Rechtermuisknop doet het niet meer, klikt nog wel

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb hier al een hele tijd een Logitech MX 300 liggen, fijn muisje, maar de rechtermuisknop doet het niet meer. De klik wordt niet geregistreerd, ondanks dat de knop nog wel hetzelfde aanvoelt, hij klikt nog net zo als de andere knoppen.

Is de microswitch dan wel kapot?

Ik heb ooit eens een andere Logitech muis gehad, daarvan was zo'n microswitch lam, dat kon je echt merken. Je moest superhard duwen om nog te klikken. Ik kan een goed werkende microswitch uit die balmuis halen en in deze MX 300 solderen, ze lijken hetzelfde.

Maar Kan zo'n microswitch kapot gaan terwijl hij toch nog normaal klikt? Dat wilde ik even weten, zo niet, ga ik ook niet solderen :) Anders kabelbreuk misschien?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 11:55
kun je niet gewoon even meten of de microswitch contact maakt als je 'm indrukt?

• Captain Pervert
Heb geen multimeter

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 11:55
Dan wordt het lastig idd. Ik denk dat het wel kan dat je switch intern niet meer goed is maar extern wel hetzelfde "aanvoelt"

• Captain Pervert
kingjotte schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:50:
Dan wordt het lastig idd. Ik denk dat het wel kan dat je switch intern niet meer goed is maar extern wel hetzelfde "aanvoelt"
Kan iemand dit bevestigen?

Dan soldeer ik die microswitch er morgen even uit en vervang ik hem door die van een andere Logitech muis.

• Captain Pervert
Op goed geluk soldeerbout ter hand genomen en geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://mineko.fc2web.com/box/tb-room/items/res/kensington-expert-mouse5/microswitch.jpg

Microswitch uit een hele oude Logitech Pilot balmuis gesoldeerd en in de MX310 gezet en presto!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 15:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

handig om te onthouden. Ik zweer al jaren bij die mx300 (!=310). Wat een topmuis voor mij! Hoop dat hij het nog lang uithoudt.

handig gedaan van je, klopte de maat een beetje?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Captain Pervert
Ja, was precies dezelfde microswitch, op de 310 stond "Zip" en op die van de oude Pilot "Zippy".

Toch wel leuk en handig dat solderen, mijn vorige soldeerwerk dateert alweer van bijna 3 jaar geleden (gepost onder pseudoniem Der Vati ivm ban).

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08
Ik zit nu al een week te prusen met mijn mx310 waarvan de linkermuisknop kapot is. Handige topic :D

Specs

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wie gaat het scrollwieltje vervangen dan? :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08