Toon posts:

[Bulletproof FTP] Film streamen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zit hier met rdp op m'n pctje met films erop, nu wil ik graag dat ik die films zeg maar kan streamen en dan gelijk op een pc ergens anders kan kijken zonder dat ik eerst die hele film moet downloaden en dan pas kan kijken. Als ik met bulletproof ftp een servertje aan maak en dan met windows media player er een url in gooi als ftp://blabla@mijn ip:21/film.avi dan wil hij eerst de hele film downloaden en dan pas afspelen. Wat ik nu wil is dat zodra hij al wat gedownload heeft van die film ik dat gelijk kan zien. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Kan hier met 250/300 kb/sec downloaden, dat moet wel sneller zijn dat de hoeveelheid kb's die hij per sec. afspeelt. Theoretisch zou het dus wel mogelijk moeten zijn denk ik.
Zat zelf te denken om de buffer grootte te veranderen, maar in wmp helpt dat niks. Of kan dit heel handig met een bepaald programmatje ingesteld worden?

Excuses als ik dit topic in het verkeerde subforum heb geopend.

Verwijderd

met http server misschien?

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
VLC Mediaplayer (website) gebruiken en een bestand openen en vervolgens Stream selecteren. Even wat opties zetten en je kan (aan de andere kant met VLC) je film kijken.

edit: Quote van site:
It can also be used as a streaming server, with extended features (video on demand, on the fly transcoding, ...)

[ Voor 25% gewijzigd door MrNGm op 22-12-2006 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
VLC media player heb ik al geprobeerd, als ik daar Open Network stream doe en daar mijn url in plak dan doet hij niks.
BS player heb ik ook geprobeerd, die deed het wel maar die wil eerst de hele film downloaden en hem daarna pas afspelen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:36
Je moet de file openen met VLC (niet Open network stream), dan gaan streamen, en op de andere PC de stream openen (Of dat ook met VLC moet weet ik niet.)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Met het ftp-protocol kun je toch zowiezo niet streamen? Of is dit m.b.v. speciale software wel mogelijk?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• MrNGm
Zo'n idee is het wel. Ik heb zojuist nog een testje uitgevoerd met VLC. Ik heb via File->Open file een bestand geselecteerd. Vervolgens vink ik Stream/save aan en klik ik op Settings ernaast. Vink HTTP aan en voer het volgende in: "localhost" en de poort moet je zelf weten (zorg voor port-forwarding). Eventueel transcode je nog wat, anders druk je op OK en vervolgens op OK. Dan gaat de film gestreamd worden (je ziet niks, tenzij je 'Play locally' ook aanvinkt). Start nu VLC op de client en doe File->Open networkstream, voer bij HTTP/HTTPS/FTP/MMS "<ip-adres>:<poort>" in, waarvoor je natuurlijk <ip-adres> en <poort> vervangd door de door jouw IP-adres en gekozen poort. Druk op OK en geniet van de film :)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:34:
Je moet de file openen met VLC (niet Open network stream), dan gaan streamen, en op de andere PC de stream openen (Of dat ook met VLC moet weet ik niet.)
Hoe bedoel je "dan gaan streamen" ?

• MrNGm
Overigens, als je kiest om niks in te vullen in File->Open file->Stream/save->Settings->HTTP dan kan je gewoon je publieke IP-adres gebruiken om de stream te bekijken (wel zorgen voor portforwarding)

Edit: Tip: Info van de VLC site over streaming.

[ Voor 20% gewijzigd door MrNGm op 22-12-2006 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp MrNGm,
Aan de hand van jouw beschrijving heb ik het ook geprobeerd, bij mij doet hij het echter niet als ik mijn ip-adres invul in open networkstream in de VLC op de client. Wat bedoel je trouwens met port forwarding?

Verwijderd

Topicstarter
Ah het is al gelukt met VLC player met dat network stream wat jij zei MrNGm
Bedankt voor de hulp jongens :)

• MrNGm
No problem, het is een gave feature die ik niet bij elke mediaspeler zie (wat zeg ik, voor zover ik weet bij geen enkele). Gewoon via, bijvoorbeeld, RDP de 'host' VLC bedienen en op de client gewoon lekker kijken :)
Pagina: 1