RoD schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:34:
Klopt, een 8800 kaart is ontzettend snel. Echter, met mijn huidige 7900GTO die ik voor de helft van de prijs van een 8800GTS heb gekocht kan ik tot nu toe alles op high spelen @ 1680x1050. Dus of je nou alles op high zet met een 8800GTS of met een 7900GTO, dat maakt niet uit. Natuurlijk zullen de games die nu uit gaan komen steeds moeilijker gaan lopen op mijn 7900GTO, maar ik heb dan ook de helft minder betaald. Maar het gaat wel even duren voordat de games met mijn videokaart echt op low gespeeld moeten worden. En tegen die tijd doe ik gewoon weer een upgrade met het uitgespaarde geld en ren ik rondjes om de 8800GTS met mijn Geforce 9800GTX (

).
Dan -zoals ik al zei- lever je nu weinig in op gamegebied, want alles is prima te spelen, en spaar je een boel geld uit om later te gebruiken voor een upgrade (of niet natuurlijk, als je niet zo veeleisend bent). Die 8800 kaarten zijn hun geld niet waard imo. Ook al zijn ze veel sneller dan een DX9 kaart.
Ik vind deze kaarten het geld wel waard.Maar dat bepaalt ieder voor zichzelf. Gelukkig.
Straks met Vista komen er een aantal "Vista only" games, zoals Alan Wake, Crysis, Halo2. Dan is een 8800 (of R600) kaart wel lekker, want dan kan je die games tenminste spelen met alle eyecandy en redelijke framerates. Ook denk ik dat Unreal2K7 wel een dikke videokaart kan gebruiken.
De 8800 kaarten rennen NU rondjes om alle andere huidige kaarten heen, en zijn zelfs sneller dan high end kaarten in crossfire of SLi van een "generatie eerder". NTja, de volgende generatie kaarten zal weer rondjes zal rennen om een G80 of R600. Dat blijft toch zo.
Echter; de topicstarter geeft zelf al aan geen 8800 te kunnen betalen, dus misschien is het voor HEM beter om gewoon een redelijk snelle X1950Pro te halen. Daar kan hij wel even mee vooruit.
Ook geeft hij zelf al aan dat hij nog DX8.1 games speelt, dus blijkbaar niet het nieuwste van het nieuwste. Een X1950Pro of andere DX9 kaart zal heus niet "waardeloos" worden, zeker niet voor hem. Echter zal die wel wat beperkingen hebben met de release van DX10/ Vista enm de games die daarop/ voor gaan uitkomen. Of hij dat belangrijk vindt moet hij zelf bepalen. Ook speelt mee hoelang hij met de kaart wil doen, en of hij Vista gaat kopen.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV