gegoogled, heb veel gevonden maar daar heb ik allemaal windows voor nodig, maar daar kom ik niet meer in. Dus wie heeft een idee hoe ik het password kan resetten.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
Zoeken met Google naar standaard wachtwoorden voor Award BIOS'en (niet die letterlijke tekst). Kun je zo een hele lijst met wachtwoorden vinden waarvan ééntje het misschien zal doen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, maar dit heb ik al geprobeerd, ik heb ze allemaal geprobeerd en geen van allen doen het. Ik heb ook wat software gevonden om het te resetten maar dan heb ik windows of dos nodig dus diet lukt ook niet, heb je mischien een idee om het hardware matig te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 00:08 . Reden: spellingsfout ]

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 14:22
Meestal zit er vlakbij het bios een jumper, zet je die om en haal je de batterij eruit en haalt de pc van het lichtnet af voor 5 minuten zouden alle wachtwoorden en instellingen uit het bios moeten zijn.

Suc6

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als je goed googled zul je merken dat IBM notebooks een ramp zijn in dit soort situaties.
Alleen IBM zelf kan je helpen...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Wellicht dat de Bios flashen een uitkomst biedt.
Standaard zit er naar mijn weten geen paswoord in de bios van IBM notebooks.
Zelf hebben we er diverse op het werk en ook redelijk wat geflashed.
Heeft nog nooit standaard een wachtwoord op gezeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sepiroth op 23-12-2006 00:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel nu heel erg als een noob over komen, maar waar in hemelsnaam zit het bios. Ik zie de batterij in een geel hoesje en een kabeltje aan een kaart vast. Die batterij heb ik er uit gehaald, ook heb ik de normale batterij er uit gehaald. Heb je mischien een idee hoe zo'n jumper er uit ziet. ( ik weet het wel van harddisks maar zoiets als daar kan ik hier niet vinden) Ook kan ik niet veel vinden, ik kan maar 2 openingen openmaken, daar kwam ik ook die batterij tegen en nog een aantal onderdelen. Maar voorlopig heeft nog niets gewerkt.

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
2 tips:
1) niet flashen maar simpelweg de leverancier of ibm zelve bellen.
anders heb je pech mocht het flashen niet lukken want dan heb jij het zelf verkloot)

2)volgende keer niet resetten als je het paswoord kent maar het gewoon in de bios zelve uitschakelen - als het aanstaat kan je het via daar ook weer uitzetten hoor ....
(en bios resetten in laptop is meestal net iets anders dan bij een pc en redelijk wat afbreekwerk ..)

resetten zet bios op standaard instellingen en als toen een supervisor pw nodig was - wat nadien was uitgeschakeld - heb je nu ook pech...

@chicky: dat kon vroeger wel eens helpen bij toshiba-laptops,
net zoals bij sommige merken een special bereide diskette kon helpen
(startsectoren van diskette aanpassen en voila een digitale 'loper' voor dat merk van laptops)

@mad-dog: gewone boot-cd's ofzo gaan niet werken omdat de bios niet eens gaat zoeken naar bootable hardware zonder het juiste ww...
(heb je zelf ooit eens een bios-ww ingesteld ? dit wordt gevraagd na de geheugentest en voordat de rest van de hardware wordt aangesproken ... hoe kan ie dan ergens van booten als ie het niet eens kan aanspreken daarvoor ?)

[ Voor 43% gewijzigd door soulrider op 23-12-2006 00:28 ]

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
vroegâh,

heb ik nog wel eens wat passworden gerest, door een speciaal stekkertje in de paralelle poort te steken en de laptop op te starten.

De pinsetting voor het stekkertje had ik op internet gevonden. Wat er gebeurde was dat door het stekkertje een CMOS error werd gegenereerd en daarmee het password werd gereset.

Ik zal morgenochtend eens zoeken of ik het stekkertje nog ergens heb en zal dan de pinsetting even opschrijven. (misschien kan je zelf even googelen)

Ik beloof niets!!

edit

O, niet goed de posts gelzen 8)7 Mijn oplossing werkte wel bij toshiba laptop's. Ik weet niet of het ook voor IBM werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door chicky op 23-12-2006 00:26 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 17:38
Probeer eens de Ultimate Boot CD, daar staan pass-killers op voor een zooi BIOSjes

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
Afgaande op deze site is het verwijderen van een SVP niet zo eenvoudig.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, het is jammer dat ik IBM nu niet meer kan bellen (of zou dit wel kunnen?), maar flashen, nou, ik weet niet hoe dat moet. En als ik dan iets verkeerd doe dan kan ze die laptop feitelijk wel weggooien. Dus ik denk niet dat dat een goed idee is. En ik kan het bios niet vinden :P (ik weet het, ik ben (nog) geen hardware expert)

• Trubo
  • Laatst online: 25-05 14:22
Mijn fout deels, was in de veronderstelling dat het om een desktop of iets dergelijks ging.
Waarschijnlijk zal je niet bij de jumper kunnen als die er überhaupt is, maar zoals hierboven al is geopperd de bios flashen.

Heb je wel de accu van de laptop eruit gehaald toen de batterij eruit was? Misschien dat de oplossing is!?

Verwijderd

Topicstarter
Alle stroom, het bios batterij, de accu. Ik hoop dat dit alles is. Maar nee het gaat om een laptop (sorry voor de onduidelijkheid). Maar solderen is geen goed idee denk ik (maar toch bedankt voor de link).

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 11:12

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik weet niet of dit legaal is...en anders mag een modje het weg halen en me een waarschuwing emailen...
http://www.passwordmethod.com/
Voor de techies ;)

Ik weet bijna zeker dat het NIET software matig kan, IBM heeft gewoon een erg goede bescherming op zn bios zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-12-2006 00:34 . Reden: Ben er zeker van.. ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:26:
Mja, het is jammer dat ik IBM nu niet meer kan bellen (of zou dit wel kunnen?), maar flashen, nou, ik weet niet hoe dat moet. En als ik dan iets verkeerd doe dan kan ze die laptop feitelijk wel weggooien. Dus ik denk niet dat dat een goed idee is. En ik kan het bios niet vinden :P (ik weet het, ik ben (nog) geen hardware expert)
tomorrow and beyond there are other days ...

maar ge moogt het ook overhaasten hoor maar kom achteraf niet in het "mislukkelingen"-topic eh ;)

(zoeken op GoT daarvoor)

neem de raad erbij zoals in je vorige topic en van mij hierboven:
bel leverancier en IBM gewoon op en probeer niet zelf te h4x0r'en...
als zij geen oplossing kunnen aanbieden - of geen pasbare oplossing: ga dan flashen ofzo...

(+ extra tip: volgende keer eerst informeren dan pas doen - het bespaart je soms de ergenis van het zelf nog erger gemaakt te hebben :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door soulrider op 23-12-2006 00:39 . Reden: spatie vergeten + extra tip ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is jammer dat ik zo dadelijk hier vertrek, ik denk wel dat fix ik wel even maar blijkbaar heb ik hier niet genoeg verstand van. Software matig gaat niet, geen enkel password doet het. Hardware matig ook niet, ik ga tenslotte hier niet solderen. De batterij uit de pc laten werkt ook niet, hij vraagt nog altijd om een password. Maar toch bedankt voor de reacties, ik zal wel tegen haar zeggen dat ze ibm moet bellen. Ik hoop dat als ze dan haar gaan/kunnen helpen dat ze het wel allemaal begreipt, want zelf ik begrijp het nu allemaal niet meer.

Ik zie morgen wel verder, als iemand nog nieuwe ideeen heeft dan zijn die altijd welkom :) Maar voor nu. Slaap lekker, ik neem de laptop mee naar mijn huis dus kan ik daar nu even kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 00:55 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heb je niet gewoon de bios nu gereset?

Als ie eerst om user, nu om supervisor password vraagt, klinkt dat alsof de instellingen uit de BIOS zijn. Dus nu zou ie op een of ander standaard wachtwoord staan, zal waarschijnlijk in het boekje staan.

IBM bellen kan natuurlijk ook :)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 11:58
leuk, die staat vast in een EEPROM, die moet je dus opnieuw programmeren ofzo, of soms kun je door kortsluiting te maken tussen bepaalde pootjes van de EEPROM het ding resetten. maar over het algemeen is het erg permanent geheugen.
De oplossing die IBM bied is een nieuw moederbord. nieuwe eeprom bestellen is ook een oplossing.
Pagina: 1